بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
تحلیل تکنیکال
همچنین تلاقی دو خط روند صعودی و نزولی که از پیوت‌های قیمتی درگذشته شکل‌گرفته دلیل دیگری بر اهمیت محدوده حمایتی است.
کد خبر : ۲۷۲۶۵۵

بورس‌نیوز:

شرکت ارتباطات سیار ایران با نماد همراه پس از یک رشد قیمت که از سال گذشته آغاز شده بود وارد یک‌فاز اصلاحی شد و نزدیک ۳۵ درصد از ارزش بازار خود را در طی این مدت اخیر از دست داد.

اما در حال حاضر قیمت سهم در یک محدوده حمایتی قرار دارد که می‌خواهیم با استراتژی پرایس‌اکشن و ایچیموکو با کمک دیدگاه چهارچوب زمانی دوگانه به تحلیل و بررسی آن بپردازیم.

ابتدا با بررسی نمودار قیمتی سهم در چهارچوب زمانی هفتگی می‌بینیم که قیمت سهم به یک محدوده ابر کومو و همچنین یک محدوده باکس حمایت پرایسی در فضای قیمتی ۴۹۰، ۵۰۰ تومان رسیده که این محدوده می‌تواند برای ایجاد تقاضا در سهم در کوتاه‌مدت مهم باشد.

تحلیل تکنیکال

همچنین با بررسی کندل‌های شکل‌گرفته در هفته‌های اخیر متوجه می‌شویم که یک واگرایی کندلی در طی این مدت بر روی این فضای قیمتی مهم به وجود آمده. واگرایی که می‌تواند نشانه‌ای از عدم کاهش قیمت در کوتاه‌مدت باشد.

در نمودار قیمتی سهم در چهارچوب زمانی روزانه با بررسی دقیق‌تر و با کمک ابزار فیبوناچی و با رسم تراز‌های فیبو پروجکشن و فیبو رتریسمنت بر روی دو موج صعودی قبلی و موج نزولی حال حاضر مشاهده می‌کنیم که در محدوده قیمتی ۴۹۰، ۵۰۰ تومان یک کلاستر یا همپوشانی از این دو تراز مهم فیبوناچی به وجود آمده که خود دلیلی مهم برای اهمیتی این فضای قیمتی است همچنین تلاقی دو خط روند صعودی و نزولی که از پیوت‌های قیمتی درگذشته شکل‌گرفته دلیل دیگری بر اهمیت محدوده حمایتی است.

تحلیل تکنیکال

با وجود این ابزار‌های حمایتی در نمودار قیمتی در دو تایم فریم روزانه و هفتگی می‌توان این‌گونه استنباط نمود که نماد همراه در یک فضای حمایتی مهم قرار دارد که در کوتاه‌مدت می‌تواند برای خریداران جذاب باشد و از کاهش قیمت بیشتر سهم در حال حاضر جلوگیری کند و نوساناتی مثبت هرچند اندک در این نماد بورسی ایجاد نماید.

ضمناً باید توجه داشت که فضای مقاومتی پیش روی سهم در ابتدا محدوده ۵۳۵ تومان و پس از آن ۵۶۰ تومان است که معامله‌گران باید به آن توجه داشته باشند.

سهیلا نقی‌پور، مدیر معاملات برخط کارگزاری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس حرفه ای
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
حمایتهای شاخص کل:
1830000 واحد حمایت اول
1700000 واحد حمایت دوم
1600000 واحد حمایت سوم
تا 31 شهریور تا نیمه مهر خرید نکنید بعدش مردم را به خرید تشویق کنید.
اجازه ندید حقوقی ها از مردم نوسان بگیرند