بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان:

مطالبات "پارسان" از جهاد کشاورزی را می گیریم

مطالبات
مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان گفت: یکی از موضوعاتی که مورد اعتراض سهامداران و ما نیز است بحث مطالبات از جهاد کشاورزی است.
کد خبر : ۲۵۳۳۷۹
نویسنده :
مینا علیزاده

وحید محمودی+بورس نیوز

وحید محمودی مدیرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در مجمع عمومی منتهی به دوره مالی ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ اظهار کرد: همه تلاش ما این است که ظرفیت‌های درون سازمانی خودمان و نیز شرکت‌های زیرمجموعه در جهت حاکمیت شرکتی حرکت کند و هر سال براساس چارچوب‌های حاکمیت شرکتی جلو برویم.



وی افزود: از اهداف ما این است که در حوزه پتروپالایشی هوشمند باشیم. افزایش کمی و کیفی سهم از بازار با رویکرد اقتصاد سبز و HSEبه جلو برویم و ارزش‌های حاکم بر شرکت در راستای تحقق چشم انداز شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان صیانت از فرهنگ، وفاداری و امانتداری و رضایت ذینفعان است.

مدیرعامل "پارسان" ادامه داد: نقشه استراتژی شرکت بر سه محور افزایش درآمد، مدیریت بهینه هزینه‌ها و افزایش بازده دارایی‌ها از مسیر منافع سهامداری و ارتقای رضایتمندی کارکنان و تحویل به موقع به مشتریان و ارتقای کیفی محصول است.

محمودی خاطرنشان کرد: سیاست ما در توسعه بازار، فروش متمرکز بر مبنای قیمت گذاری و سیاستگذاری متمرکز و پشتیبانی فروش با شرکت‌های زیرمجموعه است. افزایش حجم صادرات و توسعه مقاصد صادراتی جزو برنامه‌های ماست که سال گذشته هم گام‌های خوبی برداشتیم.

وی بیان کرد: سهمی که شرکت در صنعت پتروشیمی و پالایشی دارد؛ در صنعت پتروشیمی کشور که ۸۳.۵ میلیون تن در سال تولید می‌شود ۱۹ میلیون تن متعلق به هلدینگ نفت و گاز پارسیان است یعنی ۲۳ درصد از سهم تولیدی کشور دارد و  در حوزه پالایشی ۲۳ درصد را داراست.

محمودی درخصوص تولید متانول توضیح داد: پارسیان از محصولات استراتژیک مدیریت ۲۸ درصد از ظرفیت تولید متانول، مدیریت ۶۳ درصد از ظرفیت تولید اوره کشور و مدیریت ۲۳ درصد از ظرفیت پالایشگاهی کشور را به عهده دارد.

وی درباره شرکت های سرمایه پذیر ادامه داد: شرکت‌های سرمایه پذیر ما شرکت پردیس ۷۰ درصد، پتروشیمی شیراز ۵۳ درصد، پتروشیمی کرمانشاه ۴۶ درصد، پتروشیمی تبریز ۲۵ درصد، پتروشیمی زاگرس ۳۴، پارس ۱۹ درصد و خراسان ۱۳ درصد است.

مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان درخصوص پروژه های شرکت عنوان کرد: در مگاپروژه کیان ۶۰ درصد سهم، پتروشیمی همت ۵۰ درصد در مزایده دو هفته گذشته ۹۷ درصد سهام پتروشیمی همت را به پتروشیمی پردیس واگذار کردیم. در پروژه پتروشیمی ستاره پارسیان پروژه زنجیره ارزش متانول است که صد در صد آن متعلق به پارسیان است. از نظر وضعیت بورسی شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان بازدهی حدود ۴۲ درصد داشته که باتوجه به مجموعه شرایط حاکم بر بازار و شاخص کل وضعیت ما به طور نسبی خوب است.

وی با اشاره به سود و زیان شرکت بیان کرد:  "پارسان" توانست در ۵ سال اخیر سود خالص را به ۱۵۸.۵۶۹ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش دهد که در سال مالی موردنظر  ۱۷۷ درصد سود خالص پارسیان در سال مالی ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ افزایش یافته است.

محمودی در پایان گفت: یکی از موضوعاتی که مورد اعتراض سهامداران و ما نیز است بحث مطالبات از جهاد کشاورزی است. اقداماتی که در پارسیان انجام شده برای اولین بار حسابرسی یارانه‌ای را انجام دادیم و برای ۶ ماهه دوم سال ۹۸ تا انتهای ۹۹ حسابرسی یارانه‌ای را به پایان رساندیم. حسابرسی نیمه اول ۱۴۰۰ را هم به اتمام رساندیم. در بودجه سال ۱۴۰۰ مطالبات ما دیده شده و تا آخرین پیگیری‌های ما به ما اعلام کردند که عدد ۱۲ هزار میلیارد تومان را در بودجه آورده شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر