بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
سال ۱۴۰۲؛ سالی متفاوت برای
مدیرعامل تأمین سرمایه کیمیا گفت: سال  ۱۴۰۲، برای شرکت تامین سرمایه کیمیا، سال متفاوتی بود. نیمه اول سال گذشته به فرآیند اداری اخذ مجوز فعالیت‌های متنوع مالی اختصاص داشت و کیمیا اکنون به سبدی از مجوز‌های خدمات مالی متنوع از جمله مشاور عرضه، مشاور پذیرش، سبدگردانی و ... مجهز شده است.
کد خبر : ۲۸۰۵۷۳
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مهرداد فرح‌آبادی، مدیرعامل تأمین سرمایه کیمیا، در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، اظهار کرد: سال  ۱۴۰۲، برای شرکت تامین سرمایه کیمیا، سال متفاوتی بود. نیمه اول سال گذشته به فرآیند اداری اخذ مجوز فعالیت‌های متنوع مالی اختصاص داشت و کیمیا اکنون به سبدی از مجوز‌های خدمات مالی متنوع از جمله مشاور عرضه، مشاور پذیرش، سبدگردانی و ... مجهز شده است.

وی ادامه داد: در ۲۹ فروردین ماه موافقت اصولی راه‌اندازی صندوق درآمد ثابت قابل معامله تامین سرمایه کیمیا با نماد اونیکس" اخذ شد و پس از آن موفق شدیم مجوز راه‌اندازی صندوق بخشی فلزات اساسی با نماد آذرین را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کنیم.

فرح‌آبادی ادامه داد: همزمان با انجام فرآیند اخذ مجوز صندوق‌ها، برای انتقال مدیریت صندوق بازارگردانی اختصاصی مس (نماد فملی)، اقدامات لازم انجام شد و در تیرماه سال ۱۴۰۲ مدیریت این صندوق در اختیار تأمین سرمایه کیمیا قرار گرفت و این انتقال درآمدزایی قابل توجهی ایجاد کرد.

وی افزود: همچنین با شرکت بزرگ ملی صنایع مس ایران، سایر شرکت‌های مهم معدنی و برخی از بنگاه‌های اقتصادی بورسی و غیربورسی توافقات خوبی در حوزه تامین مالی انجام شد.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا با بیان اینکه فعالیت مالی شرکت، عملا در نیمه دوم سال آغاز شد، گفت: صندوق‌های اونیکس و آذرین در زمان پذیره‌نویسی با استقبال گسترده مواجه شدند. صندوق اونیکس در ساعات ابتدایی پذیره‌نویسی، یک همت منابع جذب کرد. پذیره‌نویسی صندوق آذرین در آبان ماه نیز با ارزش یک همتی طی دو روز به پایان رسید. این دو پذیره‌نویسی حاکی از اعتماد بزرگ خانواده بازارسرمایه به شرکت ملی صنایع مس ایران و تامین سرمایه کیمیا است.

فرح آبادی بیان کرد: خوشبختانه پاسخ این اعتماد داده شد و صندوق اونیکس با بازدهی موثر سالانه متوسط ۳۱.۵ درصدی همواره جزء چند صندوق برتر درآمد ثابت بازارسرمایه است و صندوق بخشی فلزات اساسی آذرین نیز با اختلاف در رتبه نخست بازدهی صندوق‌های بخشی حوزه فلزات اساسی قرار دارد.

فرح آبادی افزود: کیمیا، نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در تأمین مالی ۶ بنگاه بزرگ اقتصادی نقش آفرینی کرد و تعهد پذیره‌نویسی بالغ بر ۲.۲ همت را بر عهده گرفت. این عملکرد از منظر درآمدی بازدهی خوبی برای شرکت رقم زد. 

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا به صورت‌های مالی سالانه منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: از سوی مجموعه گروه مالی کیمیا، ۵۹۳ میلیارد تومان درآمد عملیاتی برای تامین سرمایه کیمیا هدف‌گذاری شده بود و این درحالی است که تا پایان سال، ۷۳۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی محقق شد که حاکی از رشد ۱۲۳ درصدی هدف تعیین شده است.

وی به سود عملیاتی تامین سرمایه کیمیا نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای سال ۱۴۰۲، سود عملیاتی پیش‌بینی شده کیمیا ۵۴۶ میلیارد تومان بود که به ۶۸۳ میلیارد تومان رسید. این میزان در مقایسه با سود عملیاتی بودجه شده، رشد ۲۴درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سود خالص ۶۵۱ میلیارد تومانی شرکت در مقایسه با سود ۵۲۳ میلیارد تومانی بودجه شده، رشد ۲۴درصدی را در پی داشت. در نهایت  برای هر سهم، سود ۳۲۶ ریالی محقق شد. این در حالی است که برای هر سهم سود ۲۶۲ ریالی پیش‌بینی شده بود که حاکی از رشد ۲۵ درصدی است.

فرح‌آبادی عملکرد تامین سرمایه کیمیا در سال ۱۴۰۲ را با سال ۱۴۰۱ مقایسه کرد و ادامه داد: درآمد ۷۳۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲، در مقایسه با درآمد ۹۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ رشد ۷۰۰ درصدی را ثبت کرد. همچنین سود خالص ۶۵۱ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲، در مقایسه با سود ۸۴ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ حاکی از رشد ۶۷۳ درصدی است.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا با بیان اینکه دارایی تحت مدیریت صندوق‌های تامین سرمایه کیمیا به زودی از ۱۰ همت عبور می‌کند، گفت: باتوجه به عملکرد بسیار درخشان همکاران بنده در صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارایی تحت مدیریت صندوق‌ها، اکنون بالغ بر ۸ همت است.
فرح‌آبادی افزود: وظیفه صندوق بازارگردانی در ایجاد نقدشوندگی سهام شرکت بزرگ ملی صنایع مس ایران (فملی) لحظه‌ای متوقف نشد و همچنین صندوق‌های اونیکس و آذرین در شرایط نه چندان مطلوب بازارسرمایه، تکانه شدیدی را تجربه نکردند و از حیث نقدشوندگی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. 

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا ادامه داد: در حوزه مشاورعرضه، مشاور پذیرش و ارزش‌گذاری ۲۲ قرارداد با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بازارسرمایه امضا شده و شرکت تامین سرمایه کیمیا در حوزه تأمین مالی خدمات گسترده‌ای را به بخش مولد اقتصاد کشور ارایه می‌کند.

وی با بیان اینکه بازگشایی و انجام معاملات ثانویه نماد تکیمیا در ۱۹ تیرماه سال ۱۴۰۲، مهمترین رویداد شرکت محسوب می‌شود، افزود: تکیمیا از زمان پذیره‌نویسی تا امروز بازدهی ۱۱۹ درصدی را ثبت کرد و یکی از نقدشونده‌ترین سهام بازار پایه فرابورس ایران محسوب می‌شود.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا، به برخی از مهمترین برنامه‌های سال جاری این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: برای انتقال نماد تکیمیا از بازار پایه فرابورس ایران به یکی از بازار‌های اول یا دوم اقدامات بسیار قابل ملاحظه و موثری انجام شده است. همچنین تامین مالی صنایع معدنی، انتشار انواع اوراق مالی، راه‌اندازی صندوق‌های کالایی از جمله برنامه‌های آتی تامین سرمایه کیمیا است.

مدیرعامل "تکیمیا" ضمن قدردانی از حما‌یت‌های بی‌دریغ شرکت گروه مالی کیمیا مس ایرانیان به عنوان سهامدارعمده و همچنین شرکت ملی صنایع مس ایران، افزود: در پایان لازم میدانم از تمامی همکاران خصوصا هیأت مدیره بسیار حرفه‌ای و توان‌مند تامین سرمایه کیمیا نهایت سپاس و تشکر رو داشته باشم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر