بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳
در پی پوشش 18 درصدی سود در عملکرد شش ماهه عنوان شد :

شکی در تحقق سود سال مالی 89 "شتولی" نیست

چنانچه به روند سودآوری و از طرفی بازدهی قیمتی سهام "شتولی" در بازار سهام طی سالیان گذشته نگاهی انداخته شود ، معامله گران در خواهند یافت که رویه سودآوری این شرکت علیرغم هر گونه اتفاق غیره منتظره یا ریسک قابل توجهی در عملکرد های میاندوره ای ، طی مسیری مطمئن و بی شائبه ای محقق شده
کد خبر : ۳۸۵۵۶

تازه ترین اطلاعات دریافتی از سازمان بورس بورس اوراق بهادار حکایت از پیش بینی عایدی 443 ريالی هر سهم شرکت تولی پرس با سرمایه بالغ بر 250 میلیارد ريال برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه جاری است. این مطلب در حالی است که شرکت مزبور در عملکرد میاندوره ای شش ماهه اول امسال با پوشش 50 درصدی EPS ، 225 ريال سود به ازای هر سهم کنار گذاشته است .

بنابر گزارش بورس نیوز ؛ بازدهی قیمت سهام "شتولی" طی سال جاری با در نظر گرفتن سود 420 ريالی در مجمع اخیر ، طی 133 روز معاملاتی تا تاریخ 89.08.09 بالغ بر 18.57 درصد بوده و از طرفی رتبه نقد شوندگی این سهم در دوره مذکور با رقم 34 به ثبت رسیده است .

گفتنی است طبق تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در تاریخ 89.03.11و جلسه هیأت مدیره در 89.04.12 سرمایه شرکت تولی پرس از مبلغ 200 میلیارد ريال به مبلغ 250 میلیارد ريال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران این شرکت افزایش یافته است .

در همین ارتباط تاج الدینی ، مشاور مدیرعامل و کارشناس امور سهام شرکت تولی پرس در گفتگو با خبرنگار ما ، به درصد پایین سهام شناور این شرکت در بورس اوراق بهادار اشاره کرد و اظهار داشت : چنانچه به روند سودآوری و از طرفی بازدهی قیمتی سهام "شتولی" در بازار سهام طی سالیان گذشته نگاهی انداخته شود ، معامله گران در خواهند یافت که رویه سودآوری این شرکت علیرغم هر گونه اتفاق غیره منتظره یا ریسک قابل توجهی در عملکرد های میاندوره ای ، طی مسیری مطمئن و بی شائبه ای محقق شده و به وعده های پیش بینی شده خود مبنی بر تقسیم سود مناسب در مجامع سالیانه رسیده است .

وی با بر شمردن برخی طرح های توسعه ای شرکت تولی پرس و تکمیل آنها تا پایان سال مالی جاری افزود : با راه اندازی خطوط جدید مایعات شوینده و نیز اصلاح خطوط بسته بندی پودر و همچنین مکانیزاسیون خطوط بسته بندی مایعات این شرکت علاوه بر حذف خطوط قدیمی و مستهلک شده خود ، به لحاظ تأمین قطعات و ماشین آلات مورد نیاز به خود کفایی خواهد رسید .

کارشناس امور سهام شرکت تولی پرس با تأکید بر تحقق کامل EPS پیش بینی شده این شرکت تا پایان سال مالی جاری ، هرگونه تعدیل مثبت سود را منوط به روشن شدن برخی تصمیمات کلان کشور همچون اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و وضعیت قیمت مواد اولیه دانست و یادآور شد : بنا به تصمیم هیأت مدیره "شتولی" 80 تا 85 درصد از سود تحقق یافته سال مالی جاری جهت تقسیم میان سهامداران در مجمع آتی پیشنهاد خواهد شد.

به گفته تاج الدینی هر چند محصولاتی همچون پودرهای شوینده با توجه به فرآیند قیمت گذاری نرخ فروش از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان با افزایش قیمت ها روبرو نمی شوند اما با مجزا شدن مایعات شوینده از این نظارت و برنامه ریزی مناسب شرکت در توسعه و افزایش تولید این محصولات ، سودآوری خوبی برای شرکت حاصل خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در وصول مطالبات 143 میلیارد ريالی ( به لحاظ اعطای اعتبار به خریداران و حفظ سهم بازار) سال گذشته این شرکت هنوز آنچنان تغییری بوجود نیامده ، از ورود برخی از محصولات جدید "شتولی" به بازار مصرف خبر داد و افزود : با تغییر فرمولاسیون و طیف های بسته بندی تولیدات شرکت در بخش مایعات شوینده بزودی اشکال جدیدی از محصولات به تقاضا کنندگان ارایه خواهد شد .

در پایان شایان ذکر است شرکت های سرمایه گذاری البرز و بنیاد 15 خرداد به ترتیب با 50.7 و 22.9 درصد مالکیت سهام از اصلی ترین سهامداران عمده شرکت تولی پرس تا تاریخ 89.12.29 معرفی شده اند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر