بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
در گفتگو با معاون فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان عنوان شد:

تعادل عرضه و تقاضای محصولات "فولاد"

روند قیمت های جهانی محصولات تخت فولادی از ابتدای سال جاری حرکتی نزولی را در پیش گرفته و به نظر می رسد این سیر کاهشی تا پایان نیمه اول سال جاری نیز همچنان ادامه دار باشد اما با تمهیدات انجام شده، در حال حاضر بازار عرضه و تقاضای محصولات "فولاد" از تعادل مناسبی برخوردار بوده است.
کد خبر : ۹۴۳۹۲
روند کاهشی قیمت های جهانی محصولات فولادی از جمله مواردی است که از اقبال فعالین بازار سرمایه به سهام شرکت های فعال در این گروه و حرکت پرقدرت قیمت سهام آنها کاسته است.

در همین ارتباط معاونت فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: روند قیمت های جهانی محصولات تخت فولادی از ابتدای سال جاری حرکتی نزولی را در پیش گرفته و به نظر می رسد این سیر کاهشی تا پایان نیمه اول سال جاری نیز همچنان ادامه دار باشد.

علی شریفی اضافه کرد: البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که با توجه به کاهش میزان موجودی انبارهای جهانی این محصولات در نیمه دوم سال میلادی، رشد تقاضای محصولات فولادی و به تبع آن افزایش قیمت ها در دوره مذکور محتمل خواهد بود.

وی پیرامون چگونگی پیش بینی نرخ فروش محصولات "فولاد" در سال 92 نیز گفت: قیمت های برآوردی برای فروش محصولات تخت در سال 92، براساس نرخ ارز اتاق مبادلاتی صورت گرفته و به نظر می رسد در حال حاضر از قیمت های متعادلی در بودجه شرکت استفاده شده است. حال آنکه در صورت افزایش نرخ ارز و یا رشد قیمت های جهانی محصولات، تغییرات مورد لزوم در گزارش های بعدی و یا اطلاعات عملکردی دوره شش ماهه اول اعمال خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت بازار فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: با تمهیدات انجام شده، در حال حاضر بازار عرضه و تقاضای محصولات "فولاد" از تعادل مناسبی برخوردار بوده و تا حد زیادی دست دلالان و واسطه گران نیز از این بازار کوتاه شده است.

وی با اشاره به پیش بینی رشد حدود 37 درصدی هزینه های تولید در سال جاری عنوان کرد: با وجود کاهش قیمت سنگ آهن به عنوان ماده اولیه مصرفی تولیدات شرکت، در سال جاری باز هم با رشد حدود 37 درصدی بهای تمام شده مواجه هستیم، چراکه به طور کلی هزینه های تولید متناسب با نرخ تورم رشد داشته اند.

شریفی پیرامون برنامه راه اندازی طرح های جدید "فولاد" در سال 92 نیز گفت: برای سال 92 و در آینده نزدیک برنامه راه اندازی چند طرح مهم و سودآور فولادی را در دستور کار داریم که در حال حاضر با توجه به محدودیت های موجود، از اعلام جزییات آن معذوریم.

معاون فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خاتمه با خاص برشمردن شرایط فعلی اقتصاد عنوان کرد: در شرایط کنونی اقتصاد اظهار نظر پیرامون شرایط آینده کمی سخت است، از همین رو ارایه هر گونه پیش بینی قطعی کمی دور از ذهن خواهد بود. بنابراین به نظر می رسد با اندکی صبر باید چشم انتظار برگزاری مجمع بورس کالا و شرکت فولاد مبارکه اصفهان ماند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر