بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
راز موفقیت و سودآوری "خپارس"

هر کوئیک ۲۰۰ میلیونی، ۸۵ میلیون ضرر

هر کوئیک ۲۰۰ میلیونی، ۸۵ میلیون ضرر
"خپارس" دست بردار نیست، ۴.۶۰۰ میلیارد تومان زیان حاصل فروش ۵۴.۰۰۰ عدد کوئیک
کد خبر : ۲۷۵۱۱۶

بورس نیوز:

در شرایطی که در عملکرد سه ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲، شاهد تحقق زیانی تنها ۹۷۰ میلیارد تومانی از سوی شرکت پارس خودرو بودیم، این شرکت در گزارش شش ماهه و با تحقق زیانی ۴.۶۱۰ میلیارد تومانی، بار دیگر نشان داد که حاضر نیست رقابت زیان سازی را به راحتی به شرکت‌های سایپا، ایران خودرو و ...، ببازد. 


۴.۶۰۰ میلیارد تومان زیان حاصل فروش ۵۴.۰۰۰ عدد کوئیک 
به عبارتی این شرکت به ازای فروش هر کوئیک ۲۰۲ میلیون تومانی، ۸۵ میلیون تومان ضرر می‌کند. به نظر شما اگر تولید نکند شرایط بهتر نیست؟ باور کنید کمتر کسی دلش برای کوئیک‌های تولیدی این شرکت تنگ خواهد شد.

هر کوئیک ۲۰۰ میلیونی، ۸۵ میلیون ضرر

سرمایه در گردش منفی بیش از ۱۵.۱۰۰ میلیارد تومانی، زیان انباشته‌ای بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومانی و ...، تنها گوشه‌ای از دستاورد‌های مدیران توانمند این شرکت در شش ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲ است.
از نکات قابل توجه صورت‌های مالی این شرکت می‌توان به کاهش چشمگیر تولید و فروش انواع خودرو‌های سواری و گروه s۲۰۰ و کوئیک‌های دنده‌ای به عنوان اصلی‌ترین محصولات اشاره کرد.


هر کوئیک ۲۰۰ میلیونی، ۸۵ میلیون ضرر

از دیگر نکات قابل تامل گزارش منتشر شده این شرکت تحقق زیان ناخالص عملیاتی به مبلغ ۴۳.۴۱۳ میلیارد ریال می‌باشد در حالی که این رقم در شش ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۱ در حدود ۳۰.۱۷۷ میلیارد ریال زیان بوده است. رشد بیش از ۲۲ درصدی بهای تمام شده کالای تولیدی، ۳۳ درصدی هزینه‌های مالی نیز از دیگر عوامل شناسایی زیان سنگین ۴۶.۱۰۷ میلیارد ریالی این شرکت در شش ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲ می‌باشد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر