بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر : ۱۹۶۲۳
دستورالعمل نحوه اعمال مشوقهای مالی و یا غیرمالی به خریداران سهام شرکتها که توسط شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی تصویب شده است، جهت اجرا ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی با بیان مطلب فوق گفت: این دستور‌العمل مشتمل بر 11 ماده به استناد تبصره یک ماده 16 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 بنا به پیشنهاد هیئت واگذاری و پس از تصویب در شورای مورد نظر از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان دبیر شورای یاد شده به کلیه مراجع ذی ربط ابلاغ شده است.

داوود خانی افزود: به موجب آن هیئت واگذاری مکلف است از این پس به خریداران سهام کنترلی شرکتهایی که حاضر به افزایش تعداد کارکنان شرکتهای مورد خریداری در دوره پس از خرید باشند، انواع مشوقهای مالی و یا غیرمالی اعطا کند.

وی تصریح کرد: همچنین بر این اساس آن دسته از خریداران سهام که نیروهای مازاد شرکتها را آموزش داده و در سایر واحدها به کار گیرند، می‌توانند از تسهیلات این دستور‌العمل بهره‌مند شوند و برای این منظور خریداران باید برنامه کتبی حفظ و افزایش سطح اشتغال و بازآموزی کارکنان را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کنند.

خانی اظهار داشت: از این به بعد مشوقهای موضوع این دستور‌العمل در آگهی‌های فروش سهام شرکتها توسط سازمان خصوصی ‌سازی درج خواهد شد و به اطلاع کلیه متقاضیان خرید سهام خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین سازمان خصوصی‌سازی به موجب این دستور‌العمل مکلف است، هنگام واگذاری شرکتها، اندازه شرکتهای قابل واگذاری را براساس ارزش سهام یا تعداد کارکنان آن تعیین و طبقه‌بندی کند و خریداران نیز براساس همین معیار طبقه‌بندی شرکتها از مشوقهای مالی همچون تخفیف در اصل ثمن معامله، کاهش سود فروش اقساطی و تمدید دوره پرداخت اقساط برخوردار خواهند شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی اظهار امیدواری کرد: ‌براساس انواع مشوقهای مالی و غیرمالی و تخفیفات پیش‌بینی شده برای خریداران سهام در قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و برخی مقررات اجرایی آن از جمله مفاد این دستورالعمل در سال 1388 رغبت و انگیزه هر چه بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران بخشهای غیردولتی برای خرید سهام شرکتهای دولتی و متعلق به دولت بوجود آید و رقابت اشخاص برای خرید شرکتها افزایش یابد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر