بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر : ۹۵۳۵۳
امروز اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی بر اساس اتهامات وارده به وی برگزار شد.
مهدی هاشمی که پس از سه سال اقامت در لندن با پوشش سرکشی به واحدهای دانشگاه آزاد و ادامه تحصیل از کشور خارج شده و به‌ رغم احضارهای قضایی برای رسیدگی به اتهاماتش حاضر به بازگشت نشده بود، در تاریخ سوم مهرماه به تهران بازگشت و به دستور مقامات قضایی بازداشت شد.

مهدی هاشمی رفسنجانی شامگاه روز یکشنبه ۲۶ آذر پس از تکمیل تحقیقات و با نظر بازپرس پرونده، با تودیع وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد.

پس از ماه ها گمانه زنی در مورد دادگاه مهدی هاشمی سرانجام امروز اولین جلسه دادگاه او برگزار شد و به غیر از علیزاده طباطبایی وکیل مدافع وی دو وکیل دیگر نیز او را در دادگاه همراهی می کردند. 

دادگاه مهدی هاشمی غیرعلنی و هرگونه گرفتن فیلم و عکس هنگام ورود و خروج از دادگاه ممنوع بود اما خبرنگاران قصد مصاحبه با او را داشتند که مهدی هاشمی از مصاحبه امتناع کرد و علت آنرا انتشار اخبار دروغین از طریق رسانه ها و صداوسیما در مورد خود عنوان کرد.

پس از خروج مهدی هاشمی و همراهان وی از دادگاه پاسخ های متفاوتی به خبرنگاران داده شد. سیدمحمود علیزاد طباطیایی در جمع خبرنگاران فقط به این جمله اکتفا کرد که اطلاع‌ رسانی در مورد این دادگاه از طریق قوه قضاییه انجام می‌شود، اما فائزه هاشمی که از دیگر همراهان برادرش در دادگاه بود از موافقت با استهمال برادرش خبر داد. 
با توجه به مسائلی که از پیش در مورد چگونگی برگزاری دادگاه مهدی هاشمی و بررسی اتهامات او مطرح بود، تصمیم اخیر دادگاه مبنی بر قبول استهمال مهدی هاشمی سوال برانگیز است. در شرایط حساس کنونی نتیجه ی این تصمیم اتلاف وقت و خرید زمان از سوی مهدی هاشمی باشد. 

در هر حال افکار عمومی مانند همیشه خواستار اجرای عدالت و روشن شدنن مسائل مطرح شده می باشند.تا پیش از بازگشت مهدی هاشمی به ایران انواع اتهامات به او مطرح بود و ادبیات بیان آن نیز از قطعی بودن آنها خبر می داد، اما پس از بازگشت مهدی هاشمی رفتار و ادبیات مراجع قضایی به نوعی متفاوت گشت. این تضاد در برخورد با مسائلی از این دست همواره روح جامعه را آزرده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر