بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
سرپرست معاونت بازار بورس تهران مطرح کرد:

تنوع صنایع بورس تهران نسبت به بورس های منطقه

سرپرست معاونت بازار بورس تهران گفت: تعداد صنایعی که در بورس تهران وجود دارد نسبت به تعداد صنایعی که در بورس‌های منطقه وجود دارد متنوع‌تر است.
کد خبر : ۱۸۸۷۸۴

تنوع صنایع بورس تهران نسبت به بورس های منطقه

به گزارش بورس نیوز، سید مهدی پارچینی درباره صنایعی که در بورس حضور دارند، اظهار کرد: تعداد صنایعی که در بورس تهران وجود دارد نسبت به تعداد صنایعی که در بورس‌های منطقه وجود دارد متنوع‌تر است. سال گذشته صنعت واسطه‌گری همچون تأمین سرمایه‌ها در بورس تهران وارد شد. امسال تعداد صنایع در بورس تهران به ۴۰ صنعت رسید که از این بین صنعت خرده‌فروشی به تازگی در بورس تهران وارد شده است.

سرپرست معاونت بازار بورس تهران در پاسخ به اینکه چه مقدار بودجه برای ترمیم زیرساخت‌های سامانه معاملاتی در نظر گرفته شده است، گفت: عدد و رقم ملاک نیست. بحث ما توان داخلی است؛ اول به توان داخلی توجه داریم در عین حال برای مسائل فنی سامانه معاملات بورس، مذاکراتی با کشورهای خارجی انجام شده است اما اولویت استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

وی تاکید کرد: در این مورد خاص بحث هزینه، زیاد مطرح نیست، چراکه زیرساخت‌های معاملاتی نیاز بازار است که باید فراهم شود.

پارچینی در پاسخ به اینکه عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه چطور برآورد می‌شود، گفت: صندوق توسعه بازار شکل توسعه یافته صندوق تثبیت بازار سرمایه است. همین که در بازار صف‌های خرید و فروش را کمتر می‌بینیم نشان می‌دهد که در این زمینه موفق بوده‌ایم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

مالیات مهم‌ترین ابزار سیاست اقتصادی

امروز در معاملات بورس تهران شکل گرفت؛

پایان هفته بازار سهام بر مدار صعود

ارسال نظر