بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر : ۳۹۸۲۸
حميدرضا رفيعي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، اظهار داشت :‌برنامه راهبردي و استراتژيك 5 ساله بورس اوراق بهادار با توجه به حضور چند عضو جديد در تركيب هيات مديره شركت بورس مورد بررسي قرار مي‌گيرد تا بعد از نهايي شدن به عنوان نقشه راه به كار گرفته شود. 
وي با بيان اينكه عملكرد هيات مديره‌هاي قبلي شركت بورس قابل دفاع است،ادامه داد: ماهيت و حجم و اندازه بازار سهام كشور نسبت به گذشته بسيار متفاوت شده است. به طوريكه به جاي معاملات معدود چند ميليارد توماني و گاه چرخشي در گذشته، هم اكنون در بدترين شرايط بازار روزانه بين20 تا 30 ميليارد تومان معاملات واقعي انجام مي‌شود.ازطرف ديگر راه اندازي معاملات آتي سهام كار بسيار بزرگي بود و انتظار مي‌رود طي چند سال آينده حجم معاملات اين ابزار نوين هم از آمار بالايي برخوردار باشد. 
اين مقام مسئول با اعلام به كارگيري ابزار جديد " آپشن " طي ماه‌هاي آينده خاطرنشان كرد: در حالي اقدامات و برنامه‌هاي جديد با قدرت ادامه خواهد يافت كه يكي از مسائل حائز اهميت هيات مديره شركت بورس در دوره گذشته، توجه به بازار به عنوان وظيفه اصلي و در عين حال محل درآمد شركت بود تا بازاري روان و نقد شونده،شفاف و قابل اتكا و پوشش دهنده سلايق و سرمايه‌‌هاي مختلف وجود داشته باشد. در كنار آن موضوع ابزارسازي هم مطرح بود كه با قرارداد آتي سهام شروع شده و ادامه خواهد يافت. 
رفيعي ادامه داد: در كنار ادامه اجراي اين هدف و برنامه‌ عرضه و معاملات اوراق مشاركت در بازار سهام ، حضور صنايع و شركت‌هاي مختلف منجر به كنترل و كاهش ريسك سرمايه‌گذاري شده به طوريكه در حال حاضر بورس تهران با برخورداري از 37 صنعت گوناگون، متنوع ترين بورس آسيا است. 
وي خاطرنشان كرد: در دوره جديد هيات مديره شركت بورس (سومين دوره) همين فرايند پيگيري اجرا خواهد شد تا زمنيه‌اي ايجاد شود كه همه افراد و سرمايه‌گذاران با هر سطح درآمد و دانشي به بازار سرمايه ورود كنند، چرا كه تنوع‌سازي ابزار و صنايع و سرمايه‌گذاران هم يكي از بحث‌هاي اساسي شركت بورس به عنوان متولي حوزه عمليات بازار سرمايه بوده و هست. 
رفيعي افزود: در حالي نقش بازار سرمايه در اقتصاد ملي كشور بايد رشد كند كه در گذشته به دليل كوچك و ناشناخته بودن بازار سرمايه و خلاء قوانين، اين بازار چندان نقش و اثري نداشت اما در پي وضع قوانين مختلف و جامع، توسعه بازار و خروج از وضعيت تك‌بعدي و به كارگيري ابزارهاي جديد، حضور شركت‌ها و صنايع گوناگون و شناخته‌تر شدن بازار سهام ،‌شرايط جديدي ايجاد شده و بازار سرمايه در اقتصاد كشور نقش بسيار پررنگ‌تري را به خود گرفته است. 
وي در خاتمه گفت: توسعه فيزيكي بورس و پيگيري براي ساخت ساختمان جديد( در سعادت آباد)، نگاه به مسائل بين‌المللي و استفاده از دانش و تجربه ديگر بورس ها از ديگر برنامه‌هايي است كه مورد توجه شركت بورس قرار دارد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر