بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از هشت طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 4 هزار میلیارد ریال در استان تا پایان سالجاری بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر : ۱۸۴۹۶۷

به گزارش بورس‌نیوز، داود شهرکی اظهار کرد: در حوزه معدن نیز 25 تن طلای قابل استحصال، یک میلیارد تن پتاس، 500 تن سرب و روی و سایر مواد معدنی در استان شناسایی و ظرفیت‌های خوبی در استان اجرا شده که برخی واحدهای فراوری آنها نیز در استان در حال شکل‌گیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 140 منطقه مساعد برای اکتشاف در استان شناسایی شده که ظرفیت خوبی برای استان است.

وی ادامه داد: سال گذشته و امسال توسط ایمیدرو 40 میلیارد تومان، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی 40 میلیارد تومان و سازمان زمین‌شناسی نیز 30 میلیارد تومان از محل منابع در استان هزینه کرده اند که نشان از رشد فعالیت‌های حوه معدن است و اثرات آن به زودی نشان داده خواهد شد.

وی گفت: میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده 260 درصد، اشتغال 40 درصد، کشف ذخایر معدنی 81 درصد معادن دارای پروانه 70 درصد، صدور کارت مبادلات مرزی 200 درصد و میزان صادرات 40 درصد افزایش داشت.

شهرکی به حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: پارسال از محل تسهیلات رونق تولید 256 میلیارد تومان و امسال تاکنون حدود 40 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی مجموع تسهیلات پرداخت شده در حوزه صنعت استان را 500 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان 40 میلیارد تومان تسهیلات روستایی، 12 میلیارد تومان از محل تفاهمنامه چهارجانبه، 70 میلیارد تومان برای صدور فعالیت معدنی، 10 میلیارد تومان صندوق‌های ضمانت صنایع کوچک و 50 میلیارد تومان تسهیلات بانک توسعه صادرات بوده است.

وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی در سه بخش معدن، تجارت و قابلیت‌های خاص محصولات استراتژیک کشاورزی ظرفیت و پتانسیل‌های توسعه و رشد را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از فعالان حوزه اقتصادی به عنوان مدیران استراتژیک یاد کرد و افزود: اتفاقات خوبی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی با تمام مشکلاتی که تولیدکنندگان و صادرکنندگان داشتند به وقوع پیوست که این مدیران با تغییرات جهانی، بخشنامه‌های داخلی خود را هماهنگ می‌کنند.

شهرکی به اقدامات انجام شده در حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی انجام شده که نشان می‌دهد مجموعه استان همراه با حوزه اقتصادی پیش می‌رود و این ظرفیت خوبی برای توسعه استان است.

وی افزود: در حوزه تنظیم بازار محصولات و کالاهای اساسی یک هزار و 200 تن مرغ منجمد، 500 تن گوشت قرمز منجمد، یک هزار تن شکر و هفت هزار حلقه لاستیک در استان توزیع شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: امسال بیش از 50 هزار مورد بازرسی در حوزه بازرسی و نظارت استان انجام شد که منجر به تشکیل 22 میلیارد ریال پرونده تعزیراتی و برگشت 500 میلیون تومان به شاکیان پرونده‌ها شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

هدف بانک توسعه صادرات خدمت به تولید است

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع دستی خبر داد:

اعلام استراتژی بهره‌برداری از ۱۲۹ طرح

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:

نقش موثر ایجاد بنگاه های کوچک در اشتغال پایدار

ارسال نظر