بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سایه از قیمت‌گذاری تکلیفی بر اوره‌سازان / نرخ اوره آزاد می‌شود!

هر تصمیمی در خصوص نرخ اوره اتخاذ شود و هر قیمتی که در نظر گرفته شود از ابتدای مهرماه اعمال در حساب های پتروشیمی ها اعمال خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۵۰۲۸
به گزارش بورس‌نیوز، شرکت های تولیدکننده اوره سال ها است با قیمت گذاری تکلیفی این محصول مشکل دارند. 

تولیدکنندگان اوره می بایست بر اساس سهمیه تعریف شده اوره مورد نیاز بخش کشاورزی را در اختیار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با نرخ هر تن ۶۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل دهند و سپس امکان صادرات مازاد محصول خود را خواهند داشت. این نرخ چند سالی است که تغییر نکرده؛ در حالی که نرخ هر تن اوره صادراتی حدود ۲۴۵ دلار است. این قیمت گذاری غیر منطقی بوده و موجب ناخرسندی سهامداران این صنعت شده است و در واقع باید گفت یارانه اوره بخش کشاورزی، از جیب سهامداران پتروشیمی های تولیدکننده اوره می رود. «شپدیس» ، «شیراز» و «کرماشا» از جمله اوره سازان بورسی هستند.

فریبرز کریمایی قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: با توجه به تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بر مبنای ارز سامانه نیما، قیمت گذاری تکلیفی اوره معنایی ندارد.

وی ادامه داد: سازمان برنامه هم در مورد اصلاح قیمت اوره به جمع بندی رسیده و یک سری سناریو پیشنهادات مطرح شده که البته انجمن صنفی با برخی از پیشنهادات موافق نبوده و به دنبال آزادسازی قیمت اوره است.
 
کارشناس صنعت پتروشیمی افزود: جلساتی هم با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برگزار شده و تلاش می شود این شرکت هم نسبت به آزادسازی نرخ اوره مجاب شود. ضمن اینکه برای آنکه با افزایش نرخ اوره، فشاری به بخش کشاورزی وارد نشود؛ تخصیص یارانه به بخش کشاورزی از محل درآمدهای دولت قابل جبران خواهد بود.

کریمایی در خاتمه تصریح کرد: هر تصمیمی در خصوص نرخ اوره اتخاذ شود و هر قیمتی که در نظر گرفته شود از ابتدای مهرماه اعمال در حساب های پتروشیمی ها اعمال خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قائم‌ مقام انجمن‌ صنفی‌ پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

یک گام تا افزایش نرخ اوره/ پایانی خوش بر داستان تلخ تبعیض اوره‌سازان

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد:

استفاده از توان داخل برای تامین تجهیزات صنعت پتروشیمی

در پی فرارسیدن روز صنعت پتروشیمی؛

تبریک معاون وزیر نفت به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خبر داد:

"پارسیان" هاب سوم پتروشیمی کشور می‌شود

ارسال نظر