بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
شرکت بیمه کوثر در سال جاری در حوزه های عملکردی بهتر از سال های گذشته بود و نسبت به سال 96 در برخی از حوزه های استراتژیک مانند تولید حق بیمه و سودآوری ، رشد دو رقمی و حتی سه رقمی را تجربه کرده است.
کد خبر : ۱۸۶۷۲۵
به گزارش بورس نیوز، بیمه کوثر در حوزه سودآوری با رشد 118 درصدی طی 6 ماه ، در بخش بیمه زندگی با رشد  67 درصدی  و در  حیطه حق بیمه تولیدی با رشد  40 درصدی  طی 9 ماه مواجه شده است.

بر اساس این گزارش ، رشد 42 درصدی حق بیمه تولیدی بیمه کوثر در  سه ماهه سوم سال 97 نسبت به دوره مشابه در سال 96 رخ داده‌است.

بر اساس این گزارش و با استناد به عملکرد ماهیانه شرکت که از سوی شرکت بیمه کوثر منتشر شده است،  در 9 ماهه نخست سال جاری این شرکت بیش از  11 هزار و 494 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود حال آنکه در همین دوره در سال 96 مبلغ 8 هزار و 114 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود.

حال آنکه خسارت پرداختی در همین دوره 17 درصد بوده و از رقم پنج هزار و 33 میلیارد ریال در سه ماهه سوم سال 96 به مبلغ پنج هزار و 894 میلیارد ریال در  9 ماهه نخست سال 97 رسید.

بیشترین رشد در رشته های بیمه گری متعلق به بیمه های زندگی بود.  چرا که در 9 ماهه نخست سال جاری بیمه زندگی اندوخته دار با رشد 60 درصدی  از رقم  855 میلیارد ریال به مبلغ یک هزار  و 373 میلیارد ریال رسید. بیمه زندگی غیر اندوخته دار نیز با رشد 67 درصدی  از رقم  725 میلیارد ریال به یک هزار و 212 میلیارد ریال رسید.

در 9 ماهه  امسال شخص ثالث – اجباری بیمه کوثر 31 درصد از کل بیمه نامه های صادره شرکت را به خود اختصاص داده بود و رقم ان به مبلغ سه هزار و 603 میلیارد ریال رسید. بعد از آن انواع بیمه های زندگی با مبلغ دو هزار و 585 میلیارد ریال معادل 23 درصد قرار داشته و در نهایت در رده سوم نیز بیمه درمان با مبلغ یک هزار و 913 میلیارد ریال  معادل 17 درصد قرارداشت.

بیمه کوثر در شش ماهه نخست امسال برای هر یک از دو میلیارد و 500 میلیون سهم سودی معادل 218 ریال ساخته که نسبت به دوره مشابه در سال 96 با رشد 118 درصدی مواجهه شده است . این افزایش بازدهی به گفته  مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیمه کوثر  به دلیل فعالیت  و سرمایه گذاری در چهار حوزه  بانک، شرکت‌های استارت‌آپی، املاک و البته بازار سرمایه رخ داده است.

بیمه کوثر در سال آینده نیز با شرایط بهتری روبه رو خواهد بود چرا که به گفته نوید خاندوزی ، شرکت های بیمه گری به دلیل این که بیشتر در داخل کشور فعالیت خود را انجام می‌دهند از این موضوع چندان متاثر نمی‌شوند، کما این که در دوره قبل تحریم هم خیلی اذیت نشدند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر