بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی خبر داد:

واگذاری زیرمجموعه های غیربورسی در فرابورس

"وخارزم" همواره تمایل به واگذاری شرکت های زیرمجموعه غیر بورسی خود در بورس یا فرابورس را دارد، از این رو برنامه هایی جهت ورود شرکت هایی که از لحاظ قانونی آمادگی پذیرش در بازارهای مذکور را دارند، در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۱۰۷۲۳۱
شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به منظور توسعه پرتفوی بورسی خود، سرمایه گذاری در سهام شرکت های فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و نیز معدنی را در برنامه کاری آتی قرار داده است. از این رو به همراه حفظ ترکیب سبد بورسی "وخارزم"، بخشی از منابع مالی شرکت به سرمایه گذاری در سهام فعالان صنایع مذکور اختصاص خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این شرکت تاکنون در حوزه بازار پولی و مالی همچون بانکداری، تأمین سرمایه و خدمات برتر مالی و تجاری مناسب عمل کرده است. از این رو در نظر داریم همراه با حفظ سرمایه گذاری های "وخارزم" در این بخش ها و نیز حوزه ساختمانی، در زمینه هایی همچون صنایع مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی و نیز معدنی فعالیت داشته باشیم.

حجت اله صیدی در خصوص وضعیت پرتفوی بورسی شرکت ابراز داشت: ارزش بازار پرتفوی بورسی برحسب قیمت روز سهام شرکت های موجود در این پرتفوی مبلغ 900 میلیارد تومان محاسبه شده است.

وی در ارتباط با ترکیب پرتفوی بورسی تصریح کرد: سرمایه گذاری در سهام بانک های صادرات و پاسارگاد، پتروشیمی فن آوران و سرمایه گذاری مسکن بیشترین وزن پرتفوی بورسی را به خود اختصاص می دهد. برهمین اساس می توان گفت ترکیب این پرتفوی متوازن بوده و وضعیت آن مناسب ارزیابی می شود.

این مقام مسئول پیرامون برنامه های "وخارزم" جهت واگذاری شرکت های غیر بورسی در بورس یا فرابورس اظهار داشت: "وخارزم" همواره تمایل به واگذاری شرکت های زیرمجموعه غیر بورسی خود در بورس یا فرابورس را دارد، از این رو برنامه هایی جهت ورود شرکت هایی که از لحاظ قانونی آمادگی پذیرش در بازارهای مذکور را دارند، در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی اضافه کرد: از جمله این برنامه ها می توان به واگذاری شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در فرابورس اشاره کرد. پذیرش اولیه این شرکت زیرمجموعه انجام پذیرفته و در حال حاضر نیز اقدامات لازم جهت ورود این شرکت به بازار فرابورس در حال پیگیری است، به گونه ای که پیش بینی می شود برنامه مذکور تا اواخر آذر ماه سال جاری اجرایی شود. علاوه بر این برنامه ای جهت ورود شرکت توسعه ساختمان خوارزمی به بازار بورس یا فرابورس نیز در نظر داریم که مراحل اولیه را سپری می کند.

صیدی همچنین به مزیت پذیرش شرکت های غیر بورسی در بازار سهام نیز اشاره کرد و گفت: این امر به منظور شفافیت اطلاعات و عملیات شرکت های غیر بورسی و افزایش توان فعالیت آنها انجام می پذیرد. افزون بر آن، ارزش پرتفوی غیر بورسی "وخارزم" بر مبنای بهای تمام شده آن مبلغی در حدود 400 میلیارد تومان محاسبه شده است.

این مقام مسئول در خاتمه پیرامون آخرین رقم خالص ارزش روز دارایی های هر سهم "وخارزم" بیان کرد: اعلام آخرین رقم NAV هر سهم نیازمند انجام محاسبات دقیق می باشد، برهمین اساس تنها می توان گفت که سهم "وخارزم" در حال حاضر به قیمتی بسیار کمتر از NAV آن در بازار بورس معامله می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر