بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
تولید ۱۴۰ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور از سال گذشته

بهره برداری از ۱۲۷ نیروگاه خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

بهره برداری از ۱۲۷ نیروگاه خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: بهره‌برداری از ۱۲۷ نیروگاه خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، اقداماتی است که با هدف تأمین پایدار برق در دستور کار قرار دارد.
کد خبر : ۲۸۰۴۰۵

به گزارش بورس‌نیوز، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در سال گذشته کل واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور که تعداد آن‌ها به ۲۰۰۰ واحد می‌رسد، ۳.۵ میلیارد دلار صادرات داشتند.
فرشاد مقیمی درخصوص احتمال روبه‌رو شدن شهرک‌های صنعتی کشور با مشکل قطعی برق در ماه‌های پیش رو و همزمان با اوج‌گیری گرما بیان کرد: براساس روالی که اعلام شده به نظر می‌رسد تامین انرژی شهرک‌های صنعتی همچنان با چالش مواجه باشد، با این حال جلساتی در حال برگزاری است تا ببینیم چه سیاستی را باید در تأمین انرژی برای سال ۱۴۰۳ در نظر بگیریم.  

مقیمی درباره میزان برقی که به صورت خودتأمین در شهرک‌های صنعتی کشور تولید شده است، گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۴۰ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور تولید و به شبکه برق کشور اضافه شده است، شهرک‌های صنعتی در زمینه تولید برق خودتأمین پروژه‌های دیگری را هم در دست اجرا دارند که در ادامه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.  

وی افزود: بهره برداری از ۱۲۷ نیروگاه خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از دیگر اقداماتی است که با هدف تأمین پایدار برق در دستور کار قرار دارد.   

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره کیفیت و کمیت حضور شهرک‌های صنعتی در اکسپو ۲۰۲۴ گفت: بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور در این نمایشگاه حضور فعال داشتند.  

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور برای بیش از ۹۲ هزار نفر اشتغال ایجاد شد و برای سال ۱۴۰۳ نیز فعال‌سازی دوباره ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد هدف‌گذاری شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
هدفگذاری برای فعالیت ایران در آفریقا
اعلام آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا

هدفگذاری برای فعالیت ایران در آفریقا

شفاف‌سازی وزارت صمت درخصوص تولید نوکیای تقلبی
پیرامون تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا؛

شفاف‌سازی وزارت صمت درخصوص تولید نوکیای تقلبی

ارسال نظر