بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
برگزاری آیین روز درختکاری در ذوب آهن اصفهان
اهمیت درختان و پوشش گیاهی بر هیچکس پوشیده نیست از جلوگیری از فرسایش خاک گرفته تا تولید اکسیژن و کاهش آلاینده‌های هوا. روز دوشنبه چهاردهم اسفند ماه به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری آیینی با حضور همکاران عزیزی که پاسبانان این موجودات ارزشمند در مجتمع بزرگ ذوب آهن اصفهان هستند برگزار شد.
کد خبر : ۲۷۹۱۸۹

به گزارش بورس نیوز، در این آیین مهدی کوهی مدیرعامل، مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی، موسی سلیمانی مدیر امور شهری و پسماند و جمعی از مسئولین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از جمله حسین یاری معاون آبخیزداری این اداره حضور داشتند.
مهدی بهرامی ضمن اشاره به اهمیت نقش فضای سبز و وسعت آن در ذوب‌آهن اصفهان گفت: بنیان فضای سبز در این مجتمع بزرگ صنعتی از سال ۱۳۴۶ که اولین کلنگ احداث آن به زمین خورد گذاشته شد و با تلاش همکاران عزیز فضای سبز در طول سالیان متمادی به آن چیزی که امروز مایع شعف و نشاط ما است تبدیل شده است.

معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی افزود: سال ۱۳۹۸ اولین سرپرست و بنیانگذار فضای سبز ذوب آهن اصفهان آقای پروفسور محمد نقی‌زاده که این روز‌ها در کشور ژاپن زندگی می‌کنند بازدیدی از کارخانه ذوب‌آهن داشتند و با دیدن تنومندی درختانی که ثمره کار سال‌ها قبل ایشان بود اشک شوق ریختند. این امر مهم و حیاتی با تلاش عزیزانی میسر می‌شودکه علم و دانش را با تجربه همراه کرده و در سرما و گرما در محیط باز مشغول به نگهداری از آن هستند.

بهرامی در پایان خاطر نشان کرد: طبق استاندار ۲۰ الی ۲۵ درصد سایت‌های صنعتی باید به فضای سبز اختصاص داده شود و این در حال است که ذوب‌آهن اصفهان با داشتن شانزده هزار و پانصد هکتار فضای سبز حدود ۸۰ درصد از اراضی خود را به این امر اختصاص داده که مایه‌ی افتخار و مباهات است.

موسی سلیمانی مدیر امور شهری و پسماند گفت: قبلا به فضای سبز به چشم موجود زنده و زینتی نگاه می‌شد که امروزه به پایه و اساس زندگی انسان تبدیل شده است. مجتمع بزرگ ذوب آهن دارای شانزده هزار و پانصد هکتار فضای سبز است که چهارده هزار و پانصد هکتار آن به صورت دیم و عمدتا بادام کوهی می‌باشد و مابقی به صورت آبیاری که شامل کاج تهران، کاج مشهد، سرو نقره‌ای، سرو شیراز و چندین گونه دیگر است که برای ۳۰۰ نفر به صورت عملیاتی ایجاد شغل کرده است.

سلیمانی تصریح کرد: این وسعت از فضای شبز با تلاش و کوشش همه همکاران در مدیریت‌های ماشین‌آلات، آبرسانی و امور شهری با آبیاری محدود، به صورت مطلوب نگهداری می‌شود.

حسین یاری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: رسالت بزرگ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کل کشور، حفظ، احیا و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی در جای جای کشور است. با توجه به عضویت کشور ما در کنوانسیون‌های بین‌المللی تغییرات اقلیمی، تنوع زیستی و بیابان‌زدایی بنا است در طول چهار سال یک میلیارد اصله درخت کاشته شود و سهم استان اصفهان ۲۰ میلیون درخت است. در سال گذشته با شروع این نهضت ملی و مشارکت بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی مثل ذوب‌آهن اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه، آموزش و پرورش و پالایشگاه‌ها در مجموع چهار میلیون و سیصد هزار نهال تولید و کاشته شد و ذوب‌آهن اصفهان همانند سال‌های گذشته پیشگام این نهضت بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر