بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
تفاهمنامه همکاری  ۳۵ میلیون یورو با یک شرکت دانش بنیان/
معاون خرید شرکت فولاد خوزستان گفت: این تفاهم نامه همکاری با ارزش ۳۵ میلیون یورو بوده و باعث افتخار است که این شرکت دانش‌بنیان با دانش فنی توانسته است این محصول را تولید کند و شرکت فولاد خوزستان را از این محصول بی‌نیاز کند.
کد خبر : ۲۷۷۸۶۵

به گزارش بورس نیوز، تفضلی، معاون خرید شرکت فولاد خوزستان در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در  جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت فولاد خوزستان پس از سال‌ها مقابله با تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی، با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، اقدامات مهمی در راستای بومی‌سازی قطعات انجام داده است. تحریم‌ها مشکلات بسیاری را مبنی بر تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز به وجود آورده بوداما با کمک شرکت‌های دانش بنیان و بهره‌گیری از دانش فنی خود، قطعات را تولید کردیم و توانستیم مشکلات تامین قطعات را رفع کنیم.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم شرکت‌های دانش بنیان، بهینه‌سازی فنی در بخش‌های مختلف شرکت فولاد خوزستان بوده است. در این امر شرکت فولاد خوزستان به دو دستاورد اصلی دست یافته است اولاً، بومی‌سازی قطعات مورد نیاز که منجر به خودکفایی در تأمین تجهیزات شده بود دوماً، به دلیل همکاری با شرکت‌های دانش بنیان محصولات دیگری را نیز تولید کردیم. این اقدامات بهبودی‌های چشمگیری در بخش تامین، حمل و نقل، اشتغالزایی و کاهش وابستگی به خارج از کشور را به همراه داشته است. همچنین، با ورود فارغ‌التحصیلان و نخبگان به شرکت‌های دانش بنیان، سطح دانش و تخصص در این شرکت‌ها بهبود یافته و تأثیر مثبت آن در توسعه صنعت و اقتصاد کشور روشن و آشکار است.

معاون خرید شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: با این پیشرفت‌ها شرکت فولاد خوزستان نشان داده است که با وجود مشکلات و تحریم‌ها، با اراده و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، می‌توان به خودکفایی و توسعه پایدار دست یافت. این گام‌ها نشانگر اهمیت همکاری مختلف اقتصاد و دانش بنیان‌ها در حل مسائل و پیشبرد توسعه کشور می‌باشد.

تفضلی توضیح داد: در سال ۹۶ در زمینه تولید فولاد شرکت به اجبار کاتالیست را برای تکمیل فرآیند تولید وارد کرد. با برگزاری جلسات فنی و مذاکره با شرکت‌های دانش بنیان توانستیم تکنولوژی تولید این محصول را کسب کنیم. در حال حاضر فولاد خوزستان علاوه بر تامین نیاز کشور کاتالیست را صادر می کند.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ نیز شرکت فولاد خوزستان "کود ایزوترم " و در سال ۱۴۰۰ "کود ریختگری" بومی سازی کرده است. این اقدامات باعث کاهش وابستگی به واردات شده است.

تفضلی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دستاورد‌های شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ بومی سازی "فروسیلیکون منگنز" بود که حدود ۱۳ هزار تن مصرف آن بود و حدود ۱۳میلیون دلار ارزش داشت. ما این محصول را وارد نمی‌کنیم، زیرا یک شرکت داخلی توانسته این محصول را تولید و ما به عنوان مصرف‌کننده در داخل کشور از تولیدات شرکت داخلی استفاده می کنیم.

معاون خرید "فخوز" بیان کرد: راهبرد فولاد خوزستان کاهش مصرف نسوز با رویکرد بومی‌سازی است و در سال ۱۴۰۰، واردات نسوز به ارزش هشت میلیون دلار بوده است، اما با همکاری ۱۲ شرکت داخلی، توانستیم در سال ۱۴۰۲ این عدد را زیر ۲ میلیون دلار کاهش دهند.

به گفته وی در سال‌های اخیر، شرکت فولاد خوزستان بیش از ۲۵ هزار قطعه را بومی سازی کرده است.

تفضلی با اشاره به تولید فرومنگنز متوسط کربن گفت: با امضای تفاهم نامه با یک شرکت دانش بنیان، تولید این محصول در داخل انجام شده و فولاد خوزستان از این محصول بی‌نیاز است.

براساس این گزارش، در پنجمین نمایشگاه ملی فولاد ایران، تفاهم نامه‌ای با یک شرکت دانش بنیان به امضاء رسیده است. این تفاهم نامه به تولید و عرضه محصول فرومنگنز پرکربن، که یک کالای استراتژیک (با بیش از ۳۰ هزار تن مصرف سالانه) در فولاد خوزستان واز اجزای اساسی تولید فولاد است. این تفاهم نامه همکاری با ارزش ۳۵ میلیون یورو بوده و باعث افتخار است که این شرکت دانش‌بنیان با دانش فنی توانسته است این محصول را تولید کند و شرکت فولاد خوزستان را از این محصول بی‌نیاز کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر