بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
بازار پایه نارنجی: انتشار صورت‌های مالی ۳ماهه با ۴ ماه تأخیر

" غمارگ " وقتی سازمان حمایت از مصرف‌کننده به داد تولیدکننده می‌رسد

پس از تحقق زیانی ۳۵۵ میلیاردتومانی در سال مالی ۱۴۰۱، صورت‌های مالی سه‌ماهه منتشر شده شرکت مارگارین حاکی از رشد مطلوب سودآوری این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.
کد خبر : ۲۷۲۹۴۷

بورس‌نیوز:

داستان تعلیق، بسته‌شدن نماد غمارگ و انتقال آن به بازار پایه نارنجی را احتمالاً بسیاری از خوانندگان عزیز می‌دانند؛ اما آنچه جالب‌تر از آن انتشار صورت‌های مالی سه‌ماهه این شرکت با ۴ ماه تأخیر می‌باشد که این موضوع احتمالاً خبر از بازگشایی زودهنگام این نماد دارد.

البته دقیقاً مشخص نیست تعلیق نماد‌ها و انتقال آن‌ها به بازار‌های معلوم‌الحال پایه، جریمه‌ای برای مدیران شرکت‌ها محسوب می‌گردد یا شکنجه سهام‌داران شرکت.

اینکه چرا قانونی برای مقابله و اعمال جرایم سنگین برای مدیران و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌ها وضع نمی‌شود تا تصمیمات مدیران شرکت‌ها منجر به تحمیل زیان‌های سنگین به سهام‌داران نشود، سؤالی است که احتمالاً نه شخصی در بدنه سازمان بورس و فرابورس توان پاسخگویی به آن را دارد و نه تمایلی به پیگیری آن.

بر اساس گزارش حسابرسی نشده عملکرد سه‌ماهه سال مالی ۱۴۰۲ شرکت مارگارین، این شرکت موفق به فروش ۷.۵۲۳ میلیاردریالی گردیده است که ماحصل این میزان فروش تحقق سود خالصی ۴۸۵ میلیاردریالی و ۵۱ ریالی به‌ازای هر سهم است.

اما آنچه در صورت‌های مالی سه‌ماهه منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ این شرکت جلب‌توجه می‌کند افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش محصولات شرکت با مجوز سازمان حمایت در مقایسه با مدت مشابه و یا میانگین سال مالی گذشته می‌باشد.

بنا بر جدول بالا، ظاهراً بر خلاف اظهارات مسئولین کشور مبنی بر کنترل تورم و روند کاهشی نرخ تورم، شاهد افزایش‌های سه‌رقمی و چند صددرصدی در محصولات شرکت مارگارین در سال جاری در مقایسه با سال گذشته هستیم.

علی‌رغم افزایش چشمگیر نرخ محصولات و اعلام سود خالص در صورت‌های مالی سه‌ماهه، به نظر می‌رسد اصلی‌ترین چالش سهام‌داران این شرکت بازگشایی نماد و شناسایی هزینه‌های سنگین غیرعملیاتی انتهای سال می‌باشد. منظور از زیان و هزینه‌های غیرعملیاتی شناسایی بیش از ۶.۲۱۰ میلیاردریالی هزینه در سال مالی ۱۴۰۱ است که احتمالاً امسال نیز از چالش‌های اصلی سهام‌داران این شرکت محسوب می‌گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
.وقتی اولی گفته سه ماهه سال مالی ۱۴۰۱ یعنی سه ماه آخر سال ۱۴۰۰ که هنوز ارز ۴۲۰۰ رو برنداشته بودن
و وقتی نوشته سه ماهه اول ۱۴۰۲ یهنی سه ماه آخر سال ۱۴۰۱


..