بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به دست غیب در جیب خودرو تا عجایبی در دوران رکود!
کد خبر : ۱۸۷۸۶۹
به گزارش بورس‌نیوز، ماشین پولی از جنس سرمایه مردمی در کنار بازارسرمایه پارک نکرده و اگر ماشینی هم باشد روی آن هک شده، ماشین خدمت، استفاده شخصی ممنوع!

دقیقا تزریق پول امروز داخل ماشین‌های دولتی حمل می‌شود تا بچه‌های لوس دولتی که بنگاه‌های اقتصادی را صاحب شده‌اند سیر کند.

حال بازار سرمایه چندان مساعد نیست زیرا پولی در بازار نیست و قاعدتا در فضای رکودی اصلا سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد و از طرف دیگر دولت منابع اضافی برای بازی با بورس ندارد وگرنه وارداتی انجام می‌داد تا مردم از 5صبح صف نایستند.

حال در این اوضاع چکنم چکنم، خبر‌هایی در کدال افتاده و تجارت و وبصادر سنگ تموم گذاشتند و شبریز هم به بضاعت خودش کمکی به بازار رساند و البته باید دید که چراغ بعدی از سوی کدام سهم روشن می‌شود اما ترسی که در بازار وجود دارد اوقات پس از خنده‌های طولانی است که آیا به تلخی ختم می‌شود یا خیر.

نباید نفوس بد زد اما امیدواریم که شوک‌های جدید افاقه کند و لیدرهای بازار که سنگینی کوه را پیدا کرده‌اند، تکانی بخورند.

دست غیب در جیب خودرو

دقیقا ماشین دولتی که در آن پول هست را اشاره کردیم، همین جا یک مورد آن را باید اشاره کنیم، خودروسازان شاید امروز را هم جزو تقویم بلندبالای خود یادداشت کنند که باردیگر بدون بهره‌وری و رقابت‌پذیری دستی به شانه آنها زده شد و پول‌توجیبی برای آنها کنار گذاشته شد سقف تولید آنها به روال گذشته بازگردد.

آزمون و خطا در خودرویی‌ها به قدری از حد گذشته که این گروه، دیگر آزمون را رها کرده و فقط وابسته به خطا شدند چراکه آن دست مهربان همیشه هستت و نوازش‌های بی‌امانی برای این صنعت فرسوده دولتی را همیشه به همراه دارد.

عجایبی در دوران رکود

شاید یک هفته گذشته باشد که درخصوص افزایش سرمایه بعضی از نمادها حرف‌هایی زده شد و گفته شد که امکان افزایش سرمایه طی ماه‌های پایانی سال معمولا مجوز نمی‌گیرد اما گویا همان دست‌هایی که به خوردروسازان حال داد، به آن یکی دست خود گفته که بانکی‌ها را دریاب.

حال بانک‌ها نشسته‌اند که مجوز مربوطه و قطعی شدن نرخ قابل اعمال، عملیات تسعیر را عملیاتی کنند و همچنین برنامه افزایش سرمایه بانک از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در حال رسیدگی قرار دهند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر