بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
بورس نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ۴ درصدی کنستانتره آهن طی ۶ ماه

کنستانتره آهن طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری، میزان تولید ۱۳.۵ میلیون تن را تجربه کرد که نشان از رشدی ۴ درصدی دارد.  
کد خبر : ۱۹۸۵۷۷
 
رشد ۴ درصدی کنستانتره آهن طی ۶ ماه
 
به گزارش بورس نیوز، میزان تولید کنستانتره سنگ آهن کشور طی ۶ ماهه نخست سال جاری به ۲۳ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۸۲۶ تن می‌رسد که در مدت مشابه سال گذشته ۲۲ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۸۶۶ تن بود.

از میان تولید کنندگان بزرگ سنگ آهن کشور، شرکت‌های «گل گهر» ۸ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۵۷۲ تن، «چادرملو» ۵ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۴۰۶ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۲ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۳۴۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۸۱۵ تن، «گهر زمین» ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۸۶ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۷۱۸ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» یک میلیون و ۴۴ هزار و ۱۶۷ تن، «صبا نور» ۴۶۱ هزار و ۹۷۳ تن و «جلال آباد» ۲۵۰ هزار و ۵۴۴ تن کنسانتره سنگ آهن تولید داشتند. 

میزان تولید سنگ آهن دانه بندی توسط ۵ شرکت بزرگ معدنی طی مدت مذکور به حدود ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۰۸ تن می‌رسد که نسبت به برنامه تعیین شده یعنی ۳ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۶۵۷ تن، کاهشی ۴۰ درصدی داشته است.

شرکت‌های سنگ آهن سنگان میزان ۲۴۷ هزار و ۴۷۷ تن، صبا نور میزان یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۲۹۱ تن، سنگ آهن مرکزی میزان ۳۱۵ هزار تن، فلات مرکزی میزان۴۷۰ هزار و ۲۴۰ تن و چادرملو میزان ۲۲۴ هزار و ۲۰۰ تن تولید را از آن خود کرده اند. 

از فروردین تا شهریور ۹۸، میزان تولید گندله سنگ آهن به حدود حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۹۸۶ تن رسیده است که درمقایسه با رقم مشابه سال ۹۷، (۱۳ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۰۹ تن) کاهشی ۲ درصدی داشته است. 

شرکت‌های بزرگ گندله ساز را چادرملو، گل گهر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، اپال پارسیان سنگان، صنایع معدنی فولاد سنگان و صبانور تشکیل می‌دهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
استعداد بالای این معدنی در رشد قیمت؛

"کچاد" معدنی‌ها را پشت سر گذاشت

استعداد بالای این معدنی در رشد قیمت؛

"کچاد" معدنی‌ها را پشت سر گذاشت

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.