بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
بانک پارسیان در رده ۱۰ بانک اول کشور/ رای دادگاه به نفع
مدیرعامل بانک پارسیان گفت: بانک پارسیان همواره توانست جایگاه ممتازی در شبکه بانکی داشته باشد و در اکثر شاخص‌ها در رده ۱۰ بانک اول دیده شده و در برخی از شاخص‌ها جزو بانک‌های اول کشور قرار گرفته است. 
کد خبر : ۲۷۲۰۰۹

بانک پارسیان در رده ۱۰ بانک اول کشور/ رای دادگاه به نفع

به گزارش بورس نیوز، کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان در مجمع عمومی سالیانه منتهی به سال مالی ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ اظهار کرد: بانک پارسیان همواره توانست جایگاه ممتازی در شبکه بانکی داشته باشد و در اکثر شاخص‌ها در رده ۱۰ بانک اول دیده شده و در برخی از شاخص‌ها جزو بانک‌های اول کشور قرار گرفته است. 

وی درخصوص گزارش مختصری از فعالیت‌های بانک بیان کرد: دو مساله مهم را در بانک پارسیان همواره دنبال کردیم. یکی مطالبات معوق و دعاوی سنگین دادگاهی که انرژی زیادی را از بانک گرفت. اخیرا نیز مساله کوچکی برای سهامداران عمده پیش آمده که امیدواریم با تدبیر مسئولین این مساله حل و فصل شود و شرایط روشنی برای کسب و کار‌های عادی بانک به وجود آید.

پرویزیان همچنین ادامه داد: از جمله شاخص‌های کلیدی بانک می‌توان کفایت سرمایه، قدرت اعتبار دهی و سهم اعتبار است که تحت تاثیر شدید دارایی و سرمایه بانک خواهد بود. سرمایه بانک از سال ۱۳۹۸ که بالاترین تجدیدارزیابی انجام شد به عدد ۳۶۰۰ میلیارد ریال از محل دارایی سهامداران رسید. امیدواریم با تغییری که در دستورالعمل کفایت سرمایه اتفاق افتاد و پیگیری‌هایی که شبکه بانکی داشت، حساب‌های بهتری برای قدرت اعتباردهی و وام دهی پیدا کنیم.

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به پرونده حقوقی این بانک توضیح داد: مهمترین چالش ما پرونده گروه مفسدی رستمی صفا است که در این مجمع این نوید را به سهامداران می‌دهیم که با نظارت مقامات عالی رتبه کشور و رای شعبه قضائیه حکم خلع ید اموالی که در سال ۹۵ به نام بانک پارسیان شده بود در ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ در دادگاه تجدیدنظر اراک صادر شد و ما امیدواریم با این رای بخش مهمی از دارایی‌های بانک برگردد.

وی در این باره ادامه داد: همان طور که می‌دانید این پرونده در سال ۱۳۹۵ عددی معادل ۸۵۰۰ میلیارد برای ۵ بانک بود. بالغ بر ۸۵ درصد از این رقم، مربوط به بانک پارسیان بوده که امروز این اعداد و ارقام متفاوت است. آن چیزی که در کیفرخواست صادر شده و بعد از یک مرحله ۹ ساله به نتیجه رسیده که ما منتظر رای دوم هستیم، اعداد و ارقام قابل توجه ارزی و ریالی است که امیدواریم به نفع بانک پارسیان صادر شود. 

پرویزیان بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ که درآمد‌های بانک به شدت سقوط کرد، به مرور و با تلاش شبانه روزی در شعب بانک و ستاد‌ها توانستیم به اوضاع مسلط شویم و در سال ۱۴۰۱ و سال جاری شاخص‌های خوبی از حساب ارزی کشور در بانک پارسیان انجام شده که ۱۰ درصد از این عملیات، سهم بانک پارسیان بوده و امیدواریم امسال نیز بیشتر شود. تمهیدات مهم و اساسی در بانک پارسیان گرفته شده که همه به گونه‌ای عمل می‌کند تا شرایط بین الملل بانک را نیز به روال عادی برساند.

مدیرعامل بانک پارسیان همچنین توضیح داد: پرونده شرکت مهندسی توسعه گاز ایران نیز پرونده مهم ارزی بود. حجم پرونده ۴۶۰ میلیون دلار بود که همه آن وصول شد و به پورتفوی اصلی بانک برگشت. این پرونده، یک پرونده حاشیه‌ای نیز با دو گروه مفسدی دارد که بانک پیگیر آن است تا حل و فصل شود.

وی بیان کرد: آیین نامه‌های بانکداری و شبکه بانکی به درستی نمی‌تواند دارایی‌هایی که از این محل برای سهامداران حاصل می‌شود را منعکس کند. به عنوان نماینده بانک‌های خصوصی و کادر شبکه بانکی در مجامع نظارتی در بانک مرکزی برای شفاف سازی این نوع پرونده‌ها باتوجه به شرایط اقتصادی کشور تلاش می‌کنیم تا حل و فصل صورت بگیرد. بعضی از این اقدامات مثل دستورالعمل کفایت سرمایه منجر به اصلاح دستورالعمل‌ها شده است. بعضی از مسائل نیز نیاز به بررسی دارد. از جمله رای ۷۹۴ که در قوه قضائیه صادر شده و آثار سنگین و شدیدی روی شبکه بانکی دارد. مکاتبات زیادی به صورت انفرادی، گروهی و شبکه بانکی با قوه قضائیه انجام شده و ریاست قوه قضائیه دستور رسیدگی دادند. گروهی را نسبت به اصلاح روشی که آثار منفی بر شبکه بانکی نداشته باشد مامور کردند. امیدواریم که رای ۷۹۴ در رویه اجرایی در پرونده‌های مطالباتی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

وی افزود: به لحاظ کاهش هزینه‌ها، کنترل و مدیریت هزینه به غیر از اینکه ما کمیته بهینه سازی و صرفه جویی در بانک را داریم، سعی کردیم روش‌های اجرایی مشخصی را برای کاهش هزینه‌ها دنبال کنیم. از جمله کاهش شعب استیجاری بانک که از تعداد ۱۳۴ بانک به ۱۱۹ بانک رسیده است. این بانک‌ها را از محل دارایی‌ها نخریدیم. با توجه به اینکه ساماندهی موسسه ثامن الحجج را در سال‌های قبل انجام دادیم، به ازای خدماتی که انجام دادیم آن دارایی‌ها به بانک اضافه شده که دارایی‌های خوبی هستند. بعضی نیز شعبه بودند که به جای شعب استیجاری استفاده کردیم. 

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد : ورودی‌های روزانه در بانک اجرا شده که به اصلاح فرایندهای کاری بانک می‌تواند کمک و چابکی و چالاکی بانک را بیش از گذشته تسریع کند. همچنین فرایند‌های اجرایی و عملیاتی بانک را برای پاسخگویی به مشتریان فراهم کند.

پرویزیان در خصوص برنامه‌های آتی بانک پارسیان گفت: پروژه‌های بلندمدت را دنبال کردیم. پروژه‌های سه ساله برای تکمیل زنجیره ارزش بانک دنبال شده و در حال حاضر با بانک مرکزی برای برنامه اصلاح ساختار بانک در حال رایزنی و مذاکره هستیم تا بتوانیم بحث کفایت سرمایه بانک را به سرانجام برسانیم. امیدواریم با یاری سهامداران این اتفاق برای بانک پارسیان رخ دهد. 

وی بیان کرد: این اطمینان را به سهامداران خواهم داد که مجموعه شرکت‌های بانک پارسیان شرکت‌های شفاف و منظم هستند. چه آن‌ها که در بازار سرمایه وارد شدند و چه آن‌ها که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند، در شرایط مناسبی قرار دارند. مهمترین گروه ما، گروه مالی پارسیان است که سرمایه آن به ۵۰ هزار میلیارد رسیده است. 

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: سرمایه بانک پارسیان ۳۵۱۳ میلیارد، سرمایه داده پردازی پارسیان ۴ هزار میلیارد است. تلاش ما بر این است که گروه مالی پارسیان که جزو زنجیره اصلی ماست و فعالیت‌های بانکی تلقی شود با نظر مثبت رئیس کل بانک مرکزی امیدواریم این اتفاق رخ دهد از این محل بسیاری از زنجیره‌های عملیاتی بانک را برای مشتریان فراهم کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
از بین یازده بانک دهم شده عجب افتخاری