بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

صنایع جامانده از رشد را دریابید/ شانس سیمانی‌ها، غذایی‌ها و خودرویی برای رشد

رشد بازار ناشی از افت ارزش پول ملی است و باید گفت اگر چه ارزش ریالی بازار رو به افزایش است؛ اما ارزش دلاری بازار سرمایه نه تنها رشدی نداشته، بلکه حتی کاهش جدی نیز نشان می دهد.
کد خبر : ۱۹۰۸۷۶
صنایع جامانده از رشد را دریابید/ شانس سیمانی ها، غذایی ها و خودرویی برای رشد/
به گزارش بورس‌نیوز، رشد بی‌وقفه شاخص کل بورس ادامه دارد و امروز باز هم رکورد جدیدی ثبت شد. عبور شاخص از کانال ۲۱۸ هزار واحدی و سبز خوشرنگ نمادها، کام سهامداران را شیرین کرده است. البته در میان سبزی بازار، سرخی نمادها بزرگ گروه بانکی خودنمایی می کند.

میثم رادپور کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلایل رشد بازار بیان کرد: با توجه به افزایش تقریبا ۳ برابری نرخ ارز در یک سال اخیر، رشد بازار سرمایه قابل انتظار بود؛ چرا که این بازار متناسب با افزایش نرخ ارز و رشد سایر بازارها، رشد نکرده بود. این رشد ناشی از افت ارزش پول ملی است و باید گفت اگر چه ارزش ریالی بازار رو به افزایش است؛ اما ارزش دلاری بازار سرمایه نه تنها رشدی نداشته، بلکه حتی کاهش جدی نیز نشان می دهد. 

رادپور افزود: با توجه به شوک ناشی از رشد تورم و کاهش ارزش پول ملی در اقتصاد، بسیاری از مردم وارد فاز سرمایه گذاری شده اند و ترجیح می دهند پول خود را در بازارهای مختلف سرمایه گذاری کرده و از نوسان قیمت ها، بازدهی کسب کنند. این اتفاق مثبتی نیست؛ زیرا بهره وری صنایع بهبود نداشته است. تصمیمات نادرست سیاست گذاران را مهم ترین عامل آشفتگی ها و تنش های بازار می دانم. 

وی در معرفی گروه های برتر برای سرمایه گذاری اظهار داشت: صنایعی که در این مدت از رشد بازار جا مانده و کمتر از سایر گروه ها رشد کرده، پتانسیل بیشتری برای رشد قیمتی دارند. سهم های گروه سیمانی از جمله گروه هایی است که هنوز جای رشد دارند. گروه غذایی و قندی هم ظرفیت هایی برای رشد دارند. همچنین گروه خودرویی از جمله گروه های جامانده از رشد بازار است. اگرچه این گروه با توجه به وضعیت موجود با مشکلاتی مواجه هستند؛ ولی نمی توان منکر افزایش ارزش دارایی های این شرکت ها شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
انوقت عده ای بی سواد از بورس تازه میگن حباب و قیمتها حبابی است البته همه میدانن این فریاد حباب از بازار های مجاور زده میشه چون نو ناشان در ورود نقدینگیها به بازار خودشان است