بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
پاییز فصل ریزش درآمدهای سایپا دیزل؛

"خکاوه" در سراشیبی درآمدزایی ترمز برید

میزان درآمد ماهانه خکاوه در آذرماه نسبت به میانگین درآمدی در ۸ ماه گذشته ۵۹ درصد پایین‌تر بود.
کد خبر : ۲۷۷۵۳۵

بورس نیوز:

شرکت سایپادیزل در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری مجموع درآمد عملیاتی که از فرش خودرو‌های سنگین خود به دست آورد مبلغی برابر با ۱۶۳ میلیارد تومان بود، "خکاوه" از ابتدای سال مالی تا انتهای نهمین ماه سال جاری نیز درآمد‌های به ثبت رسیده در سامانه کدال را مبلغی بالغ‌بر ۳ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان به ثبت رساند.

میزان درآمدزایی که این خودروساز تاکنون در کارنامه مالی خود به ثبت رسانده مختص به حضور این شرکت در بازار داخل کشور بوده و در بازار صادراتی نیز فعالیتی را از خود بر جای نگذاشته است. محصولاتی که "خکاوه" در این دوره به فروش رساند شامل کامیون سنگین، کامیونت بود.

میزان سرمایه سایپادیزل در ۹ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون برابر با ۲۶۳ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رسید، همچنین گفتنی است که میزان درآمد ماهانه خکاوه در آذرماه نسبت به میانگین درآمدی در ۸ ماه گذشته ۵۹ درصد پایین‌تر بود.

درآمد‌های عملیاتی "خکاوه" در حال سقوط

میزان درآمدی که سایپادیزل در آذرماه از فروش خودرو‌های سنگین خود به ثبت رساند با کاهش ۲۱ درصدی همراه بود و لازم به ذکر است که این شرکت فصل پاییز را ریزشی به پایان رساند و در ۳ ماه گذشته این روند پشت سر گذاشت، همان‌طور که در نمودار فوق قابل مشاهده است در مقایسه با ماه گذشته نیز این خودروساز با اُفت درآمدزایی ۶۳ درصدی دست و پنجه نرم می‌کند.

بیشترین درآمدزایی که "خکاوه" از فروش محصولات خود در آذرماه داشت متعلق به فروش کامیونت با مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان بود و این محصول در بازار داخل کشور با نرخ یک میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومانی مورد معامله قرار گرفت.

محصول دیگر سایپادیزل در آذرماه مربوط به کامیون سنگین با ۴۶ میلیارد تومان بود که در مقایسه با ماه گذشته کاهش ۳۷ درصدی را به دنبال داشت.

مقدار فروش محصولات خکاوه

شرکت سایپادیزل در نهمین ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی مقدار فروش محصولات تولیدی را خود را برابر با ۹۲ دستگاه به ثبت رساند که نسبت به ماه گذشته شاهد ۱۶ درصد کاهش فروش را به همراه داشت و این ریزش برای سومین ماه متوالی رخ داده، "خکاوه" از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه نیز مجموع فروش محصولات خود را یک هزار ۴۵۸ دستگاه اعلام کرده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جمعه بازار بورس- شماره ۳ - ۵ خرداد ۱۴۰۲
بورس زیر ذره بین میرزا قلمدون

جمعه بازار بورس- شماره ۳ - ۵ خرداد ۱۴۰۲

کامیون های
با اعلام شرکت سایپا دیزل؛

کامیون های "خکاوه" گران شد

ارسال نظر