بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر : ۳۹۷۲۶

به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، محمدمهدي ناسوتي‌فرد در مراسم افتتاح تالار اختصاصي كارگزاري بورس بهگزين كه عصر روزگذشته همزمان با پنجمين سالگرد تصويب قانون بازار اوراق بهادار با حضور مسئولان سازمان و شركت بورس و كارشناسان در تقاطع خيابان سميه - نجات الهي برگزار شد، با اشاره به تاسيس اين كارگزاري در سال 72 اظهار داشت: در حالي بنياد مستضعفان مالك 80 درصدي اين كارگزاري بود كه در سال 88 تركيب سهامداري تغيير كرد و سرمايه‌گذاري سينا و كوثر بهمن به عنوان سهامداران 100درصدي كارگزاري بهگزين شدند.با اين رويداد حركت‌هايي طي يكسال اخير انجام شده و با توجه به تغيير رويكرد و اجراي اهداف و برنامه‌ها سرمايه‌ اسمي كارگزاري از 5 به 15 ميليارد ريال افزايش يافت.
وي بيان اينكه به موازات فعاليت‌هاي كيفي، فعاليت‌هاي توسعه‌اي كارگزاري بورس بهگزين هم در سه دسته اجرا شد، ادامه داد: در بخش ارتقاء نيروي انساني به عنوان يكي از اركان اصلي توسعه‌اي، كاركنان اين شركت از 12 به 22 نفر افزايش يافت. در بخش توسعه كمي و فيزيكي هم بعد از خريد ساختماني در خيابان آفريقا، دو شعبه در كرمان و قزوين افتتاح شد.در قدم بعدي هم اين تالار اختصاصي به مساحت 200 متر راه‌اندازي شده است.
اين مقام مسئول افزايش تعداد مشتريان حقيقي به 3 هزار و 90 نفر و تنوع مشتريان حقوقي را از ديگر اقدامات انجام شده در بخش توسعه كمي و فيزيكي كارگزاري بورس بهگزين اعلام كرد و در رابطه با سومين برنامه كه مربوط به اخذ مجوزهاي مختلف و تنوع فعاليت‌‌ها بود، توضيح داد: بعد از خريد ساختمان، بلافاصله مجوز مشاور پذيرش از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ شد تا زمينه پذيرش در بورس و فرابورس 4 شركت بيمه سينا، نفيس نفت، پالايشگاه قطران و پوياي غرب فراهم شود. همچنين براي انتشار 140 ميليارد تومان اوراق مشاركت آزاد راه تهران - شمال با همكاري كارگزاري بانك ملي منتظر مجوز سازمان بورس هستيم.
به گفته ناسوتي‌فرد بعد از اخذ مجوز فرابورس در خرداد 89 و عرضه 60 ميليارد توماني بلوك كشت و صنعت جيرفت، مجوز سبد گرداني هم اخذ شده كه هم اكنون 6 سبد فعال شده‌اند.
وي در ادامه اظهارات خود به اخذ موافقت اصولي سازمان بورس براي راه‌اندازي صندوق مشترك سينا و پذيره‌نويسي در پايان آذرماه اشاره كرد و گفت: توسعه فناوري اطلاعات براي انجام معاملات آن لاين تريدينگ هم در اين كار زاري انجام شده و منتظر ابلاغ آيين‌نامه معاملات برخط از سوي سازمان بورس هستيم. اين در حالي است كه تعداد ايستگاه‌هاي معاملاتي اين كارگزاري هم از 2 به 7 رسيده و تا پايان سال به 10 ايستگاه خواهد رسيد.
ناسوتي‌فرد با اشاره به برنامه صعود دو پله‌اي كارگزاري بورس بهگزين در رتبه‌بندي سال جاري شركت‌هاي كارگزاري گفت: براي قرار گرفتن در ميان 5 كارگزار برتر بورس برنامه‌هايي طي يكسال آينده انجام خواهد شد كه از آن جمله اخذ كليه مجو‌زهاي مورد نياز مانند تامين سرمايه، مشاور عرضه و سرمايه‌گذاري، پردازش اطلاعات، راه‌اندازي معاملات آتي سكه و سهام طي دو ماه آينده، فعاليت در بورس فلزات تا سال 90 و راه‌اندازي صندوق با درآمد ثابت با انتشار اوراق مشاركت 140 ميليارد توماني است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر