بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به اظهار فضل رئیس بزرگ بعد از هجمه معترضان و صف فروش بانک ۳ دلاری و...
کد خبر : ۲۳۱۱۵۸

تن بنیانگذار بازل در گور لرزید!

به گزارش بورس نیوز، ساختمان ونک امروز هم شاهد اعتراض جمعی از مالباختگانی بود که هر روز آب شدن سرمایه هایشان را به نظاره نشسته اند. جالب است که بعضی آقایان این روزها خیلی راحت نوسان را جزو ذات بازار می دانند و وعده سر خرمن می دهند و یادشان رفته همین چند ماه پیش بادی به غبغب می انداختند و مردم را به سرمایه گذاری در بورس و کمک به توسعه اقتصادی تشویق می کردند!
رئیس بزرگ هم بعد از آنکه امروز مورد انتقاد معترضان قرار گرفت، لبخند ملیحی زده و فرمودند علت ریزش بورس، خبر افزایش نرخ سود بانکی بوده که رئیس میرداماد تکذیب کرده! فقط مانده ایم اگر این بزرگواران علت ریزش را میدانستند، چرا همان مردادماه اظهار فضل نکردند و اجازه دادند کار به اینجا برسد؟ زیان ۶۰، ۷۰ درصدی خیلی از سرمایه گذاران جدیدالورود، اتفاقی نیست که به این راحتی ها از اذهان بورس بازان محو شود. به قولی روغن بر زمین ریخته شده را نمی توان جمع کرد...

مصوبه ای روی یخ

اما گفتیم وعده، یادمان آمد چند ماهی است اهالی بازار سرمایه منتظر حمایت بالایی ها از بازار هستند ولی گویا مصوبه تزریق ۱ درصد منابع صندوق توسعه ملی روی یخ نوشته شده بوده و تا به بازار برسد، یخ آب شده و فقط چرکش برای بازار مانده است!

صف فروش سهم ۳ دلاری

مدیر محترم یکی از بانک ها معتقد است هر سهم بانک تحت مدیریتش ۳ دلار می ارزد! اما بعضی روزها این بانک در محدوده قیمت یک دهم دلار (۲۵۰ تا ۲۶۰ تومان) طوری صف فروش می شود که می مانیم آن بزرگوار بلوف زده یا سهامداران آتش به سهم زده اند؟

تن بنیانگذار بازل در گور لرزید 

نسبت کفایت سرمایه یکی از بانک ها هم در پایان ۶ ماهه به منفی ۰.۳۳ رسیده و گویا بنیانگذار کمیته بازل طوری لرزیده که شیشه های بانک های جهانی هم ترک خورده است. چطور مردم اطمینان می کنند و در این بانک ها سپرده گذاری می کنند، خود جای تعجب دارد.

ریزش مسافران قطار 

شرکت های ریلی هم انگار اوضاع مساعدی ندارند و طبق آمارها تعداد مسافران قطار در ۵ ماهه اول امسال ۷۷ درصد کمتر از تعداد ۵ ماهه اول ۹۸ بوده و روز به روز هم کمتر می شود! ریزش تعداد مسافران قطار برای بورسی هایی که در حوزه حمل مسافر فعال هستند، اصلا خوب نیست.

ارتباط عجیب دو شرکت بورسی

طبق شکایت یکی از بانک ها از شرکت تایرساز بورسی، که ضامن تسهیلات اعطایی به یکی دیگر از شرکت های بورسی(که مدتی است تقریبا تعطیل شده) شده است، تایرساز دست و دلباز متحمل ضرر حدودا ۵.۵ میلیارد ریالی شده که طی آن مجبور به فروش یکی از ساختمان هایش شده است. حالا ارتباط این دو شرکت چیست و دلیل اینکه تایرساز ضامن شرکت مذکور شده چه بوده هم معلوم نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
خداوکیلی با عناوین خبریت حال میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
بورس نیوز عزیز سابق بر این گرا دقیق‌تری می‌دادید
خب بگید این بانک چه بانکیه تا اونجا پول نذاریم،یا این تایرساز که ازش نام بردید چه شرکتیه تا سراغ سهمش نریم
فقط تیتر بزنید که ناقص هست کارتون
ناشناس
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
با یک ذره جست جو در اینترنت میتونی اسمش را در بیاری شنونده باید عاقل باشد
ان بانک ۳ دلاری هست برو ببین هر سهمش چه قدر هست اون شرکت تایر سازی هم میتونی توی کدال بفمی چی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
مدیریت محترم بانک مربوطه هنوز متوجه نشده که دیگر خیلی سخت میشود اینگونه مردم را اغفال کرد اگر ارزش اعلامی ایشان حقیقی بود امکان نداشت یک سهم بمردم برسد مدیران آنقدر براحتی دروغ میگویند که گاهی باورش سخت است علت عدم بازخواست اظهارات و درخواست توضیح است مثل ریاست بورس که واقعا بیعرضه هست