بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
ارکان بازار سرمایه
اسلحه‌ای که در پایان به سمت مردم نشانه گرفته می‌شود!

در اساسنامه هلدینگ خلیج‌فارس مالکیت بر باشگاه‌های ورزشی وجود ندارد؛

اسلحه‌ای که در پایان به سمت مردم نشانه گرفته می‌شود!

هرگاه اسمی از خصوصی‌سازی برده می‌شود ناخودآگاه فکر و خیال‌ها به سمت شرکت‌هایی مانند کشت و صنعت مغان، کشت و صنعت هفت‌تپه، ماشین‌سازی تبریز، رشت الکتریک، نساجی مازندران، آلومینیوم المهدی، پالایشگاه کرمانشاه، کنتورسازی قزوین، هپکوی اراک و بسیاری ازاین‌قبیل مجموعه‌های صنعتی می‌رود که نشان‌دهنده‌ی شکست در نحوه واگذاری یا خصوصی‌سازی این شرکت‌ها بوده است؛ اکنون باید دید که در ادامه‌ی سیاست‌های غلط در بحث خصوصی‌سازی، آیا خصوصی‌سازی این دو باشگاه روی دیگر خصوصی‌سازی‌های اتفاق افتاده را سفید خواهند کرد یا خیر؟

چهارشنبه‌های داغ: هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک؛

"شرکت بورس انرژی "، کلاهی بزرگ که بر سر مردم گذاشتند؟

باورش دشوار است؛ ولی کل سود عملیاتی ۶ماهه سال مالی ۱۴۰۲ شرکت ۶.۶۰۰ میلیارد تومانی این روز‌های بازار سرمایه، تنها ۵ میلیارد تومان است. به عبارتی احتمالاً سود عملیاتی ۶ماهه یک مغازه در بازار آهن شادآباد با ۲ یا ۳ کارگر از کل سود عملیاتی شرکت بورس انرژی ایران با ۶۹ نفر پرسنل که بخش عمده‌ای از معاملات انرژی کشور را در خود جای داده، بیشتر بوده است.
 دولت چراغ اول را با اخذ مالیات از شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری روشن کرد

سوژه هفته: سالی که فناست، از بهارش پیداست؛

 دولت چراغ اول را با اخذ مالیات از شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری روشن کرد

 باورکردنش دشوار است؛ اما چنین قوانین نسنجیده و خامی نه تنها بسیاری از فعالین بازار سرمایه و سرمایه گذاران صندوق‌های سرمایه گذاری را تحت الشعاع قرار خواهد داد بلکه چالشی جدی برای درآمد‌های آتی دولت نیز محسوب می‌گردد.
شما عملکرد آقای عشقی را قضاوت کنید

سوژه هفته: چند خطی در نکوهش امیدواران به رفتن عشقی: مگر در این کشور کسی آمده که از قبلی بهتر باشد؟

شما عملکرد آقای عشقی را قضاوت کنید

راستی از کجا می‌دانید که اگر ریاست جناب عشقی تمدید نمی‌شد، فردی با دانش تر، متخصص‌تر و مدیرتر جایگزین ایشان می‌شد؟ از کجا معلوم که یکی دیگر از فارغ التحصیلان دانشگاه بین المللی و جهانی امام صادق و هم قطاران جناب خاندوزی سکاندار سازمان بورس نمی‌شد؟ مگر دراین کشور کسی آمده که از قبلی بهتر باشد؟
جلسه اضطراری برای تعطیلی بورس

معاملات در شرایط اضطراری متوقف می‌شود؛

جلسه اضطراری برای تعطیلی بورس

‌می‌زنیم یا می‌خوریم؟ مذاکره می‌کنیم یا نمی‌کنیم؟ تحریم می‌شویم یا نمی‌شویم؟ دلار بالا می‌رود یا پایین؟

سوژه هفته: صدای سرمایه‌گذاران بورس ایران: " لعنت بر این همه ابهام و استرس "

‌می‌زنیم یا می‌خوریم؟ مذاکره می‌کنیم یا نمی‌کنیم؟ تحریم می‌شویم یا نمی‌شویم؟ دلار بالا می‌رود یا پایین؟

سرمایه‌گذاری نیاز به ثبات و چشم‌انداز روشن اقتصادی و سیاسی دارد. در غیر این صورت، حتی با وجود دستیابی به بازدهی‌های مطلوب، به دلیل سطح بالای استرس و اضطرابی که به خود وارد می‌کنیم، همه بازنده‌ایم. احتمالاً شما نیز در خصوص بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که دچار بیماری‌های لاعلاج شده‌اند، کم نشنیده‌اید، پس تا دیر نشده فکری به حال خود کنید.
ما می‌گوییم چه بخرید، چه سوار شوید، چه بخورید و...

چهارشنبه‌های داغ: آیا انحصار و استفاده از رانت می‌تواند به داد " گروه انتخاب" برسد؟

ما می‌گوییم چه بخرید، چه سوار شوید، چه بخورید و...

واقعاً مشخص نیست ما با تحریم محصولات کشور کره، آن‌ها را تنبیه کرده‌ایم یا مردم کشور خودمان را. متأسفانه، درست در طول سه سالی که ایران واردات از شرکت‌های ال جی و سامسونگ را تحریم کرده است، درآمد‌های جهانی گروه ال جی الکترونیکس، به طرز عجیبی بیشترین مقادیر خود را به ثبت رسانده است. به عبارتی اگر قرار بود تأثیر همه تحریم‌ها این‌گونه باشد، اکنون ایران با این حجم از تحریم، مرفه‌ترین کشور و احتمالاً دارای باارزش‌ترین پول ملی بود.
داستان مضحک واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال / مال بد بیخ ریش صاحبش

سوژه هفته:حالمان از هرچه خصوصی سازی است، بهم می خورد؛

داستان مضحک واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال / مال بد بیخ ریش صاحبش

آنچه کاملا مشهود و شفاف به نظر می‌رسد، عدم تمایل دولت و حاکمیت به واگذاری اختیار این دو باشگاه پر طرفدار به نهاد‌ها و یا سرمایه گذارانی غیر دولتی می‌باشد. اصولا انگار، هر حزب، تیم و یا فرد پرطرفداری، نوعی مخالفت بالقوه برای دیدگاه‌های حاکم محسوب می‌گردد.
چرا تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت

چهارشنبه‌های داغ: چگونه با افزایش سرمایه‌ای بی کیفیت، مدیریت ضعیفمان را توجیه کنیم؛

چرا تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت "مخابرات ایران" برای کسی مهم نیست؟

مگر قرار نبود که پس از خصوصی سازی قسطی و شبه برانگیز شرکت مخابرات ایران در سال ۸۸، کنسرسیوم تحت مدیریت تعاونی سپاه، این شرکت را به شرکتی در ابعاد بین المللی تبدیل کند؟ چرا شرکت مخابرات ایران با در اختیار داشتن انحصار کامل بازار تلفن ثابت و رانت بهره مندی از بزرگترین اپراتور همراه کشور، هر ساله چند هزار میلیارد تومان زیان عملیاتی می‌سازد؟ این بود نتیجه خصوصی سازی و مدیریت داهیانه در شرکت مخابرات ایران؟ 
بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳؛ خودتان را برای هر اتفاقی آماده کنید

علی رغم آمارهای دولتی، هر سال بدتر از پارسال؛

بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳؛ خودتان را برای هر اتفاقی آماده کنید

نامگذاری سال جدید با بهره مندی از واژه‌های تولیدی و اقتصادی برای چندمین سال متمادی (سال جهش تولید با مشارکت مردم)، خود نشاندهنده درک کامل مسئولین کشور از شرایط وخیم تولید و اقتصاد در سال جاری دارد. متاسفانه و بر خلاف تمایل بسیاری از مسئولین کشور، برای چندمین سال پیاپی، شعار سال به مسائل اقتصادی و تولیدی اختصاص می‌یابد..