بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر : ۱۹۷۸۵
بيمه اسناد و بيمه وكالت در سال 88 اجرايي مي‌شود، بر اين اساس در صورت مفقود شدن مدارك و اسناد شركت بيمه خسارت صدور المثني را پرداخت خواهد كرد.
 
 علي موسي‌الرضا ـ مديرعامل بيمه سينا ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اينكه سال گذشته تركيب پرتفوي مثبتي داشتيم عنوان كرد: در سال گذشته توانستيم بيمه كيفيت ساخت را كه يك رشته جديد بيمه‌اي بود را هم وزن با ساير رشته‌ها در جمع پرتفوي بيمه سينا قرار دهيم.
 
 وي ادامه داد: اگر ما بتوانيم در سال 88 رشته‌ جديد بيمه وكالت را هم وزن با بيمه كيفيت ساخت اجرايي كنيم، قطعا به رشد متوسط 25 درصدي خواهيم رسيد.
 
مديرعامل بيمه سينا از اجرايي شدن بيمه امنيت بازار خبر داد و افزود: بيمه امنيت بازار در بيمه مركزي تحت بررسي است و اگر مصوب و اجرايي شود اتحاديه‌ها مي‌توانند اعضاي خود را بيمه كنند.
 
 وي گفت: با اجرايي شدن بيمه امنيت بازار اطمينان بسيار زيادي به بازار سرمايه تزريق و رونق بسيار خوبي به فعاليت‌هاي اقتصادي داده مي‌شود ولي اجرايي شدن صحيح اين مساله همكاري همه جانبه‌ اتحاديه‌ها و كار كارشناسي بيمه مركزي را مي‌طلبد. موسي‌الرضا با اشاره به اينكه حذف هشت درصد مبلغ اضافه بيمه‌نامه‌ها براي يكسان شدن ديه زن و مرد زيان‌هاي بسياري را به شركت‌هاي بيمه وارد مي‌كند، توضيح داد: حذف هشت درصدي ديه يكسان زن و مردم سود آوري را براي شركت‌هاي بيمه به دنبال ندارد ولي با توازن نگه داشتن ساير رشته‌هاي بيمه‌اي مي‌شود از آسيب‌ها و ضررها مصون ماند. به گفته وي نرخ قانون جديد شخص ثالث در سال 88 هنوز اعلام نشده ولي خوشبختانه به دليل اينكه ديات افزايش نيافته ما به همان سبك سال قبل بيمه نامه مي‌فروشيم.
 
وي از اجرايي شدن بيمه اسناد در سال 88 خبر داد و افزود: در سال جديد اسنادي مثل شناسنامه، كارت ملي، گواهي نامه رانندگي و گذرنامه‌ را با يك مبلغ بسيار كمي بيمه مي‌كنيم و اگر مردم پول جزئي براي اين بيمه نامه بدهند چنانچه اسنادشان مفقود شود اين بيمه نامه از اسناد آنها حمايت مي‌كند.
 
 مديرعامل بيمه سينا اضافه كرد: ما با شركتي در اين زمينه قرارداد بسته‌ايم و اين شركت تمام تلاش خود را براي پيدا كردن اسناد مفقوده مي‌كند و در نهايت چنانچه اسناد مفقوده پيدا نشد بيمه سينا خسارت اين اسناد را مي‌دهد و صدور المثني را متقبل مي‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر