بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
افزایش سرمایه در زمان رکود مانند تیغ برنده است؛

بی اثر ماندن اخبار مثبت بر روند بازار

بی اثر ماندن اخبار مثبت بر روند بازار
اخبار مثبت مانند گزارش‌های ۶ ماهه و بحث تجدید ارزیابی و معافیت مالیاتی اثر گذار نیست، نشان دهنده عدم اعتمادی است که در بدنه بازار مانده و ارزش پایین معاملات گواه این ادعا است.
کد خبر : ۲۷۶۳۲۸

بی اثر ماندن اخبار مثبت بر روند بازار

بورس نیوز:

ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص سیاست‌هایی که باعث کاهش ریسک‌های سیستماتیک شود این‌چنین گفت: کاهش ریسک سیستماتیک و رفع ابهامات و مشکلات صنایع کلیدی دولت برای توسعه بازار سرمایه باید از ابزاری که در اختیار دارد از جمله سیاست‌های تشویق مالیاتی برای بازار در نظر بگیرد تا ریسک سیستماتیک کمتری وارد بازار سرمایه شود. وضعیت حاکم بر بازار سرمایه در ماه‌های اخیر مختص این بازار نیست و در سایر بخش‌های اقتصادی و پولی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث افزایش سرمایه است که شرکت‌ها در دوران رونق بازار موفق‌تر از شرایط فعلی عمل می‌کنند چرا که فلسفه بورس جذب نقدینگی برای تامین مالی شرکت‌ها است اما؛ در زمان رکود تیغ برنده‌ای است که اعتماد را خدشه دار می‌کند (مانند پذیره نویسی فرود یا فصبا). نکته‌ای دیگر این که اخبار دقیق و معتبر در بازار به سرعت منتشر شود تا جلوی شایعات گرفته شود و این امر بر عهده روابط عمومی و شرکت‌های پردازش اطلاعات است.

این کارشناس در رابطه با اخباری مانند انتشار گزارش‌های ۶ ماهه که در بازار می‌چرخد این‌گونه گفت: در شرایط فعلی که اکثر کارشناسان از ارزندگی بازار و قیمت‌ها صحبت می‌کنند، اما اخبار مثبت مانند گزارش‌های ۶ ماهه و بحث تجدید ارزیابی و معافیت مالیاتی اثر گذار نیست، نشان دهنده عدم اعتمادی است که در بدنه بازار مانده و ارزش پایین معاملات گواه این ادعا است. در چنین شرایطی مانند سال گذشته که طرح بیمه سبد اشخاص حقیقی شکل گرفت می‌توان با ابزار‌هایی از این دست به کمک بازار آمد و تاثیر اخبار مثبت را دوچندان کرد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر