بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه البرز ( سهامی عام) ساعت 10:30 صبح روز دوشنبه مورخ 1390.04.20 درمحل تلاش با حضور بیش از 80 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۵۱۹۷۵
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه البرز ( سهامی عام) ساعت 10:30 صبح روز دوشنبه مورخ 1390.04.20 درمحل تلاش با حضور بیش از 80 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور جناب آقای امین به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان کدیور و خورسندیان به دبیری آقای تقوایی تشکیل شد.


همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده سازمان حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1389.12.29

2- تقسیم 550 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

حاشیه مجمع:

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز بیمه البرز طی سالیان گذشته و خصوصاً در سه سال گذشته روند سودآوری مناسبی داشته بطوریکه میانگین روند سودآوری آن از میانگین صنعت بالاتر بوده و همواره رشد داشته است بطوریکه سود خالص به حقوق صاحبان سهام در سال 1386 برابر با 28049 بوده که در سال 1388 به 33026 رسیده است از سوی دیگر بازده سرمایه گذاری شرکت در همین دوره از 13 به 16 رسیده است و این امر میسر نبوده مگر با تدبیر مدیریت و تلاش کارکنان

نکته مهم دیگر نوسانات کم سهم در بازار سرمایه است بطوری که این سهم هیچ گاه جایگاه سفته بازان نبوده است و سهامداران از آن بیشترین منفعت را برده اند.

در نهایت میزان ضریب خسارت پایین تر از میانگین صنعت هم بیانگر ارایه بیمه نامه ها به متقاضیان با دقت بالاست که باعث از بین رفتن سود سهامداران نشود.

اعضاء هیأت مدیره

اعضاء هیأت مدیره

نماینده

سمت

وزارت امور اقتصادیو دارایی

محمد ابراهیم امین

رییس هیأت مدیره و مدیر عامل

بانک ملت (شرکت سهامی عام)

سید رسول تاجدار

غیر موظف، قائم مقام مدیر عامل و معاون توسعه منابع و پشتیبانی

شرکت توسعه صنعتی ایران (سهامی عام)

محمد رضا تقوایی

عضو موظف و نایب رییس هیأت مدیره

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها (سهامی عام)

عباس حاج فتحعلی ها

عضو غیر موظف هیأت مدیره

شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین (سهامی عام)

حسین سلیمی

عضو غیر موظف هیأت مدیره

جایگاه بیمه البرز در صنعت بیمه

شرکت بیمه البرز با سابقه بیش از نیم قرن فعالیت در عرصه خدمات بیمه ای و نیز با برخورداری از اعتبار و خوشنامی نزد مشتریان خود، با اتکا بر توانایی حرفه ای و تخصصی کارکنان و توانگری مالی و مدیریتی، به عرضه انواع خدمات بیمه ای پرداخته است. مشتریان در شرکت بیمه البرز همواره جایگاه ویژه ای داشته و یکی از اهداف کلان شرکت مشتری مداری بوده است و در این راستا تلاش نموده حوزه فعالیت خود را برای دسترسی بهتر شهروندان به گستره کشور توسعه دهد و از جدیدترین فن آوری ها برای انجام کار و منابع انسانی متخصص بهره گیرد تا ضمن تحقق هدف مشتری مداری خود پاسخ دهد و مسئولیت اجتماعی خود را به انجام رساند.

منابع انسانی که، ارزشمند ترین دارایی های شرکت بوده و مورد توجه مدیران ارشد هستند، از یک سو به صورت مداوم تحت آموزش های حرفه ای و تخصصی قرار می گیرند و از سوی دیگر از توان و ظرفیت آنها استفاده می شود و شرکت همواره نیروهای خود را تشویق نموده و عملکردشان را ارج می نهد و پاداشی مناسب و در خور به آن ها اختصاص می دهد و برای همه افراد در تمام سطوح سازمان احترام و ارزش قایل می شود.

این روش مدیریت سبب شده است شرکت در سال های اخیر موفقیت های زیادی را در صنعت بیمه کشور و همچنین در بین دستگاههای اجرایی به شرح زیر کسب کند.

سال 1389

  •  کسب رتبه اول در شاخص استفاده از فناوری اطلاعات (IT)در بین شرکتهای بیمه خصوصی
  •  کسب رتبه اول در طرح سنجش میزان رضایتمندی ارباب رجوع در بین بانکها و بیمه ها
  •  دریافت تندیس مشتری مداری از استاندار تهران

سال 1388

  •  کسب رتبه اول مشتری مداری در کلیه دستگاههای اجرایی کشور
  •  دریافت گواهی نامه رعایت حقوق مصرف کنندگان از وزیر بازرگانی
  •  دریافت لوح مشتری مداری از سوی استاندار تهران

1387

  •  کسب عنوان برترین بیمه کشور بر اساس رتبه بندی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  •  کسب رتبه اول در طرح سنجش رضایتمندی مراجعان از نحوه ارایه خدمات دستگاههای عمومی و دولتی بین تمام دستگاههای دولتی
  •  کسب مقام اول شفافیت گزارشگری مالی در بین شرکت های بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  •  کسب مقام اول حضور و کارایی در بازار سرمایه در بین شرکت های بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  •  کسب مقام اول کاربرد فناوری اطلاعات (IT) در بین شرکتهای بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  •  کسب مقام اول کارایی عملیاتی در بین شرکت های بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

1386

  •  کسب مقام اول شفافیت گزارشگری مالی در بین شرکتهای بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • کسب مقام اول حضور و کارایی در بازار سرمایه در بین شرکت های بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • کسب مقام اول کاربرد فناوری اطلاعات (IT) در بین شرکتهای بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  •  کسب مقام اول کارایی عملیاتی در بین شرکت های بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

سال های 1384،1383و1385

کسب رتبه اول مشتری مداری در میان بانک ها و بیمه های کشور (تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مشتری)

بر اساس دسته بندی دستگاههای اجرایی استانی میانگین شرکت بیمه البرز در مقایسه با دستگاههای اجرایی استانی در عوامل و شاخص های مندرج در جدول زیر بالاتر از میانگین کشور بوده است.


سرمایه، ذخایر و اندوخته کافی، بدنه کارشناسی متخصص و حرفه ای، سرعت در ارزیابی و پرداخت خسارت از شاخص های توانگری و وجود مشتریان وفادار و قدیمی، ارتباطات گسترده با بازار جهانی بیمه، مدیریت علمی و پاسخگو و نسبت های مالی بسیار خوب از شاخص های ماندگاری این شرکت به حساب می آید.

شرکت دارای سیستم مدیریت کیفیت (گواهینامه ISO 9001) در مدیریت های فنی بیمه ای (بیمه های خودرو، آتش سوزی، باربری، مهندسی و مخصوص، مسئولیت، اشخاص)، مدیریت های مالی، اتکایی و فناوری اطلاعات از شرکت B.V.Q.I است، که توسط دو موسسه اعتبار دهنده انگلیسی (UKAS) و فرانسوی (COFRAG) به تایید رسیده و در سال 1389 موفق به اخذ گواهینامه ISO 27001(مدیریت امنیت اطلاعات) از شرکت DNV شده است.

سود خالص


اگر نسبت سود یا زیان خالص به حقوق صاحبان سهام را به عنوان شاخص سود آوری تعریف کنیم. طبق جدول فوق شرکت بیمه البرز نسبت به صنعت و در مقایسه با سایر شرکت های بیمه ایران، آسیا و دانا از روند متعادل تری در سود آوری طی سال های 1386 لغایت 1388 برخوردار بوده است.

بازده سرمایه گذاری ها


ضریب خسارت


طبق جدول فوق و بازرسی روند تغییرات ضریب خسارت شرکت های بیمه ای طی سال های 1381 لغایت 1389 نکات ذیل قابل تامل است:

* ضریب خسارت در بیمه البرز روند نسبتاً یکسانی داشته و همواره از میانگین صنعت پایین تر بوده است.

* ضریب خسارت بیمه البرز طی سال های مورد بررسی از ضریب خسارت سایر شرکت های بیمه دولتی (ایران، آسیا، دانا) پایین تر بوده است.

* شرکت هایی مانند بیمه دانا، امید و حافظ در برخی از سال ها ضریب خسارت های بالای 100 درصد را تجربه کرده اند.




فعالیت های سرمایه گذاری

ترکیب انواع سرمایه گذاری های شرکت در پایان سال 1389 در مقایسه با سنوات قبل به شرح زیر می باشد.

ترکیب انواع سرمایه گذاری ها در سال 1385 تا 1389


درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها در سال 1388و1389


هدف های کمی و برنامه های آتی

الف) افزایش سرمایه شرکت، حداقل تا سقف 1000 میلیارد ريال با هدف بهبود ساختار مالی در جهت کاهش واگذاری اختیاری و افزایش سهم نگهداری از حق بیمه صادره، جذب اتکایی قبولی بالاتر در داخل کشور و امکان قبول اتکایی از خارج از کشور در چارچوب مصوبات شورای عالی بیمه و توان جذب و نگهداری سهم یسشتری از قراردادهای بزرگ بیمه مشترک که توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت های بیمه داخلی منعقد می شود.

ب) برای افزایش بهره وری از منابع سازمانی، اهداف عملیاتی زیر برای سال آتی مد نظر قرار گرفته است:

1. افزایش سرانه پور تفوی کارکنان به میزان آرمانی (متوسط صنعت)

2. افزایش مراکز پرداخت خسارت به میزان 12 درصد

(با توجه به برنامه ایجاد مراکز پرداخت خسارت در شهرهای یاسوج، اهواز، مشهد، یزد، کرج، خرم آباد و همدان)

3. ایجاد 6 پوشش جدید بیمه ای

4. کاهش میزان مصرف انرژی (شامل آب،برق، گاز، بنزین و گازوییل) به میزان 5 درصد

5. افزایش سهم بیمه های زندگی در ترکیب پورتفوی شرکت به میزان 5 درصد

6. افزایش نرخ بازدهی سرمایه گذاری ها به میزان 1 درصد

7. بهبود فرآیند پرداخت خسارت در بخش های خودرو و درمان

ج) در خصوص شبکه فروش به منظور، انعطاف پذیری این شبکه در جذب و خدمات دهی به بیمه گزاران، افزایش فروش بیمه نامه های کوچک و انفرادی، افزایش توان نفوذ در بازار های رقابتی و حفظ بازار های موجود به واسطه ارتباط بلند مدت با مشتریان، کاهش ریسک پرتفوی شرکت به سبب افزایش بیمه نامه های کوچک، اقدامات ذیل صورت می گیرد:

1. پشتیبانی مناسب و به موقع از شبکه نمایندگی و نظارت مستمر و هدفمند بر فعالیت شبکه نمایندگی شرکت

2. شناسایی نیازهای آموزشی شبکه فروش و اجرای برنامه های آموزشی در راستای تقویت آن ها

3. افزایش اختیارات صدور و پرداخت خسارت شبکه فروش

4. ایجاد تسهیلات برای مشتریان در خصوص پرداخت حق بیمه

5. ارایه پوشش های جدید بیمه ای برای ایجاد فضای رقابت در بازار بیمه

آدرس لینک سایت شرکت 

http://www.alborzinsurance.ir/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر