بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت:

برهم خوردن تعادل در پرداخت مطالبات داروخانه

نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت: داروخانه‌ها برای تامین دارو‌ها باید به شرکت‌های توزیع کننده پول پرداخت کنند، اما تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، این تعادل را برهم می‌زند.
کد خبر : ۱۹۸۹۴۹
نویسنده :
مینا علیزاده


به گزارش بورس نیوز، محمد حسین قربانی درخصوص هشدار نایب رئیس انجمن داروسازان ایران نسبت به کاهش شدید نقدینگی در داروخانه‌ها، اظهار کرد: مشکل کاهش نقدینگی تنها به دارو مربوط نبوده بلکه پرداخت نکردن مطالبات ازسوی بیمه‌ها تمامی حوزه‌های بهداشت و درمان اعم از دانشگاه‌های علوم پزشکی، پیمانکاران، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و پخش‌کنندگان دارو را دچار بحران کرده است.

وی افزود: داروخانه‌ها برای تامین دارو‌ها باید به شرکت‌های توزیع کننده پول پرداخت کنند، اما تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، این تعادل را برهم می‌زند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۵۰۰ میلیون یورو با دستور رئیس جمهور با اولویت پرداخت مطالبات سیستم دارویی در اختیار بیمه‌ها قرار گرفت، اما با توجه به مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی، این مبلغ در حوزه‌های مختلف بدهی‌های دانشگاه‌ها مصرف شد در حالی که با توجه به دستور رئیس جمهور الزام و اولویت با پرداخت مطالبات دارویی بود، اما مورد توجه قرار نگرفت.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم گفت: در حال حاضر مطالبات و بدهی‌های مربوط به سال‌های قبل ۹۸ بزرگترین مشکل وزارت بهداشت محسوب می‌شود، به همین دلیل کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس تلاش کرد فضایی ایجاد کند تا مطالبات و بدهی‌های سال ۹۸ به روزتر پرداخت شود و بار سنگین مالی از حوز‌های مختلف برداشته شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر