عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکارهای مجازی مطرح کرد:
نیاز کشور به فرهنگ سازی در حوزه استارتاپی
کشور نیازمند فرهنگ سازی عظیم در حوزه کسب و کار مجازی و شناخت هرچه بیشتر بخش سنتی، با حوزه استارتاپی و شکستهای آن است.
کد خبر : ۲۱۷۱۶۱
رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی در گفتگو با بورس نیوز اظهار کرد:طی چند سال اخیر مشکلات عدیدهای ایجاد شد، از زمانی که شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها بر سر زبانها افتاد، شاهد ورود سازمانهای مختلف در حوزه دولت بودیم که همگی ادعای کمک داشتند.
وی ادامه داد: به نظر میرسد موازی کاریهای مختلف و بلاتکلیفی در اینکه "سازمان متولی کیست و چه وظایفی دارد" مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
بدنه دولت نیازمند آشنایی با حوزه استارتاپی
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکارهای مجازی به مشکلات عدیده در بدنه اشاره کرد و گفت: تنها کاری که دولت میتواند انجام دهد آشنایی بدنه خود با این نوع تجارتهای استارتاپی بوده که باعث از بین رفتن مسائل نیز خواهد شد.
الفت نسب در بررسی اقتصاد سنتی خاطر نشان کرد: میتوان گفت ۹۸ درصد از بازار در فضایی سنتی قرار گرفته و کمتر از ۲ درصد ازفضای جدید آن سهم فروشگاههای اینترنتی بزرگی، چون دیجی کالا شده است.
سرمایه گذاری ضعیف در حوزه استارتاپی
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی در خصوص سرمایه گذاری در حوزه استارتاپی گفت:بحث سرمایه گذاری در این حوزه بسیار ضعیف شده بود بنابراین گروهها شروع به صحبت با سرمایه گذاران سنتی کرده که امری بسیار دشوار بود.
وی افزود: لازم است که این اتفاق رقم بخورد که آن هم نیازمند فرهنگ سازی عظیم در کشور و شناخت هرچه بیشتر بخش سنتی با حوزه استارتاپی و شکستهای آن است.
الفت نسب تصریح کرد: طی سالهای اخیر به دلیل مشکلات عدیده، ریسک سرمایه گذاری در این کسب و کارها بالا رفته است.
وی در خصوص نقش شتاب دهندهها خاطرنشان کرد: شتاب دهندهها تسهیل گرهستند، اما در رکود نمیتوانند نقش موثری ایفا کنند.
اخبار مرتبط
ارسال نظر