بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
رئیس هیات مدیره شرکت پویش معادن ذوب‌آهن اصفهان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

«ذوب» در تدارک صادرات پروفیل آرک معدنی/ واردات این کالا به صفر رسید

بررسی های اولیه حاکی از امکان صادرات آرک معدنی به کشورهای اروپای شرقی است.
کد خبر : ۱۹۲۸۹۳
«ذوب» در تدارک صادرات پروفیل آرک معدنی

به گزارش بورس نیوز، در سال‌های اخیر بعضی شرکت ها در راستای تکمیل زنجیره تامین و تولید محصولات جدید تر اقدام کرده اند. شرکت ذوب آهن اصفهان هم یکی از همین شرکت ها است که در چند سال گذشته، اقدام به سرمایه گذاری در تولید محصولاتی کرده نیاز کشور را بر طرف ساخته و از ارز بری جلوگیری کرده است. یکی دو سال قبل این شرکت محصول جدیدی را به صورت خام عرضه کرد که بعد از فن آوری بنام ارک معدن نامیده میشود. این محصول بخشی از استحکامات معادن زیر زمینی محسوب می شود. 

سعید امید قائمی رئیس هیات مدیره شرکت پویش معادن ذوب آهن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص فعالیت این شرکت و محصولات تولیدی بیان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ، در اردیبهشت سال 1394 برای اولین بار در کشور، شرکت سهامی ذوب اهن موفق شد محصول جدیدی بنام پروفیل آرک معدنی جهت استحکامات (سقف) تونل معادن ، خصوصا معادن زغالسنگ تولید کند. این پروفیل از بهترین ترکیب های فولادی برخوردار بوده و متناسب با شرایط نگهداری در تونل های زیرزمینی ساخته شده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: این آرک در حال حاضر در پنج مقطع شامل 5.6 ، 7.2، 9.2 ،11.2 و 15.2 مترمربع تولید می شوند. همچنین آرک تولیدی فعلی تیپ V21 و از نوع فولاد ST.55 می باشد.  

امید قائمی در ادامه در رابطه با مزیت تولید این محصول اظهار داشت: تا قبل از تولید آرک معدنی دراین شرکت جهت استحکام سقف تونل معادن ، عمدتا دو راهکار وجود داشت. راهکار نخست خرید ارک نو و بعضا دست دوم از خارج کشور و خروج ارز از کشور ، و راهکار دوم استفاده از تیرآهن ذوزنقه ای شکل بود. این روش به علت غیر استاندارد بودن ، عملا هر ساله منجر به ریزش تعدادی از تونل های معادن و بروز خسارات مالی و جانی می گردید .
              
وی اضافه کرد: محصول تولیدی این شرکت به عنوان تنها شرکت ایرانی تولید کننده آرک ، از بهترین ترکیب های فولادی تهیه شده و طی چندین سال گذشته رضایت کامل مشتریان را بدنبال داشته است. با تولید و عرضه این محصول نیاز به واردات این کالا به صفر رسیده و ضمن جلوگیری از خروج مقادیر قابل توجهی ارز و اشتغال زایی ، امنیت قابل قبولی را برای معدن داران گرامی به دنبال داشته است .
       
وی در مورد برنامه های آتی شرکت گفت: براساس برنامه تولید و بودجه مصوب شرکت و ضمن لحاظ کردن کشش بازار ، تولید این محصول 20درصد افزایش خواهد یافت. همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری ، شاهد تولید تیپ دیگری از آرگ معروف به TH38 خواهیم بود.
       
رییس هیات مدیره پویش معادن ذوب آهن در خصوص صادرات آرک معدنی عنوان کرد: مطالعات اولیه جهت صدور محصول به خارج ازکشور در حال انجام است و بررسی های اولیه حاکی از امکان صادرات این محصول به کشورهای اروپای شرقی است. مطالعات بیشتر در این خصوص در حال انجام است.

 وی در خاتمه گفت: عملکرد شرکت پویش معادن ذوب آهن در آخرین سال مالی خود(سال 1397) در مقایسه با سال قبل از رشد قابل ملاحظه ای (رشد بیش از 700درصد در سود عملیاتی) برخوردار بوده است. این شرکت توانست پس از اخذ گزارش مقبول از حسابرس مستقل و بازرس قانونی ، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام  خود را در اردیبهشت ماه سال 98 برگزار و عملکرد خود را به تصویب مجمع محترم برساند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در سه ماهه ابتدایی سال جاری رخ داد؛

ثبت رکورد تولید آهن اسفنجی در واحد فولادی سفید دشت

در سه ماهه ابتدایی سال جاری رخ داد؛

ثبت رکورد تولید آهن اسفنجی در واحد فولادی سفید دشت

ارسال نظر