بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
تنوع صندوق‌های سرمایه گذاری در گروه مالی فیروزه/ فیروزه موفقیت؛ قدیمی ترین صندوق فیروزه است
مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه گفت: صندوق صدور ابطالی فیروزه موفقیت را داریم که یک صندوق سهامی بوده و قدیمی‌ترین صندوق شرکت با عمر ۱۳ ساله است. این صندوق در دوره فعالیت خود توانست بازار طلا، دلار، مسکن و تورم را بگیرد و بازدهی دلاری خیلی خوبی داشته باشد.
کد خبر : ۲۷۷۴۴۹

فاطمه سرکاری، مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه در گفتگو با بورس نیوز، بیان کرد: اگر بخواهیم ابزار‌های فیروزه را نام ببریم، دو صندوق درآمد ثابت، یکی صندوق درآمد ثابت ارغوان فیروزه آسیا با نماد "فیروزا" که ETF است و به صورت مستمر نرخ ۲۸ درصد را روی تابلو به مشتریان خود می‌دهد. دیگری، صندوق صدور ابطالی با نام "ساحل آرام فیروزه" که پرداخت سود آن ماهانه بوده و مشتریان خاص خود را دارد. این صندوق ماهانه ۲.۱ درصد و روزانه براساس نرخ اعلام شده روی NAV صندوق می‌رود. یعنی اگر مشتری امروز بیاید و هفته بعد بخواهد خارج شود، به اندازه یک هفته سود خود را دریافت می‌کند.

سرکاری ادامه داد: همچنین، صندوق صدور ابطالی فیروزه موفقیت را داریم که یک صندوق سهامی بوده و قدیمی‌ترین صندوق شرکت با عمر ۱۳ ساله است. این صندوق در دوره فعالیت خود توانست بازار طلا، دلار، مسکن و تورم را بگیرد و بازدهی دلاری خیلی خوبی داشته باشد. این صندوق کاملا سهامی بوده و در بازار سرمایه حضور داشته است. در مواقعی که ما ریزش بازار را داشتیم، این صندوق‌ها از سهانم خارج نشدند. مطمئنا سال‌هایی منفی و مثبت بوده که باعث شده ما بازدهی دلاری برای مشتریان خود داشته باشیم.

مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه در این باره توضیح داد: صندوق دریا صندوق یک ساله فیروزه است. این صندوق سهامی ETF بوده که در سال گذشته پذیره نویسی آن انجام شد. در این دوره توانست بازدهی بالاتر از دلار و طلا برای مشتریان داشته باشد.

وی افزود: آخرین صندوق، صندوق اهرمی موج فیروزه است که پذیره نویسی آن نیز انجام شد و مورد اقبال بازار قرار گرفت. این صندوق بازدهی حدود ۳۰ درصدی را در مدت یک ماهه برای مشتریان داشت. در کنار اینها، ساید صدور ابطالی صندوق اهرمی را نیز داریم که بازدهی ۲۷ تا ۳۱ درصد را می‌تواند به مشتران خود ارائه دهد. 

سرکاری همچنین، گفت: برای سرمایه گذاری‌های بلندمدت و افرادی که می‌خواهند ریسک بالاتری را بردارند، ما صندوق‌های VC فیروزه و PE فیروزه را داریم. صندوق VC در فضای استارت آپی سرمایه گذاری می‌کند و صندوق PE شرکت‌های به بلوغ رسیده‌ای که نزدیک به عرضه اولیه هستند، ما وارد این شرکت‌ها می‌شویم و به آن‌ها کمک می‌کنیم که عرضه اولیه شوند و گین خوبی برای صندوق کسب و از صندوق خارج شویم. این گزینه بلندمدت برای سرمایه گذارانی است که می‌خواهند سرمایه گذاری بلندمدتی داشته باشند و ریسک بالاتری را می‌پذیرند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر