بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
۳,۸ همت نقدینگی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام آمد؛

کدام صندوق‌ها فروردین را سبز آغاز کردند

کدام صندوق‌ها فروردین را سبز آغاز کردند
ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در هفته منتهی به ۱۱ فروردین اسفند ۱۴۰۱، با ورود ۳ هزار و ۸۸۲ میلیارد تومانی همراه شد تا ارزش این صندوق‌ها به ۵۵ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان برسد.
کد خبر : ۲۵۶۵۴۴

کدام صندوق‌ها فروردین را سبز آغاز کردند/ سبز‌های ماهانه را بشناسید

به گزارش گروه مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در هفته منتهی به ۱۱ فروردین اسفند ۱۴۰۱، با ورود ۳ هزار و ۸۸۲ میلیارد تومانی همراه شد تا ارزش این صندوق‌ها به ۵۵ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان برسد.

کدام صندوق‌ها فروردین را سبز آغاز کردند/ سبز‌های ماهانه را بشناسیدکدام صندوق‌ها فروردین را سبز آغاز کردند/ سبز‌های ماهانه را بشناسیدکدام صندوق‌ها فروردین را سبز آغاز کردند/ سبز‌های ماهانه را بشناسیدکدام صندوق‌ها فروردین را سبز آغاز کردند/ سبز‌های ماهانه را بشناسید

سرخ پوشی صندوق‌ها، معنایی ندارد

صندوق «واسطه گری مالی یکم» با عملکرد ۹.۲۸ درصد مثبت با مدیریت "تامین سرمایه بانک مسکن" در صدر لیست بهترین‌ها قرار داشت و پس از آن، صندوق «فراز داریک» با عملکرد ۸.۹۵ درصد مثبت با مدیریت "سبدگردان داریک پارس" و صندوق «راهبرد ممتاز ابن سینا» با عملکرد ۶.۶۴ درصد مثبت با مدیریت "مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر" به‌عنوان بهترین عملکرد‌ها جای گرفته بودند.

سبز‌های ماهانه را بشناسید

با بررسی صندوق‌های سبزپوش ماهانه می‌توان در صدر این لیست به صندوق‌های «پالایشی یکم» با عملکرد ۱۸.۱۴ درصد مثبت با مدیریت "تامین سرمایه نوین" در صدر لیست ماهانه نشسته و صندوق «راهبرد ممتاز ابن سینا» با عملکرد ۱۶.۳۵ درصد مثبت با مدیریت "مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر" در جایگاه بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر، در ادامه صندوق‌های «واسطه گری مالی یکم» با ۱۶.۲۴ درصد مثبت تحت مدیریت "تامین سرمایه بانک مسکن" به خود اختصاص داد؛ در رتبه‌های بعدی این صندوق‌ها نیز می‌توان به صندوق «فراز داریک» با ۱۵.۵۵ درصد مثبت تحت مدیریت "سبدگردان داریک پارس" و صندوق «اعتبار سهام ایرانیان» با ۱۵.۲۵ درصد مثبت تحت مدیریت "سبدگردان اعتبار" به ترتیب صدرنشینان ماهانه نام گرفته‌اند.

در سه ماه عملکرد صندوق‌ها؛ ۳۰ قرمزپوش!

با نگاهی به بازه سه ماهه صندوق‌ها نیز می‌توان دریافت که در صدر این لیست سبزپوش‌های فراوانی را مشاهده کرد و صندوق «پالایشی یکم» با عملکرد ۱۸.۵۵ درصد مثبت تحت مدیریت "تامین سرمایه نوین" جای گرفته بود.

در ادامه این جدول همچنین می‌توان به دیگر صندوق‌ها نظیر صندوق «واسطه گری مالی یکم» با ۱۷.۹۹ درصد مثبت تحت مدیریت "تامین سرمایه بانک مسکن"، صندوق «راهبرد ممتاز ابن سینا» با ۱۲.۴۴ درصد مثبت تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر" و صندوق «فراز داریک» با ۱۱.۹۸ درصد مثبت تحت مدیریت "سبدگردان داریک پارس" حضور دارند.

«صندوق بانک دی»، کماکان قعرنشین‌ها سالانه

در یک سال منتهی به ۱۱ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ بهترین عملکرد سالیانه را صندوق «فراز داریک» تحت مدیریت "سبدگردان داریک پارس" و «مشترک پیشتاز» تحت مدیریت "سبدگردان مفید" به ترتیب با ۳۳.۵۷ و ۳۱.۲۶ درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده‌اند.

صندوق‌های «مشترک نو اندیشان» و «بانک دی» نیز به ترتیب با ۲۲.۵۵ و ۱۷.۸۴ درصد بازدهی منفی، ضعیف‌ترین بازدهی‌های یک‌ساله را داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزن ۵۳ همتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام
ورود جذاب نقدینگی در پایان سال رقم خورد؛

وزن ۵۳ همتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

ولخرجی خدم و حشم
"جرجیس" فرابورس تن به حسابرسی نمی‌دهد؛

ولخرجی خدم و حشم "وآیند" از جیب سهامدار

سقوط ۹۰ درصدی قیمت سهام
نگاهی به عملکرد بانک سامان؛

سقوط ۹۰ درصدی قیمت سهام "سامان" از اوج

ارسال نظر