بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
تحلیل تکنیکال
بخوانیم از تحلیل تکنیکال شرکت گروه مالی صبا تامین از دو منظر متفاوت...
کد خبر : ۲۷۱۶۸۳

بورس‌نیوز:

صبا از آبان ۱۴۰۱ روند صعودی را از قیمت ۱۸۰ تومان شروع کرده است. این رالی تا اردیبهشت ۱۴۰۲ تا محدوده‌ی قیمتی ۴۶۰ تومان ادامه داشته و توانسته یک گین ۱۵۰ درصدی را تقدیم سهام‌دارانش کند. اگر موج صعودی نامبرده را اولین شاخه از یک کامپلکس ببینیم، در نمودار کاملاً مشخص است که صبا در حال حاضر درگیر ایکس موج اصلاحی شده که به نظر احتیاج به کمی زمان است تا این الگوی اصلاحی به پایان برسد.

تحلیل تکنیکال

سپس می‌توان محدوده‌ی ۲۹۰ الی ۳۲۰ را که فیبو حمایت مناسب برای این سهم به ما نشان می‌دهد را محدوده‌ی حمایتی در نظر بگیریم؛ لذا دوستانی که قصد سهام‌داری این شرکت را دارند پیشنهاد می‌شود در محدوده قیمتی پیشنهاد شده و با حد ضرر ۲۷۰ به این سهم ورود داشته باشند.

ندا عباسی، تحلیلگر تکنیکال

گروه مالی صبا تأمین با نماد صبا پس از رشد ۱۶۰ درصدی از آبان سال گذشته همراه با روند بازار، از ۱۷ اردیبهشت امسال وارد فاز اصلاحی شد و در این مدت در یک کانال نزولی ۲۷ درصد از قیمت آن کاسته شد.

صبا در هفته گذشته به سمت سقف کانال حرکت کرد؛ اما در معاملات دیروز موفق به شکست این مقاومت نشد و در حال حاضر پایین‌تر از این محدوده در حال معامله است.

در صورت افت مجدد قیمت سهم، محدوده قدرتمند خط روند میان‌مدتی و همچنین محدوده ۶۸ درصد اصلاحی موج صعودی قبلی در حدود ۳۳۰-۳۵۰ تومان می‌تواند نقش حمایتی ایفا کند.

تحلیل تکنیکال

درصورتی‌که سهم بتواند از سقف کانال نزولی اصلاحی خود عبور کند محدوده ۴۳۰-۴۴۰ تومانی مقاومت معتبر بعدی سهم است.

ضمناً اندیکاتور مکدی در تایم فریم روزانه موفق به صدور سیگنال خرید قطعی و معتبر نشده است و سهم برای تصمیم‌گیری رشد یا نزول نیازمند زمان بیشتری است.

ناصر مهرانی تحلیلگر کارگزاری

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پایان خوش سال مالی گروه مالی صبا تامین
اردیبهشت‌ماه "صبا" چگونه گذشت!

پایان خوش سال مالی گروه مالی صبا تامین

ارزش بازار
بررسی عملکرد ماهانه شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین؛

ارزش بازار "صبا" به بیش از ۵۶ هزار میلیارد تومان رسید

گروه مالی صبا تأمین محقق کرد؛

"صبا" در صدر

ارسال نظر