بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر : ۱۳۱۵۹۴

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مشهد که دومین کلان‌شهر کشور است یک سوم از مردم در سکونتگاه‌های غیر رسمی با وضعیت نامناسب و خدمات ناکافی زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید ایزدی - مدیرعامل شرکت عمران نوسازی و بهسازی شهری - امروز - شنبه - در نشست خبری با اشاره به لزوم تفکیک محدوده‌های مختلف بافت‌های فرسوده در کشور گفت: به همین منظور بافت‌های فرسوده کشور به سه محدوده بافت‌های تاریخی، سکونتگاه‌های غیر رسمی و محدوده و محلات موسوم به بافت‌های فرسوده یا محلات میانی تقسیم شده است.

وی با تاکید بر این‌که سیاست دولت در رابطه با این سکونتگاه‌های غیر رسمی، توانمند‌سازی این بخش است، تصریح کرد: ظرفیت‌سازی برای ساکنان این سکونتگاه‌ها که اکثرا از قشر کم درآمد جامعه هستند الزامی است.

ایزدی افزود: در این زمینه کارگروهی با محوریت معاونت عمرانی برای تهیه برنامه توانمند‌سازی ظرف یک ماه ایجاد شده که دبیری این کارگروه بر عهده شرکت عمران نوسازی و بهسازی شهری است.

وی با اشاره به این‌که مسائل مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی مسائلی چندوجهی و پیچیده است، گفت: بنابراین دستگاه‌های دولتی و مدیریتی شهری دست به دست هم باید کار را در این زمینه پیش ببرند.

ایزدی درباره‌ برقراری همکاری بین بخش‌های مختلف اظهار کرد: تجربه‌ای که در سال‌های گذشته در بندرعباس، زاهدان، کرمان و سپس در تبریز و سنندج در رابطه با توانمند‌سازی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی داریم نشان می‌دهد که سیر پایداری این روش برای بهسازی موفق‌تر است و سایر راه‌حل‌ها زودگذر و موقتی هستند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر