بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
بیمه همچنین در تامین مالی نقش اساسی دارد به این معنا که می تواند از سرمایه های خرد مردم استفاده کند برای تامین سرمایه شرکت ها و بازار سرمایه برای انجام کارهای بزرگ و بین المللی و از جهت دیگر می تواند اطمینان برای فعالان بازار سرمایه ایجاد کند و ریسک را کاهش دهد.
کد خبر : ۱۹۰۵۹۸

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا سلیمانی امیری  غلامرضا سلیمانی امیری در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: وضعیت عملکرد بانک و بورس و بمیه نشان دهنده عملکرد اقتصادی یک نظام بوده و ماهیت آنکه هر اقتصادی چه مقدار پتانسیل فعالیت دارد را می‌توان از میزان تعامل واحدهای پولی-مالی آن که نشان از رشد اقتصادی است، ارزیابی کرد.

وی افزود: اگر بیمه نقش پررنگی در اقتصاد و بازارسهام ایفا کند، طبیعتا نقش اقتصاد پایدار در کشور نیز به صورت جدی‌تری اجرا می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ا ادامه داد: از سوی دیگر، نقش بیمه در تامین مالی نیز بسیار تاثیرگذار بود به این معنا که بیمه‌ها می توانند از سرمایه های خرد مردم استفاده کند و برای تامین سرمایه شرکت ها و بازار سرمایه برای ورود به پروژه های بزرگ و بین المللی بهره مند شوند و از جهت دیگر نیز شرکت ها می تواند اطمینان برای فعالان بازار سرمایه ایجاد کنند تا ریسک بازار کاهش دهد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بیمه اگرچه 19 درصد رشد داشته اما باز هم در بخش بیمه های زندگی و غیر زندگی دنبال افزایش آمار آن هستیمهمچنین افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران 2.3 درصد هست و در سال 97 به 15 درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین قضایا اوراق بهادار بیمه ای استدر سال 2018 به سی میلیارد دلار رسیده است. کشور ما هم که حادثه خیز است امیدواریم در این بخش رشد بیشتری داشته و بتوان اوراق بیشتری منتشر کند.

رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ا گفت: با تلاش فراوان بیمه مرکزی، بیمه های انرژی و... را حتی شرکت های بیمه ای تحت پوشش قرار دادند و اگر بتوان شرکت های بیمه ای را ارتقا داد می توان حوزه اعتماد سازی را تقویت کرده و متعاقبا آمار ها را تقویت کرد.

سلیمانی ادامه داد: همچنین 29 درصد افزایش ثبت بیمه های دولتی و 68 درصد بیمه های شرکت های غیردولتی داشتیمتعداد بیمه های صادره 15 درصد رشد داشته استپرداخت خسارت ها 27 هزار میلیارد بوده که رشد داشته است اما بنظر می رسد کارهای بزرگتری باید انجام داد با توجه به تغییرات نرخ ارزاواخر سال گذشته آیین نامه را تصویب کردیم و امیدواریم سال 98 بتوانیم اجرا کنیم و شرکت ها ی بیمه ای هم همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: اقدام دیگری که باید انجام دهیم آن است که باید تلاش شود تا بیمه بومی سازی شود زیرا در سال گذشته بدلیل تحریم، این نیاز در اکثر بیمه ها احساس شد و لذا باید اعتماد سازی بیشتری در دستور کار قرار گیرد؛ اگر بتوانیم صندوق بیمه ای را انجام بدهیم کار بزرگی برای کشور هست.

سلیمانی افزود: در سال جدید امیدواریم تمام واحد های مسکونی با پایه 30 میلیون تومان که حدود 30 میلیون واحد مسکونی هست را بیمه کنیم؛ انشاالله حاکمیت مرکزی را بتوان به کنترل از جانب خود بیمه ها، تبدیل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص خسارت‌های واحدهای مسکونی در سیل های سال جدید هم 450 هزار واحد را تخمین زده ایم که امیدواریم بتوانیم بزودی بیمه کنیم و سیل زده ها را نجات دهیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی شرکت بیمه کوثر:

ریسک بورس باید به زیرچتر بیمه منتقل شود

رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران:

صندوق های سرمایه گذاری را دریابید

مدیرعامل بیمه کارآفرین کرد:

واگذاری اموال مازاد «وآفری»

ارسال نظر