بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مدیر مجتمع معدنی و صنعتی پتاس گفت:

رشد میزان تولید پتاس نسبت به مدت مشابه سال قبل

مدیر مجتمع معدنی و صنعتی پتاس خوروبیابانک گفت: میزان تولید پتاس طی 9 ماهه سال جاری 14 هزار و 325 تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 57 درصد رشد داشت.
کد خبر : ۱۸۶۶۹۶

به گزارش بورس نیوز، علی علوی نائینی اظهار کرد: در حال حاضر، مراحل قانونی اصلاح ذخیره پروانه بهره‌برداری طی می‌شود.

وی ادامه داد: میزان تولید پتاس طی 9 ماهه سال جاری 14 هزار و 325 تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 57 درصد رشد داشت.

مدیر مجتمع معدنی و صنعتی پتاس خوروبیابانک با بیان اینکه سالانه بیش از 200 هزار تن انواع پتاس در کشور مصرف می‌شود، تصریح کرد: اغلب این میزان، از طریق واردات تأمین می‌شوند که با به ظرفیت رسیدن کارخانه پتاس خور و بیابانک در فاز اول ۵۰ هزار تن از نیاز کشور و در فاز دوم 100 هزار تن از این مقدار در این مجتمع تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، با راه اندازی سایر معادن شورابه ای کشور نظیر پلایای ترود، دریاچه نمک قم و نیز سواحل چابهار و کنارک، کل ظرفیت مورد نیاز پتاس کشور از داخل تامین شده و فرصت صادرات این مواد نیز فراهم خواهد شد.

علوی نائینی گفت: در کارخانه فرآوری پتاس، کلرید پتاسیم با خلوص بیش از ۹۵ درصد برای مصارف کشاورزی و همچنین استفاده در صنعت پتروشیمی و داروسازی تولید می‌شود.

وی افزود: با شروع فرآیند تولید پتاس از سال 94 تاکنون، از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

مدیر مجتمع معدنی و صنعتی پتاس خور و بیابانک با اشاره به حفر بیش از 50 کیلومتر کانال برای استخراج و انتقال این شورابه ها به استخرهای تبخیر خورشیدی گفت: متخصصان این مجتمع برای نخستین بار در کشور توانستند با کمک انرژی خورشیدی، نمک صنعتی، ماده اولیه خوراک کارخانه پتاس و ماده تثبیت خاک و ذوب برف و یخ را در استخرهای تبخیری استحصال کنند.

وی افزود: سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب شورا به از معدن استخراج و وارد ۱۴ استخر تبخیر خورشیدی به وسعت تقریبی ۱۳ کیلومتر مربع می‌شود که علاوه بر استحصال خوراک مورد نیاز کارخانه تولید کود پتاس، حدود 3 میلیون تن نمک صنعتی با خلوص 95 تا 97 درصد در بستر استخرهای تبخیر خورشیدی حاصل می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران گفت:

راه‌اندازی کانال مالی ویژه در حوزه دارو

رییس خانه اقتصاد ایران گفت:

ریسک بالای سرمایه گذاری در بخش اکتشاف

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:

فعال‌سازی معادن کوچک و تکمیل زنجیره ارزش فولاد

ارسال نظر