بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر : ۲۴۶۷۲
عضو هيات مديره شرکت بيمه البرز گفت: با توجه به مطلوب بودن وضعيت اين شرکت پيش بيني مي شود سهام آن در روز واگذاري روي ميز فروش نماند.

"رسول تاجدار" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با بيان آنکه شرکت هايي که وارد بورس مي شوند براي جلوگيري از به فروش نرفتن سهام تعهد پذيره نويسي انجام مي دهند، اظهار داشت:‌ از آنجا که بيمه البرز داراي ويژگي هاي مناسبي است دليلي به تعهد پذيره نويسي نيست. 

وي گفت: ‌بيمه البرز اولين شرکتي بيمه اي است که با تصميم سازمان خصوصي سازي و در راستاي اصل 44 قانون اساسي وارد بورس مي شود. 

تاجدار ‌اظهار داشت: با وجودي که اين شرکت در سال هاي اخير از لحاظ شاخص هاي مالي دچار تحول شده اما پس از کش و قوس هاي فراوان و تحويل مدارک در بورس درج و بعنوان يک شرکت پذيرفته شده ثبت شده است. 

وي در پاسخ به سئوالي در خصوص دلايل واگذاري اين شرکت بعنوان اولين شرکت بيمه اي 
در بورس، تصريح کرد: در واگذاري بيمه البرز نه تنها توجهي به حجم و اندازه شرکت و همچنين کوچکي و بزرگي آن نشده بلکه ويژگي هاي آن در اين امر تاثيرگذار بوده زيرا بيمه البرز ويترين وزارت امور اقتصادي و دارايي است. 

تاجدار در خصوص ويژگي ها و شاخص هاي بيمه البرز، گفت: رشد سودآوري، پرتفوي مناسب‌، کسب عنوان برتر بيمه کشور، کسب رتبه مشتري مداري‌ و غيره سبب شد تا بيمه البرز بعنوان اولين بيمه وارد بازار سرمايه کشور شود. 

معاون اداري و مالي شرکت بيمه البرز در خصوص نحوه قيمت گذاري براي عرضه در بورس، گفت: سازمان خصوصي سازي با همکاري شرکت تامين سرمايه امين روش هاي متفاوتي را براي اين امر در نظر گرفته اند. 

تاجدار اظهار داشت: ‌با وجودي که قرار بود سهام بيمه البرز در روز يکشنبه هفته آينده در بورس عرضه شود اما اين امر به چهارشنبه موکول شده است. 

وي در خصوص ميزان عرضه سهام اين شرکت در عرضه اوليه، گفت: اين ميزان بستگي به کشش بازار و تصميم وزير امور اقتصادي ودارايي دارد اما اين امکان وجود دارد که در روز اول 10درصد و تا شش ماه آينده تا 20 درصد از سهام اين شرکت عرضه شود بنحوي که سهام شناور بيمه البرز تا شش ماه آينده همان 20 درصد خواهد بود. 

تاجدار، بهينه کردن عايدات شرکت از محل دارايي ها را از برنامه هاي اين شرکت بعد از واگذاري ذکر کرد و گفت: دليل اين امر آن است که پس از واگذاري، امکان رفع محدوديت نيز وجود دارد. 

وي در مورد تخصيص سهام اين شرکت بابت رد ديون نيز گفت: 20 درصد از سهام اين شرکت بابت رد ديون به سازمان تامين اجتماعي، نيروهاي مسلح، صندوق بازنشستگي کشوري و صندوق بازنشستگي فرهنگيان تعلق مي گيرد. 

به گفته وي، براساس توافقات انجام شده 20 درصد از سهام بيمه البرز نيز بابت رد ديون به آستان قدس رضوي اختصاص مي يابد. 

وي، سود خالص بيمه البرز در سال 88 را حدود 82 تومان عنوان کرد و افزود: اين رقم قبل از کسر ماليات در سال گذشته 92 تومان بوده است. 

تاجدار در خصوص افزايش سرمايه بيمه البرز نيز گفت: اين شرکت بايد به دو دليل اجبار آيين نامه اي و بهره گيري از صرفه هاي اقتصادي بيمه هاي اعتباري تا 40 ميليارد تومان افزايش سرمايه دهد و برهمين اساس در اولين فرصت 14 ميليارد تومان افزايش سرمايه خواهيم داد. 

عضو هيات مديره شرکت بيمه البرز گفت:‌ سهام شرکت هاي بيمه مشمول سهام عدالت نخواهد شد. 

وي درباره وضعيت شرکت هاي بيمه در مقابله با تحريم، اظهار داشت: از آنجا که بانک ها از سال هاي گذشته تحريم بوده اند، بيمه ها نيز از آن متاثر شده اند اما مشکل لاينحلي در اين بخش وجود ندارد و وجوه بابت بيمه هاي اتکايي منتقل شده است. 

تاجدار گفت: افزايش سرمايه شرکت ها، بيمه مرکزي و بيمه ايرات براي مقابله با تحريم موثر خواهد بود. 

"احمد صفرزاده" معاون فني شرکت بيمه البرز نيز در خصوص وضعيت بيمه هاي زندگي، گفت: بيمه هاي زندگي زمينه ساز تشکيل سرمايه است اما پايين بودن قدرت خريد در آن بسيار موثر است. 

وي، متوسط سهم صنعت بيمه زندگي را در ساير شرکت ها شش درصد اعلام کرد و افزود: 
اين رقم در ايران هفت درصد است. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر