بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

عدم صدور مجوز سبدگردانی از سوی سازمان بورس

سازمان بورس باید نتیجه تصمیمات ناصحیح خود را طی سال‌های اخیر در نظر بگیرد چرا که این سازمان طی دو سال گذشته هیچ گونه مجوز سبدگردانی صادر نکرد و این خود عامل ورود مستقیم خیل عظیمی از سرمایه به بازار بود.
کد خبر : ۲۱۴۹۰۲
عدم صدور مجوز سبدگردانی از سوی سازمان بورس
 
علیرضا قدرتی، مدیرعامل کارگزاری آوانوین به بورس نیوز گفت: در تاریخ بورس شاهد اتفاقات جدید هستیم و آن هم جلب توجه بازار سرمایه برای آحاد مردم و سهامداران خرد است.

وی ادامه داد: بازار سرمایه می‌تواند نقش بسیار خوبی در کنترل نقدینگی و سوق دادن منابع مردم به سمت فعالیت‌های سازنده و با ارزش افزوده بالا ایفا کند، اما به نظر می‌رسد که تصمیمات خلق‌الساعه این سازمان باعث فراری دادن سرمایه‌های جزء می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: برای داشتن یک بازار متنوع باید تعداد قابل قبولی از جمعیت کشور در بازار سرمایه به صورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت داشته باشد و از تصمیماتی که به این امر ضربه وارد می‌کند پرهیز کرد.

اثرات منفی تصمیمات خلق الساعه
وی افزود: هر چه تصمیمات خلق الساعه بدون امور کارشناسی و نظرسنجی از فعالان اخذ شود، اثراتی به مراتب بدتر در پی داشته و لازم است در فضای مناسبتری اجرایی شود.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین به استدلال موجود در تغییر حجم مبنا و درصد نوسان اشاراتی داشت و گفت: حجوم مردم به سمت بازار سرمایه و حبابی شدن از جمله این استدلال‌ها بود اما؛ تصمیمات اخذ شده نه تنها باعث نشد سهام‌های خاص دارای حباب، کاهش پیدا نکند، بلکه روند شتابان خود را ادامه داده و سهم‌های با فاند و پتانسیل بالا روندی منفی طی کردند.
 
عدم صدور مجوز سبدگردانی از سوی سازمان بورس
قدرتی تصریح کرد: سازمان بورس باید نتیجه تصمیمات ناصحیح خود را طی سال‌های اخیر در نظر بگیرد چرا که این سازمان طی دو سال گذشته هیچ گونه مجوز سبدگردانی صادر نکرد و این خود عامل ورود مستقیم خیل عظیمی از سرمایه به بازار بود.

وی افزود: در صورت صدور مجوز‌ها از سوی سازمان بورس، حجم منابع توسط نهاد‌های با تجربه تحت نظارت به راحتی جذب می‌شد.
 
عدم صدور مجوز سبدگردانی از سوی سازمان بورس

عرضه اولیه دولتی‌ها بیشتر شود
این کارشناس بازار سرمایه به نحوه عرضه‌های اولیه اشاره کرد و گفت: طی یکسال اخیر عرضه‌های اولیه روند کندی را طی کرد و در اواخر سال شتاب گرفت بنابراین لازم است عرضه شرکت‌های وابسته به نهاد‌های دولتی (حتی با وجود اشکالات ناچیز) تسریع یابد. 

وی خاطر نشان کرد: در این میان بحث جذابیت بخشی به صندوق‌های سرمایه گذاری (به جای خرید و فروش مستقیم) نیز وجود دارد که کاهش نرخ کارمزد صندوق‌ها و ارائه کامل عرضه‌های اولیه به این صندوق‌ها راهکاری برای جذب مردم به صندوق‌ها خواهد بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سامانه‌ معاملاتی با ۱۰ سال تاخیر

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اثرات نامطلوب تصمیمات خلق الساعه بر سهامداران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
به نظرم تا وقتی بازار مثبت هست با گرفتن ایرادات الکی مانع عرضه اولیه شرکتها میشند مثل پارسال که بعد عرضه وآوا تا3ماه خبری از عرضه نبود.به نظرم باید بعضی از مسئولان پذیرش شرکتها عوض شوند