بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر : ۲۸۷۳۷
حجت‌الاسلام والمسلمين روح‌الله حسينيان نماينده مردم تهران و رئيس‌كميسيون سياست‌داخلي و امور شوراهاي مجلس شوراي اسلامي كه چندي پيش در نامه‌اي خطاب به هيئت‌رئيسه مجلس خواستار استعفا از نمايندگي شده و پس از چند روز آن را پس گرفت در گفتگويي مشروح با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس به تشريح دلايل استعفاي خود از نمايندگي ملت و دلايل باز پس گيري آن پرداخت. 

* به اظهارات دوپهلوي بزرگان مجلس در فتنه اخير معترضم 

وي در تشريح علت اصلي اتخاذ تصميم خود بر استعفا از نمايندگي، بي‌توجهي برخي از خواص به اصول ارزشي انقلاب را متذكر شد و گفت: مسامحه و سهل‌انگاري در برگزيدن و انتخاب مسئوليني كه هنوز با فتنه‌گران ارتباط دارند يكي ديگر از عوامل استعفايم بود از اين رو در مجلس نيز به اين نتيجه رسيدم كه با زد و بند‌هاي سياسي از سوگندي كه خورده‌ام، ناتوانم؛ ضمن آنكه نسبت به اظهارات دو پهلو و دو دوزه‌بازي بزرگان مجلس در فتنه‌اخير اعتراض داشته و دارم. 

وي با بيان اينكه نسبت به اقدام فراكسيون اصولگرايان مجلس در بكارگيري اعضاي فراكسيون اقليت ( اصلاح طلبان) مجلس در كميسيون ويژه هدفمند‌كردن يارانه‌ها نيز معترض بودم، خاطر نشان كرد: از اينكه مي‌بينم براي رأي آوردن در مجلس يك شخصيت اصولگرا به وسيله فراكسيون خود باج مي‌دهد، ناخشنود هستم. 

* هرچه تلاش مي‌كنيم گزارش مالي مجلس اعلام نمي‌شود 

رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي هم چنين ادامه داد: از اينكه هر چه تلاش مي‌كنيم گزارش مالي مجلس اعلام نمي‌شود و به ما نمي‌گويند مبالغي كه در اختيار رئيس مجلس است هزينه چه چيزي شده، رنج مي‌بريم اگرچه در اين زمينه حرف‌هاي بسيار دارم كه انشاء‌الله در جاي خود خواهم زد. 

* راديو مجلس؛ در خدمت اعضاي فراكسيون اقليت 

وي تصريح كرد: وقتي كه راديوي مجلس را گوش مي‌‌دهيد به روشني مي‌بينيد كه اعتراضات در خدمت اعضاي فراكسيون اقليت است اما وقتي دوستان نسبت به چيزي اعتراض دارند به آنان فرصت داده نمي‌شود يا تريبون آنها قطع مي‌شود. 

حسينيان به نمونه‌اي از اين اقدامات در مجلس اشاره كرد و متذكر شد يكي از نمايندگان مجلس نسبت به وام 100 ميليوني اعتراض داشت؛ چنان با او برخورد شد كه مدت‌ها در بايكوت به سر مي‌برد و وي را مورد حمله و بي‌احترامي بسياري در مجلس قرار دادند. 

* براي زمان بازنشستگي برنامه‌ريزي كرده بودم 

وي افزود: من با هيچ يك از نمايندگان در مورد استعفايم مشورت نكردم چرا كه به نظرم رسيد اكنون كه تصميم به كناررفتن دارم آخرين تكليفم را انجام دهم به همين منظور بيانيه استعفايم را نوشتم و از فرداي آن روز براي زمان بازنشستگي برنامه‌ريزي كرده و مطالعات خود را هم آغاز كردم. 

رئيس كميسيون سياست‌داخلي و امور شوراهاي مجلس با اشاره به واكنش‌هاي آحاد مردم و برخي از نمايندگان نسبت به تصميم وي مبني بر استعفا از نمايندگي مردم در مجلس، اضافه كرد: برخي از دوستان مجلس، مردم و حتي برخي از نمازگزاران نمازجمعه و نيروهاي مذهبي به استعفاي بنده عكس‌العمل‌هايي نشان داده و خواستار بازپس‌گيري استعفايم شدند و واقعا باور نمي‌كردم كه استعفاي بنده موجب نگراني نيروهاي ولايت‌مدار مي‌شود. 

* نارضايتي رهبرمعظم انقلاب دليل باز پس گيري استعفايم بود 

وي درخصوص عمده‌ترين دلايل بازپس‌گيري استعفايش اين چنين گفت كه بنده چندي پيش به زيارت مراد و رهبرم رفتم و در چهره و در كلامشان نارضايتي مشاهده كردم به همين منظور همان روز تصميم به بازپس‌گيري استعفاي خود گرفتم هر چند برايم خيلي سخت بود چرا كه بازپس‌گيري استعفا دليلي بر اذعان مغرضاني بود كه استعفاي بنده را يك بازي سياسي مي‌دانستند هر چند واقعا اين تصميم براي من خيلي سخت و اين تصميم سنگين بود ولي چه كنيم كه " وفا كنيم ملامت كشيم و خوش باشيم/ كه در طريقت ما كافري‌ است رنجيدن ". 

* مصمم تر از هميشه با فتنه گران مقابله مي‌كنم 

حسينيان ادامه داد كه پس از ديدار با رهبر معظم انقلاب خداوند همه خستگي‌ها و افسردگي‌هايم را گرفت و به ياري خدا و انفاس قدسي رهبرم، مصمم‌تر از هميشه در خدمت امت حزب‌ا... با فتنه‌ها و فتنه‌گران به مصاف خواهم پرداخت. 

وي هم چنين ابراز داشت: رويه خود را در آينده، همراهي با مردم خداجويي كه 9 دي‌ماه بار ديگر بر سر پيمان خويش به رهبر خداجوي خود لبيك گفتند، مي‌دانم. 

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبني بر اينكه ديگر احساس سرخوردگي و خستگي نمي‌كنيد با بيان اين بيت پاسخ داد: " ملامت‌گو چه در يابد ميان عاشق و معشوق / نبيند چشم نابينا اسرار پنهاني ". نگاه نافذ رهبرم و كلام گلايه‌مندانه‌شان مرا به خود آورد و از شر و وسوسه‌هاي شيطاني به خدايم پناه برده و مصمم‌تر از هميشه بار ديگر به ميدان آمدم. 

گفتني است حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان در تاريخ 17 دي ماه 1388 طي نامه‌اي خواستار استعفاء از نمايندگي مجلس شده بود. 

وي در بخشي از نامه خود ضمن بيان اين مطلب كه اينجانب نزديك به دوازده سال است كم و بيش در حال مبارزه با جريان انحرافي به اصطلاح‌ اصلاح‌طلبان هستيم، تصريح كرده بود: خداوند خود مي‌داند كه چه ظلم ها، فشارها، تهمت‌ها، توهين‌ها و تحقيرها را از اين جماعت شنيدم و ديدم. در اين ميان نصحيت‌ها و زخم‌ زبان‌هاي دوستان را با همه تلخي‌هايش به جان خريديم؛ اما به ياري خداوند كه همه انگيزه‌ام او بوده هرگز احساس ضعف و ناتواني نكردم؛ بلكه هرگاه حملات اين جماعت بيشتر مي‌شد احساس نشاط مي‌كردم. اما امروز بيش از هر زماني احساس دلشكستگي و سرخوردگي مي‌كنم؛ امروز خود را ناتوان‌تر از هميشه مي‌يابم. هر اقدامي آغاز كرديم با رقابت پيچيده پارلمانتاريست‌هاي حرفه‌اي نقش بر آب شد. جناح اصلاح‌طلب نزد رئيس عزيزتر و ارزشي‌تر شدند و هر روز ما مطرودتر و بي‌خاصيت‌تر. من خود را موجودي شكسته خورده و سرخورده مي‌بينم وقتي مي‌بنيم رياست كميته دفاع از ملت فلسطين يكي از فتنه‌گراني است كه از بانيان اتهام تقلب در انتخابات بود. وقتي مي‌بينم مجلس اصولگرا نماينده‌اي را براي اين كميته انتخاب مي‌كند كه تا ديروز علناً از يكي از سران فتنه دفاع مي‌كرد و يك روز از عمرش را در راه مبارزه نگذرانده و تنها با تاجران كويتي مي‌نشيند و برمي‌خيزد و رسالتش توزيع "آدامس " در بين نمايندگان است. 

در بخش ديگري از نامه حجت‌الاسلام والمسلمين حسينيان آمده بود: امروز مردمي كه دنبال 100 هزار تومان وام مي‌گردند ناگهان چشم باز مي‌كنند ده‌ها ميليون تومان بيت‌المال به جيب هنرپيشه‌هايي مي‌ريزد كه نه دل در گرو اسلام دارند و نه در گرو حتي اين كشور و بدتر ناگهان تصوير آنها را در كنار هم بايد شاهد باشيم و هيچ‌كس هم اخم نكند؟ چرا مأيوس و سرخورده نباشم. امروز بسيج و نيروهاي انتظامي كه در جريان فتنه‌هاي اخير در خط مقدم عليه مزدوران آمريكايي مي‌جنگيدند تا از امنيت مردم دفاع كنند به بهانه‌ تخلف چند نفر (كه بايد هم برخورد شود) اينان با تمام وجود مورد تحقير و ظلم دادگاه‌هاي نظامي قرار مي‌گيرند، تمام بدنه تحت تعقيب قرار مي‌گيرند. فرماندهان مورد اذيت و توهين قرار مي‌گيرند؛ ولي هيچ كس دفاعي نمي‌كند و هيچ‌كس نمي‌پرسد نيرويي كه مي‌خواهد از امنيت مردم و اركان نظام دفاع كند با اين روحيه زخم خورده چگونه و چرا؟ 

به فاصله يك هفته پس از انتشار نامه استعفاي حجت‌الاسلام والمسلمين حسينيان، بيش از 110 نماينده مجلس طي نامه‌اي از وي خواستند تا درخواست استعفاي خود از نمايندگي مجلس را پس بگيرد. 

رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در اين فاصله پس از ديدار با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مقام معظم رهبري تقاضاي استعفاي خود از نمايندگي مجلس را پس گرفت. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر