بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
بهره‌برداری از فاز شمالی خط ۶ مترو تهران با مشارکت گروه مپنا
فاز شمالی خط ۶ شش مترو تهران با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : ۲۷۴۸۶۸

مشارکت گروه مپنا در این پروژه از طریق شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا و سابیر بین‌الملل انجام شده است. مپنا در پروژه خط شش مترو تهران، مسئول طراحی، تهیه، ساخت، حمل، نصب، راه‌اندازی، آموزش و تامین قطعات یدکی و تجهیزات الکتریکال و مکانیکال (E&M) است.

خط ۶ مترو تهران به طول ۳۱ کیلومتر، از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان‌ها و بزرگراه‌های مهم پایتخت، به منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران می‌رسد. همچنین مسیر توسعه جنوبی خط شش مترو از دولت‌آباد آغاز و نهایتاً در ایستگاه حرم عبدالعظیم پایان می‌یابد تا این خط با طول ۳۸ کیلومتر به طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه تبدیل شود.

فاز شمالی این خط به طول ۵.۵ کیلومتر و شامل پنج ایستگاه است که در این مرحله سه ایستگاه اصلی آن شامل شهر زیبا، شهران و کوهسار به طور کامل و دو ایستگاه دیگر به شکل عبوری افتتاح شدند.  

مراسم بهره‌برداری از فاز شمالی خط ۶ مترو تهران روز سه‌شنبه هجدهم مهر ۱۴۰۲ با حضور «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، استاندار تهران، شهردار تهران، رئیس شورای شهر پایتخت و جمعی از مسئولان به همراه «علی امام»، مدیرعامل بخش حمل و نقل گروه مپنا و اعضای هیئت مدیره شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا برگزار شد.  

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر