بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
اتریوم چیست؟ فروش و خرید ارز ETH
اتریوم یک شبکه بلاک چین منبع باز است که در سال ۲۰۱۳ اولین توضیحات و شرح اولیه پروژه اش توسط ویتالیک بوترین منتشر شد. ا
کد خبر : ۲۵۱۴۷۳
نویسنده :
مینا علیزاده

اتریوم چیست؟ فروش و خرید ارز ETH

به گزارش بورس نیوز، اتریوم یک شبکه بلاک چین منبع باز است که در سال ۲۰۱۳ اولین توضیحات و شرح اولیه پروژه اش توسط ویتالیک بوترین منتشر شد. این شبکه با هدف ارتقا کارایی بیت کوین و شبکه اش و به نوعی رقابت با این غول بازار رمز ارزها پا به عرصه گذاشت. از اولین اهداف اتریوم برای رقابت با بیت کوین، افزودن قراردادهای هوشمند (smart contract) به شبکه بلاک چین (blockchain) بود.

اتریوم به مانند بیت کوین علاوه بر شبکه بلاک چین خود، رمز ارزی منحصر به فرد با نام اتر (ETH) دارد که البته در میان مردم بیشتر با همان نام اتریوم شناخته می‌شود. در این مقاله راجع به خرید اتریوم و پروژه آن خواهیم پرداخت.

رمز ارز اتریوم

  همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم اتریوم در واقع نام یک شبکه بلاک چین منبع باز است که با هدف گسترش قراردادهای هوشمند پا به دنیای کریپتوکارنسی گذاشت. این شبکه رمز ارز اختصاصی خود را نیز با نام ETH یا همان اتر به جهانیان عرضه کرد و توانست رتبه دوم بازار را پس از بیت کوین (BTC) از لحاظ مارکت کپ به دست بیاورد. از دیگر ویژگی‌های مثبت اتریوم علاوه بر قراردادهای هوشمند می‌توانیم به قابلیت استکینگ اتریوم (staking) آن اشاره کنیم. اما بد نیست علاوه بر مزیت‌های اتریوم، معایب آن را نیز خدمتتان شرح دهیم؛ از جمله معضلاتی که در شبکه اتریوم با استاندارد ERC-20 وجود دارد، گس Gas یا همان کارمزد شبکه اتریوم است که در مقایسه با دیگر شبکه‌های موجود در دنیای بلاک چین فوق العاده زیاد محسوب می‌شود.

به همین دلیل و البته مشکلاتی مانند مقیاس پذیری پایین آلت کوین‌های دیگر، اتریوم در سال ۲۰۲۱ هارد فورک لندن را عرضه کرد که در افزایش مقیاس پذیری آن و کاهش قیمت گس آن تاثیر بسزایی داشت. همچنین پس از این ارتقا، حدودا بیش از یک میلیارد دلار توکن اتریوم سوزانده شد. انجام توکن سوزی به طور بالقوه باعث افزایش قیمت کوین می‌شود. البته این اقدام تنها ویژه‌ی اتریوم نیست و علاوه بر آن ارزهای دیگری مانند بایننس کوین (BNB) توکن سوزی نیز دارند.

توسعه دهندگان اتریوم قصد ارتقای شبکه به نسخه اتریوم ۲ را دارند به همین دلیل خیلی از افراد به اشتباه به دنبال خرید اتریوم ۲ هستند در صورتیکه این شبکه دقیقا همان توکن اتر را که در حال حاضر در دسترس است را خواهد داشت.

اتریوم چیست؟ فروش و خرید ارز ETH

آیا خرید اتریوم در ایران امکان پذیر است؟

پاسخ بله است! چرا که بسیاری از ایرانیان برای همگام شدن با جهان، سالهاست که به سمت و سوی فروش و خرید ارز دیجیتال رفته اند. از جمله ارز‌هایی که فوق العاده ارزشمند محسوب می‌شوند و ایرانیان به خرید و فروش آن می‌پردازند اتریوم است. پس اگر موافق باشید در ادامه به نحوه خرید اتریوم بپردازیم.

چگونه ارز اتریوم بخریم؟

برای این کار وارد وب سایت اوکی اکسچنج که بهترین سایت خرید اتریوم و صد‌ها رمز ارز دیگر محسوب می‌شود، شوید. سپس با کلیک بر روی دکمه‌ ثبت نام به راحتی احراز هویت کنید و بلافاصله اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال دلخواه خود مانند اتریوم، بیت کوین، تتر، کاردانو، ارز شیبا اینو و… کنید. در این صرافی با ارائه‌ی یک کیف پول ارز دیجیتال ایمن و اختصاصی برای شما خیالتان از بابت حفظ دارایی هایتان راحت خواهد بود و هیچگاه نگران از دست رفتن آن‌ها نخواهید بود. اوکی اکسچنج به تازگی دانش بنیان شده است و با دارا بودن بهترین توسعه دهندگان حوزه بلاک چین یکی از بهترین صرافی‌های خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران محسوب می‌شود.

آیا پیش بینی قیمت اتریوم امکان پذیر است؟

در دنیای کریپتوکارنسی راه‌های زیادی برای بررسی و پیش بینی قیمت اتریوم و یافتن بهترین زمان خرید اتریوم وجود دارد هرچند همه‌ی آن‌ها صد در صدی نیستند. یکی از این راه‌ها تحلیل تکنیکال نمودار قیمت لحظه‌ای اتریوم از طریق اندیکاتور‌ها و اسیلاتور‌های گوناگون است.

تنها کافی است وارد وب سایت اوکی اکسچنج شده و پس از ورود به بخش تبادل سریع با دیدن نمودار قیمت لحظه‌ای ارز موردنظرتان آن را تحلیل کنید. در کنار تحلیل تکنیکال می‌توانید از تحلیل فاندامنتال نیز استفاده کنید. این نوع تحلیل به معنای بررسی اخبار و دنبال کردن اتفاقاتی است که در این حوزه رخ می‌دهد. شاید ملموس‌ترین مثالی که برای این نوع تحلیل می‌شود زد، دنبال کردن صحبت‌های ایلان ماسک مدیرعامل تسلا موتورز و اسپیس ایکس است. این شخص با صحبت‌هایی که راجع به دوج کوین (DOGE) کرد باعث رشد چشمگیر آن شد و توانست آن را به سرعت پامپ کند.

در هر حال در نظر داشته باشید که تحلیل و بررسی برای خرید و ورود به این بازار از الزامات است در نتیجه هیچگاه بدون مشورت با یک فرد با تجربه یا تحلیل توسط خودتان اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال نکنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر