بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
یک کارشناس پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اشتباه استراتژیک "ترامپ" و تغییر نفت

با اشتباه استراتژیک ترامپ مخازن زودتر از موعد تحویل فعلی پر شده و به خاطر تکنولوژی نفت شیل امکان کم کردن یا توقف استخراج وجود ندارد.  
کد خبر : ۲۱۶۴۰۱
 
اشتباه استراتژیک
 
پیام آرمات مدیر بخش کالا و انرژی کارگزاری بانک دی در خصوص اخبار منتشر شده از " نفت " به بورس نیوز گفت: نکته مهمی که باید شفاف سازی شود این است که "نفت " منفی نیست و تنها نفت "شیل" است که در وضعیت منفی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نفت برنت همچنان ۲۱ دلار بوده و فعالیت‌ها مانند قبل ادامه داشته، نفت نیز قیمت واقعی خود را حفظ کرده است.

این کارشناس حوزه پتروشیمی در توضیح علت این اتفاق عنوان کرد: تمام قرارداد‌های نفتی آتی بوده و در حال حاضر موعد تحویل پیش خرید فرارسیده، از سویی دیگر ترامپ ۵۰ روز قبل دستور پر کردن تمام مخاذن نفتی را صادر کرد که اشتباهی استراتژیک بود.

وی ادامه داد: تکنولوژی شیل به این صورت است که دستور تزریق هزینه استخراج را بالا برده و سه ماه این امر به طول می‌انجامد که قابل جلوگیری نبوده و باید برداشت صورت گیرد.

اشتباه استراتژیک ترامپ
آرمات تصریح کرد: باجمع بندی نکات به این جا می‌رسیم قرارداد‌ها آتی بوده و از قبل خرید شده، در حال حاضر نیز موعد تحویل رسیده و هزینه ابطال بهتر از هزینه دریافت تمام می‌شود، از سویی دیگر با اشتباه استراتژیک ترامپ مخازن زودتر از موعد تحویل فعلی پر شده و به خاطر تکنولوژی نفت شیل امکان کم کردن یا توقف استخراج وجود ندارد. 

وی اشتباه پیش آمده را هیجانی دانست و گفت: مگر چه تعداد فعال نفتی وجود دارد که این قضیه درست اطلاع رسانی شود

هیجانی که فروکش خواهد کرد
آرمات به فراگیر نبودن این موضوع اشاره و اظهار داشت: بقیه نفت‌ها قیمت خود را حفظ کرده اند و این هیجان کاذب، به زودی فروکش کرده و درست خواهد شد.

مدیر بخش کالا و انرژی کارگزاری بانک دی در خصوص تاثیرات کرونا نیز سخن گفت و افزود:ضربات سنگینی از این بیماری به بخش‌های اقتصادی دنیا وارد شد و اکنون منابع اقتصاد‌های بزرگ جهان رو به اتمام است که به نظر می‌رسد تا پایان اردیبهشت بحث قرنطینه خانگی به "ایمنی گله ای" تغییر یابد.

بازار از شک خبری خارج خواهد شد
آرمات به موج خبری منفی بر بازار ایران نیز اشاره و عنوان کرد: بسیاری از فعالان بازار جا زدند که با اطلاع رسانی صحیح، بازار از این شک خبری به زودی خارج خواهد شد. 

وی افزود: البته که تاثیرات یک روزه خود را بر بازار داشته و به نظر می‌رسد تاثیرات خود را تا پایان هفته حفظ کند، اما در هفته بعد دور از ذهن بوده و این ترس و هیجان فروکش خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی مطرح کرد:

بازار بی ثبات «نفت» تا سه ماه آینده

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد: 

نفتی که منفی نبود

قائم مقام انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

تعمیق رکود در حوزه پتروشیمی

نگاهی به رویداد تاریخی بازار نفت؛

چرا قیمت نفت منفی شد؟

ارسال نظر