بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
تحلیل تکنیکال
لذا شاهد هستیم که در طی این دو روز، برگشت شکل‌گرفته، به همراه افزایش حجم معاملات خرد روزانه می‌باشد و توانست بعد از ۳ ماه روند کاهشی، خط روند نزولی ۳ماهه را بشکند.
کد خبر : ۲۷۳۱۸۹

بورس‌نیوز:

در نمودار روزانه شاخص کل، روند صعودی که از آبان و آذرماه سال قبل آغاز شد، در واقع روند اصلی بود که این اصلاح ۳ماهه اخیر، در دل این روند شکل‌گرفته است. 

باتوجه‌به فیبوناچی اصلاحی، اصلاح دقیقاً مابین سطوح ۶۱.۸٪ و ۵۰٪ انجام‌گرفته است که البته این ناحیة حمایتی اخیر، حمایت خط روند صعودی نیز می‌باشد و باتوجه‌به واگرایی قدرتمند شکل‌گرفته، نقطه برگشتی، از درجه اعتبار بالایی برخوردار می‌باشد؛ لذا شاهد هستیم که در طی این دو روز، برگشت شکل‌گرفته، به همراه افزایش حجم معاملات خرد روزانه می‌باشد و توانست بعد از ۳ ماه روند کاهشی، خط روند نزولی ۳ماهه را بشکند.

تحلیل تکنیکال

معاملات امروز شاخص را به عدد دقیق ۲۰۵۰۰۰۰  رسانید که سطح تراز ۶۱.۸٪ فیبوناچی و همچنین میانگین متحرک ۵۶ روزه است و لذا این نبرد و درگیری در چندروزه آتی، کاملاً طبیعی خواهد بود.

بنابراین، انتظار اصلاح زمانی در چند روز آینده، ممکن است دورازذهن نباشد و منفی‌ها فرصت خرید ارزنده بار دیگر مهیا خواهد نمود.

در نهایت با تثبیت شاخص بالای ۲۰۵۰۰۰۰ واحد می‌توانیم رالی خوبی را در چند ماه آتی شاهد باشیم.

رضا نصیرزاده تحلیلگر و سرپرست تحلیل تکنیکال کارگزاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر