بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
حرکت به سمت کاهش معافیت‌ها و اصلاح پایه و فرار مالیاتی
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: کاهش معافیت‌های مالیاتی، برمبنای سیاست‌های رهبری و برنامه هفتم توسعه بود
کد خبر : ۲۸۰۴۰۴

به گزارش بورس‌نیوز، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، با بیان ابهامات در خصوص لغو معافیت‌های مالیاتی و اختلاف ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش اول و دوم بودجه امسال بیان کرد: دولت در ابتدا ۱۲۲ همت مالیات پیش‌بینی کرده بود، اما بررسی‌های ما نشان از ۶۵ هزار میلیارد تومان بیشتر از این رقم داشت.

حاجی بابایی افزود: براین اساس نوع محاسبه را اصلاح کردیم و موضوع به این شکل بود که درواقت دولت ۶ واحد مالیات بر ارزش افزوده دارد؛ هر کدامش ۷۵ همت است؛ ۶ در ۷۵ می‌شود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان، اما دولت ۳۸۵ هزار میلیارد تومان حساب کرده بود. بر این اساس ۶۵ هزار میلیارد تومان از افزایش مجموع درآمد مالیات‌ها برای اصلاح شیوه محاسبه این قسمت است، پس مالیات افزایش پیدا نکرد و موضوع مرتبط با نوع و شیوه محاسبه بود.



کاهش معافیت‌های مالیاتی برمبنای برنامه هفتم توسعه 



 رئیس کمیسیون تلفیق بودجه درخصوص بودجه ۱۴۰۳ مطرح کرد: از سوی دیگر در بودجه ۱۴۰۳ معافیت‌های مالیاتی را کاهش داده و بر این اساس اعلام کردیم شرکت‌هایی که تا حالا معافیت مالیاتی می‌گرفتند، از امسال به بعد تا ۵۰۰ میلیارد تومان معافیت مالیات بگیرند، یعنی یک میزان مشخص معافیت داشته باشند.

وی اظهار داشت: کاهش معافیت‌های مالیاتی در بودجه ۱۴۰۳ اقدام مناسبی بود. بر اساس سیاست‌های رهبری که اعلام کردند در برنامه هفتم مصوب کردیم که معافیت‌های مالیاتی را کاهش دهیم.

بایستی به سمت کاهش معافیت‌ها و همچنین اصلاح فرار مالیاتی و پایه‌های مالیاتی، حرکت کنیم تا درآمد مالیات مناسبی داشته باشیم و به مردم فشار  وارد نشود؛ پس ما یک ریال مالیات‌ها را افزایش ندادیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روح قانون مبازره با پول‌شویی حمایت از اقتصاد شفاف و مبارزه با فساد است
معاون وزیر اقتصاد در نشست تخصصی مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم:

روح قانون مبازره با پول‌شویی حمایت از اقتصاد شفاف و مبارزه با فساد است

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
به گزارش روابط عمومی سازمان امور مالیاتی؛

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی

ارسال نظر