پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کردند:

سمت‌و‌سوی بازارسرمایه در هفته آتی

خبرنگاران بورس نیوز نظرات کارشناسان بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سرمایه را جویا شده اند و چکیده نظرات برخی کارشناسان را اینجا می خوانید.
کد خبر : ۲۲۳۵۸۸

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران هفته پر عرضه ای را پشت سر گذاشت. از مهمترین اتفاقات هفته ای که گذشت، افزایش نرخ سود بانکی، شیب ملایم دلار و اظهار نظر مقامات مختلف در مورد حمایت از بازار سرمایه بود. طبق روال هر هفته، خبرنگاران نظرات کارشناسان بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سرمایه را جویا شده اند و چکیده نظرات برخی کارشناسان را اینجا می خوانید.

 

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
آقای دولت
آقای بورس
شما چرا زورت فقط به بورس میرسه ۲ مااه تمام سهامدارها دارن ضرر میکنن
جلوی شاخص رو با توقف نمادهای بزرگ میگیری که منفی بخورن
و شاخص درجا بزنه
پس چرا نمیتونی کاری بکنی که خودرو و طلا و مسکن و زمن درجا بزنه

انگار قدرتت فقط به بدبختها و فقرا میرسه
بترس که این پولها فردا از بورس خارج بشه بره سمت دلار و خودرو و فروپاشی اقتصادی اتفاق بیافته
محمود
سهمی مانند پتروشیمی زاگرس باروند صعودی قیمت متانول و دلار همین الان نصف ارزش ذاتی است.
پتروشیمی نوری هم همینطور، سهام این دوشرکت خودشون دارایی هستن و اصلا نگرانی ندارد
ناشناس
مرگ بر سهام خودروها
ناشناس
لطفا هر هفته یه جدول نظر سنجی بزنید که مثلا ۲۰ نفر بگن چه سهمایی خوبه ما نتیجه گیری کنیم برای خرید
ناشناس
هیچ جای دنیا تقلب به این واضحی نمیکنن
هیچ جا بخدا
آقا یعنی چی میای نمادها رو متوقف میکنی که مننفی بشه
ناشناس
چارلز داو بزرگترین نظریه پرداز تحلیل بازار قرن ۱۹ در مورد بازار میگوید قیمت، بازتاب همه اطلاعات موجود است. قیمت نشان دهنده مجموعه‌ای از بیم و امید و انتظارات همه مشارکت کنندگان در بازار است و.روند‌ها تا زمانی که اخطار قطعی بازگشت دریافت نکنند به حرکت خود ادامه می‌دهند
.پس تاثیرات دستوری بر یک یا گروهی از سهام موقتی است و بازار بالاخره راه خودش را پیدا می کند و بازار به مسیر قبلی بر میگردد ،.مخصوصا الان که بازار نقدینگی و عمق خوبی پیدا کرده و تعداد سهامداران و مشارکت کنندگان زیاد شده.
ا رسلان دولتخواه
باسلام افزایش نرخ سود بانکی باتوجه به تورم انتظاری خیلی چشمگیر نیست!نترسید
من نوعی
هیچکدوم از کارشناسا
در حد یه کارشناس قدیمی و حرفه ای حرف نمیزنن

بیشتر به کارشناسای آماتور و غیرتخصصی رفتار میکنن
ناشناس
مشکل بورس ما اینه یارو بجای اینکه الان تو کوه و کمر دنبال دام پروریش باشه داره سهام خرید و فروش میکنه.
خوب معلومه کسی که چوپونه برادر من نباید کد بورسی بگیره

بعدم میان میگن شما باید منت بار ما باشید سرمایه اوردیم رونق پیدا کرده
آقا یا خانم تو بهتره با اون سرمایه ات چندرغازن نیای تو بورس و بارفتارهای هیجانیت به گند بکشی بورسو
ناشناس
پتروشیمی ها که فعلا بنیادی ترین و دلاری ترین سهم های بازار هستن رو کسی نگفت اکثرا پی به ای تحلیلی زیر ۱۰ دارن
حتما از پترویی ها در سبد خودتون داشته باشین
گر چه میدونم خودرو و خساپا پسند هستین !!!!
سما
باسلام بنظر بنده خودرو سازیها حدود 15ساله که ورشکسته هستن وفقط دولت ورهبری دارد این دوخودرو سازی راحمایت میکنند هربار بخاطراینکه خودرو خارجی وارد مملکت نکنند ویا خودروهای لاچری را آقازاده دراختیار واقتصاد خودشون باشد ویا مالیاتهای هنگفت ازمردم برای هرخودرو که به قیمت خود خودرو تمام میشود.این امر باعث شد که بازار خودور دراختیار یک مشت رانت خوار قرار گیرد .شما میتواند شاهد باشید تمام کشورهای همسایه. بدون یک هزینه اندکی مالیات بهترین خودرو هارا وارد کشورشون وارد ومیکنند.حال ملاحظه فرمایید ظرف این 15 ساله گذشته چه اتفاق نادری افتاده که. خودروسازیها بااین بی کیفیتی دارن چه جولانی میدهند وبازار خودری بیکیفیت چکار میکنند.
ناشناس
آیا واقعا با این وضعیت میشه سرمایه گزاری کرد.چرا سازمان بورس به این شرکت ها دولتی و به اصطلاح شاخص ساز این همه اجازه رشد داد.میگید تقاضا روش زیاد بوده.بحث تقاضا نیست چطوری چهارشنبه مهار کرد یا تو ریزش قبلی. اگه ارزش ذاتی آنها را محاسبه کنید ارزش دارند درسته تو رشد هستند نه اینقدر تو سه ماه این همه رشد.سازمان بورس از لحاظ من رانت وپولشویی راه انداخته با کمک کار گزاریها البته چند تا از آنها.بقیه صنایع باید چوب این چند تا نماد رو بخورندو به اونها ریزش بدند تا اینها رشد کنند وباعث بشند مردم واگه ریزش کنه همین اقایون کارشناس وحتی شما بورس نیوز که از بعضی سهام ها تعریف بیخود میکنید وبیلان بیخود میدید نمونه ش اخابر .خیلی از مردم فکر میکنند اخابر ارزنده است. شرکتی که در استان های زیادی ضرر ده هست وفقط در چند استان سود میده وبیلان کاری خوبی نداره وحتی از سال 88 سر کارمندان خودش کلاه گذاشته و عنوان مهندس شده کارگر وزوز کارگر داره یعنی کارگر مهندس .خب خنده داره نه گریه داره .برای اینکه به کارشناس حقوق درستی ندند ومدیران حقوق نجومی داشته باشند و شرکت هم خصوصی ومعیارای حقوقی همش تضییع حقوق کارمندان هست که بهشون میگند کارگر.مردم خبر از مخابرات ندارند ومیایند سرمایه گزاری میکنند وبعد بیخود با رانت ولابی تو بورس وعدم شفافیت در بیلان مالی ودستکاری صورت های مالی رشد میکنه وبعد سرمایه مردم به تباه میره.
ناشناس
آیا واقعا با این وضعیت میشه سرمایه گزاری کرد.چرا سازمان بورس به این شرکت ها دولتی و به اصطلاح شاخص ساز این همه اجازه رشد داد.میگید تقاضا روش زیاد بوده.بحث تقاضا نیست چطوری چهارشنبه مهار کرد یا تو ریزش قبلی. اگه ارزش ذاتی آنها را محاسبه کنید ارزش دارند درسته تو رشد هستند نه اینقدر تو سه ماه این همه رشد.سازمان بورس از لحاظ من رانت وپولشویی راه انداخته با کمک کار گزاریها البته چند تا از آنها.بقیه صنایع باید چوب این چند تا نماد رو بخورندو به اونها ریزش بدند تا اینها رشد کنند وباعث بشند مردم واگه ریزش کنه همین اقایون کارشناس وحتی شما بورس نیوز که از بعضی سهام ها تعریف بیخود میکنید وبیلان بیخود میدید نمونه ش اخابر .خیلی از مردم فکر میکنند اخابر ارزنده است. شرکتی که در استان های زیادی ضرر ده هست وفقط در چند استان سود میده وبیلان کاری خوبی نداره وحتی از سال 88 سر کارمندان خودش کلاه گذاشته و عنوان مهندس شده کارگر وزوز کارگر داره یعنی کارگر مهندس .خب خنده داره نه گریه داره .برای اینکه به کارشناس حقوق درستی ندند ومدیران حقوق نجومی داشته باشند و شرکت هم خصوصی ومعیارای حقوقی همش تضییع حقوق کارمندان هست که بهشون میگند کارگر.مردم خبر از مخابرات ندارند ومیایند سرمایه گزاری میکنند وبعد بیخود با رانت ولابی تو بورس وعدم شفافیت در بیلان مالی ودستکاری صورت های مالی رشد میکنه وبعد سرمایه مردم به تباه میره.
ناشناس
همه کارشناسان به کمتر از 10 درصد مشکل بورس اشاره کردن ولی 90 در صد مشکل داخل بورس است و مدیریت ان است نکته کلیدی این است چرا باید سهام های خودرویی با افزایش قیمتهای نجومی که باور کردنی نیست تمام نقدینگی بورس را ببلعد و بازار را از تنظیم خارج کند و بالانس بورس را برهم زنند میدانید چه بلایی این خودروییها وچه فشار عرضه ایی در بورس ایجاد کرد حال شما کجا دنبال مشکل می گردید اب در گوزه و تشنه لبان میگردیم بروید امارها در اورید ببینن چه صنعتی در بورس این فاجعه را درست کرده به دوستان گفتیم بازار خوردو بورس را تخریب میکند و حال دوستان متفق القول 90درصد تخریب بورس را خودرویی های نامریی میدانن جهش قیمتی که راه 100 ساله را رفت حال شما کارشناسان دنبال 10درصد مشکلات بورس هستین که هرکس به 2درصد ان اشاره میکند حال 90درصد تخریب بورس در خودرویی های نامریی نهفته بود و که عاقلا و باسوادان قادر به رویت و کشف ان بودن دقیقا مثل کندو عسل که 5درصد 5 درصد و کم کم با برنامه در حال شکل گیری بود که حمله خرس های خودرویی به کندو ها تمام تلاش ها را بر باد داد البته همیشه این صعنت جز بدبختی و نکبت و ناراضیتی عمومی برای مردم اقتصاد و بورس کشور دستاوردی نداشته و ندارد و نخواهد داشت دقیقا با ورود خودروییها با ارزش ارزیابی های بیهوده می دانستیم در اینده نه چندان دور اثر تخریبگرانا نه خودشان را به کل بازار نشان خواهند داد و این اتفاق خودش را بیشتر در اینده نشان خواهد داد . باتشکر سهام داران قدیمی