کارشناس صنعت پتروشیمی در گفتوگو با بورسنیوز؛
امضای طلایی پای قطعههای سفارشی چینی با مارک ایرانی
فعال صنعت پتروشیمی گفت: اغلب سفارشهای قطعهسازان ایرانی، وارداتی از کشور چین و با مارک ایرانی بوده نه تولیدملی وگرنه قطعهسازان پشت سد تحریمها گرفتار نمیشدند و برای تطهیر این عملکرد، مداوم به فکر تزریق نقدینگی و امضای طلایی نبودند.
کد خبر : ۱۷۸۳۷۲
به گزارش بورس نیوز، آرش نجفی نائب رئیس هیئتمدیره انجمن بهینهسازی مصرف انرژی درخصوص درخواست نیاز قطعهسازان خودرویی مبنی بر ارزان فروشی واحدهای پتروشیمی به آنها در زمان تحریمها به بورسنیوز گفت: صنعت خودرو نیازمند بازسازی اساسی و سیستم رگولاتوری بوده تا چرخه نقدینگی به شکل صحیحی در این صنعت به چرخش دربیاید.
وی ادامه داد: از طرف دیگر عملکرد قطعهسازان گویای آن بوده که آنها تنها نام قطعهساز را یدک میکشند و در شرایط افزایش نرخ ارز و تحریمها، کار آنها با گره بزرگی مواجه شده که این مشکل نشات گرفته از وارداتی بودن تولیدات است.
نجفی تاکید کرد: متاسفانه اغلب سفارشهای قطعهسازان ایرانی، وارداتی از کشور چین و با مارک ایرانی بوده نه تولیدملی وگرنه قطعهسازان پشت سد تحریمها گرفتار نمیشدند و برای تطهیر این عملکرد، مداوم به فکر تزریق نقدینگی و امضای طلایی نبودند.
نائب رئیس کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به چرخه معیوب صنعت خودروسازی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه از سوی دیگر، تعویق در پرداخت مطالبات قطعهسازان از سوی خودروسازان مشکل بزرگتر این صنعت بوده زیرا قطعهساز هنگام تحویل سفارش، خواب و افت پول خود را محاسبه نکرده و با کاهش ارزش پول ملی و گران شدن دلار، قطعهسازان با چالش مواجه میشوند.
وی همچنین با انتقاد به خودروسازان گفت: خودروسازان پول فروش خودرو را به صورت نقد، گران و حتی پیش از زمان تحویل خودرو از مشتریان دریافت میکنند اما پرداختی قطعهسازان را سه سال پس از تحویل قطعه پرداخت میکنند.
اخبار مرتبط
ارسال نظر