بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
عضو هیات‌مدیره انجمن فولاد ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

روشن شدن تکلیف قیمت واقعی خودرو با خرید فولاد از بورس‌کالا

هدف دولت از تصمیم اخیرش مبنی بر خرید فولاد مورد نیاز خودروسازان از طریق بورس کالا، شفاف‎‌سازی و روشن شدن قیمت واقعی خودرو بوده و مثبت بودن نتیجه آن هم مشروط به نحوه مدیریت و اجرا است.
کد خبر : ۱۹۱۶۲۴
احمد خوروش در گفت‌وگو با بورس‌نیوز به تصمیم جدید دولت مبنی بر خرید فولاد مورد نیاز خودروسازان از طریق بورس کالا اشاره و اظهار کرد: به نظر می‌رسد دولت با این تصمیم قصد دارد ضمن شفاف‌سازی و روشن شدن قیمت‌ تمام‌شده خودرو، دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار قطع کند. 
وی با تاکید بر این مساله که نحوه مدیریت و اجرای این تصمیم مهم‌تر از خود آن تصمیم است، گفت: قطعا عوامل خودروساز هم نمایندگانی در جلسات تصمیم‌گیری دولت حضور داشتند و موافقت خود را برای کلیت آن اعلام کردند اما اینکه بتوان از عهده آن به خوبی بر آمده و شاهد نتیجه معکوس نباشیم، به مدیریت و کنترل دولت برمی‌گردد. 
خوروش به یکی از دلایلی که سبب انتقادات برخی خودروسازان از این تصمیم شده اشاره و اذعان کرد: با این رویکرد، خودروساز مکلف می‌شود با مراجعه به بورس کالا، کشف قیمت‌های واقعی را مدنظر قرار دهد؛ این مساله کار را برای خودروساز دشوار خواهد کرد. 
عضو هیات‌مدیره انجمن فولاد ایران در ادامه اظهارات خود با اشاره به راهکاری پیرامون همین مساله عنوان کرد: بورس کالا می‌تواند طی توافقی با دولت، استثنائاتی را برای خودروسازان قائل شود تا شرایط آنها با روال پیچیده‌ای مواجه نشود. به عنوان مثال با تنظیم قراردادهای بلندمدت بین خودروساز و فولاد مبارکه شرایط را برای آنها آسان کند تا آنها مجبور به تامین ورق مورد نیاز خود با قیمت‌های رقابتی نشوند. 
به گفته خوروش، ستاد تنظیم بازار هم پیرو همین مساله، ورود کرده و با اقدامات لازم، زیرساخت و بستر مناسب را فراهم می‌کند. 
به گزارش بورس‌نیوز، دبیر انجمن خودروسازان به تازگی از تصمیم جدید دولت مبنی بر خرید فولاد مورد نیاز خودروسازان از طریق بورس کالا انتقاد کرد و گفت: این اقدام منجر به افزایش قیمت خواهد شد. این در حالی است که گفته می‌شود حدود ۸۰ درصد مصرف داخلی فولاد به صنعت خودروسازی مربوط است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر