بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
بدو بدو حراجِ؛ آبرو، وعده، قاچاق ...
ساعت پنج و نیم عصر امروز ما نگاهی دارد به سیستم دلالی نهادینه شده در بخش میانی دولت که هیچگونه بهایی برای مدیران بالایی و خواست جامعه قائل نیستند.
کد خبر : ۲۵۳۹۹۴

بدو بدو حراجِ؛ آبرو، وعده، قاچاق ...

به گزارش بورس‌نیوز؛

بسیاری از دلالان یاد گرفتند که روی منبر روضه بخوانند و از آن زیر بشکن بزنند؛ بله این حکایت منبر برو‌هایی است که دیروز صدای رهبری را هم درآورد!

تا می‌گویند نکن برادر، خون دل نکن هم‌وطن را؛ چنان کن و چنون؛ شنیده‌ایم که می‌گویند، دوست دارید تعطیلش کنید جواب شما با کارکنان! این چه وضعی است که دلالان تولید که رانت، وام و هزار کلید و امضای طلایی دارند وقتی صحبت از کیفی‌سازی و ارزان کردن محصولاتشان را می‌کنیم، می‌گویند اصلا تعطیلش کن جواب کارکنان را بدهید مگر شما اندازه چغندر وزن ندارید؛ لوازم خانگی و خودرویی‌ها و ... را چگونه می‌توانید بگوید تعطیل کن؛ سازمان بازرسی کجاست که صندلی این مدیران و رانت‌خواران را تعطیل نمی‌کند!

به‌گونه‌ای آنقدر خوردید و چاق شدید که صدای مردم در گوش ناشنوای شما فرو نمی‌رود و رهبری به‌عنوان بزرگ و پدر مردم سر شما داد کشید؛ خجالت کشیدن، لیوانی گوارایی‌ست که نیاز شماست!

شنیده‌ای که یکی از از کارمندان این شرکت‌های لوازم خانگی می‌گوید کیفیت نداریم بخدا؛ خارجی بخرید؟! نرخ تلویزیون ما ۱۲ میلیون و نرخ خارجی آن با کیفیت فوق‌العاده ۱۳ تومان چرا بازار را انحصاری کردند که قطعات خوب را از بخش اسمبل ما خارج کردند!

بعدا بگویید کنسل

سخنگوی راه‌پله‌ها دیروز بشکن‌زنان می‌خواست به میدان سپاه برود و پول را واریز کند که گفتیم، آقا نرووووووووو!

گفتیم انگار گفتند که نه بابا، طرح ناقصه موضوع کنسله، گفت بیشتر می‌ریزم؛ گفتیم نه از ریشه طرح ناقصه انگار؛ داد آقای سخنگو درآمد که‌ای بابا چرا هرچی می‌گن سریعا کنسل می‌کنند! «شفافیت مجلس؛ کنسل»، «واگذاری استقلال و پرسپولیس؛ کنسل»، «خوراک پتروشیمی؛ کنسل»، «قیمت حامل‌ها؛ کنسل»، «واریز صندوق ملی؛ کنسل»، «رفع مشکل بورس؛ کنسل»، «ارز ۴۲۰۰؛ کنسل» و «قیمت بنزین؛ کنسل».

اول فکر کنید که می‌شود یا خیر؛ بعدا بگویید کنسل.

یک مثقال رسوب از انصاف نداشته

سخنگوی راه‌پله پس از آنکه مشکل وام روز گذشته خود را حل کرد، به‌سوی سازمانی شتافت تا بتواند در مزایده‌های تُپلی شرکت کند!

گویا در این سازمان‌ها رسوب می‌فروشند، رسوب را آگهی می‌کنند و بزفروشی را هم چاشنی‌اش می‌کنند و افرادی مثل سخنگوی ما هم، رسوب می‌خرد.

حالا داستان این است که سازمانی از ته‌لنج، ته گمرک، قاچاقی‌جات و کالا‌هایی که اصلا کسی دنبالش نمی‌آید را برای رضای خدا و جبران کسری بودجه می‌فروشد تا ریالی به جیب دولت اضافه شود؛ برادران شما که دوربرگردان قاچاق شدید، ارزان فروشی نکنید و عکس پدران تولیدکنندگان داخلی را بر سر در مغازه‌ها نزنید!

آخه چرا کالای قاچاقی ۴ میلیاردی ما را ارزان فروخته و تنها یک میلیارد آب کردید، پس انصاف شما کجاست؟ به کی می‌فروشید؟ چرا به ما نمی‌فروشید؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر